• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Een auto kopen in Duitsland

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Yo,   Ben aan het kijken om een nieuwe auto te kopen en merk dat bepaalde merken toch merkelijker goedkoper zijn dan in België! Het model dat ik wil zelfs tot 12.000€ wat al de moeite is! Je moet dan wel de BTW hier betalen bij nieuwe wagens maar je maakt dan nog steeds profijt! Iemand hier al de stap gewaagd?   gr33tz
 
Laatst bewerkt door een moderator:

de_ceus

New Member
1 okt 2013
25
0
4
3 vrienden van mij hebben dit al gedaan.

2 maal meegeweest om de auto af te halen. Is al enkele jaren geleden maar papierwerk voor invoer enzo was toen redelijk simpel en niet te duur.

Tijdelijke plaat kopen in Duitsland(duur kon je toen kiezen van 24 uur tot...) dacht ik zodat je al kan rijden en dan eenmaal hier gewoon langs de douane bij div en laten invoeren en inschrijven.

Was een aanrader. Bij de garages in aken gebeurd dit wel meer aangezien ze daar de nodige uitleg gaven. Gewoon eens informeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Over de procedures heb ik al veel gelezen! Was gewoon eens om jullie ervaringen te weten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Mijn nieuwe auto is geïmporteerd van Duitsland en die van men ouders ook
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ben van plan mijn huidige Hyundai Santa Fe om te ruilen voor de nieuwe Santa fe maar spijtig genoeg is de katalogus prijs met 12.000€ gestegen t.o. mijn oude executive! Maar in Duitsland heb ik er ene gevonden aan ongeveer dezelfde prijs 0km, full option en in een Hyundai garage! Is toch wel de moeite waard!  
2013-santa-fe-exterior-design.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Ikzelf heb de mijne al weesten halen in het Heilige land der motorsport, voor mijn buur heb ik ook zijn auto weesten meemaken en met alles geholpen en verder nog 3 collega's de procedure uitgelegd en die hebben uiteindelijk ook de stap gewaagd. Van alle 5 de wagens (3x BMW,1 audio en 1 Merc) is alles vlot gegaan. Enige wat ik u moet aanraden is om bij een concessiehouder te gaan voor de garantie. Voor de rest...DOEN!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
I AM XENOMORPH zei:
Ben van plan mijn huidige Hyundai Santa Fe om te ruilen voor de nieuwe Santa fe maar spijtig genoeg is de katalogus prijs met 12.000€ gestegen t.o. mijn oude executive! Maar in Duitsland heb ik er ene gevonden aan ongeveer dezelfde prijs 0km, full option en in een Hyundai garage! Is toch wel de moeite waard!
Ziet er best wel een mooie wagen uit
1f609.png
maar hoe zit het met de wettelijke garantie? Ik veronderstel dat je bij mankementen, enz... niet bij de Belgische invoerder moet aankloppen om garantie te claimen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Joske007 zei:
Ziet er best wel een mooie wagen uit maar hoe zit het met de wettelijke garantie? Ik veronderstel dat je bij mankementen, enz... niet bij de Belgische invoerder moet aankloppen om garantie te claimen?
Garantie geldt voor ganse EU, je moet gewoon vragen aan de leverancier om de garantie uit te schrijven in Duitsland en in te schrijven in België!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Wanneer wil je de aankoop plannen, als het voor de winterperiode is kan je gelijk de winterbanden eronder laten afleveren?
 
Laatst bewerkt door een moderator: