• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Eventueel nieuwe receiver voor mijn KEF-set

15 jun 2016
15
0
4
Wat wil je doen met je nieuwe Home Cinema systeem</strong> Alle bronnen en zowel TV als projector tegelijkertijd op een handige manier aansluiten + tweede zone voor op het terras (kabels ook speciaal voorzien bij de verbouwing)

Wat mag het Home Cinema systeem gaan kosten? Ik heb niet meteen een budget maar het moet ook niet overkill zijn gezien ik geen floorstands of bookshelves heb denk ik...

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Enkel de speakers

Wat denk je allemaal nodig te hebben? Meer dan 4 HDMI-ingangen en liefst 2 uitgangen (of via switch?), BT, RJ45, WiFi, Airplay, iets om vanop een Android-toestel mee te streamen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Ik ken eigenlijk vooral Yamaha maar hoor dat er soms ook andere merken zijn die meer kunnen voor minder, weet niet of het geruchten zijn of dat dat klopt.

<strong>Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als de receiver te dik is, past hij niet meer in het lage Tv-meubel, vaak zie je dat de betere receivers behoorlijk hoog zijn. In dat geval moet ik het glazen tussenschot uit het meubel halen en dat is dan weer niet meer esthetisch.


Hallo, ik ben nieuw hier op het forum en heb me voornamelijk aangemeld omdat ik met een aantal vragen zit ivm de aankoop van een nieuwe receiver. Ik heb op mijn zestiende mijn allereerste surround-versterker gekocht met mijn zuurverdiende weekendjob in de horeca om toch maar iets of wat goed geluid te kunnen hebben, destijds met heel bescheiden speakertjes jammer genoeg. In de auto heb ik twee jaar geleden ook veel te veel uitgegeven aan het B&O-geluidssysteem. Om maar te zeggen dat ik kwalitatief geluid heel belangrijk vind... Ik ben absoluut geen kenner, alleen een liefhebber, dus alle tips zijn steeds meer dan welkom!

Momenteel hebben we verbouwd en heb ik alles (neen, niet voor Atmos, had daar toen nog niet van gehoord) in het plafond voorzien om de speakers netjes weg te werken. Ik heb sinds een jaar of 2 à 3 een setje KEF 3005SE genomen omdat ik vond dat die bijzonder goed klinken voor zo'n kleine speakers en omdat we toen niet geweldig veel ruimte hebben. De vriendin vind het ook leuker zo om te poetsen
263a.png


Daarnaast werk ik met een Yamaha HTR-6230 van zo'n 5 jaar of 6 jaar oud.

Hiermee zijn er een aantal problemen: - De HDMI-switch werkt niet meer, geeft niets meer door. Opeens stopte hij ermee. Voor de rest werkt de receiver nog prima maar ik moet nu dus rechtstreeks HDMI-bronnen aansluiten op de TV en dat is vervelend. - Hij ondersteunde nog geen geluid over HDMI en ik moet dus voor alles toslink voorzien - Hij heeft maar 2 HDMI-ingangen en 2 toslink-ingangen, hoewel ik nu 4 bronnen heb dus ik zit constant achter aan de versterker kabels te verwisselen. Daarbij komt nog dat ik de versterker bovenop het Tv-meubel moet laten staan (wat veel minder mooi oogt) omdat ik anders niet meer bij de achterkant kan komen. - Ik heb intussen ook een projector aan het plafond gehangen en alles mooi ingebouwd en zou dus graag 2 uitgangen hebben (maar dat valt nog op te lossen met een switch, of raden jullie me dat af?) - Ik heb van in het begin gevonden dat de klank van de eitjes niet tot zijn recht komt, alsof de versterker wat punch mist. Hij produceert nochtans 100W RMS per kanaal. Kan ook persoonlijk zijn maar in de winkel klonken de speakers duidelijk krachtiger en voller dan bij mij thuis. - Er zit geen microfoon bij om de boel af te stellen, en ik ken er te weinig van om dit manueel te doen. - Geen connectiviteit, en ik zou toch graag muziek kunnen streamen, etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Als hij niet te hoog mag zijn kan je voor een slimline gaan bv. Marantz NR1606. Hij heeft maar 1 HDMI uitgang, maar is wel multizone.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
15 jun 2016
15
0
4
Ziet er over het algemeen goed uit maar 50W per kanaal lijkt me weinig. De KEF's kunnen 100 aan en dat heb ik nu ook, of zie ik iets over het hoofd
263a.png


Mijn HTR is niet te hoog dus er past wel iets onder. Alleen geen hele hoge reveivers

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Je weet dat je ook nog eens 10cm ruimte moet laten bovenaan voor koeling!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Op die 100 watt zou ik mij niet blind staren, ik zie dat de specs inderdaad 5x 100 watt aangeven, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Dat terzijde, want je gaat nooit 100 watt nodig hebben om je KEFs aan te sturen, dat is maximum belasting bij 108db continue en dat is zeer luid.

Veel van de nieuwere mid-end producten voldoen aan je vereisten. De meeste receivers hebben al 2 (soms 3) HDMI out en een 2e (of 3e) zone voor muziek op het terras af te spelen. Alleen de hoogte kan je nog wel parte gaan spelen, de Advantage Yamaha's zijn snel 19cm hoog, de andere 16-17cm.

Hoeveel luidsprekers wil je op je terras plaatsen? En wil je deze voorzien van eigen versterking of moet deze liefst ook ingebouwd zijn in de receiver?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
15 jun 2016
15
0
4
Hoe zou het dan komen dat mijn Yamaha zo stil speelt, verkeerde afstelling?

Kan desnoods die plaat in het midden toch weg laten om een hogere versterker te zetten maar gaat me dat iets opleveren als de Marantz bvb ook perfect gaat werken voor mijn opstelling?

Welke receivers zijn in deze mid-range kwalitatief de beste volgens jullie?

Het terras zal voorzien worden van 2 KEF of B&W outdoor speakers die moeten aangestuurd worden, dus passieve speakers. Vond deze twee sets wel heel goed klinken. Zeer warm voor een buitenspeaker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Kristof Van Aerschot" data-link="https://home-theater.be/topic/1785-eventueel-nieuwe-receiver-voor-mijn-kef-set/?postID=41582#post41582"> Hoe zou het dan komen dat mijn Yamaha zo stil speelt zei:
Kan desnoods die plaat in het midden toch weg laten om een hogere versterker te zetten maar gaat me dat iets opleveren als de Marantz bvb ook perfect gaat werken voor mijn opstelling?

Welke receivers zijn in deze mid-range kwalitatief de beste volgens jullie?

Het terras zal voorzien worden van 2 KEF of B&W outdoor speakers die moeten aangestuurd worden, dus passieve speakers. Vond deze twee sets wel heel goed klinken. Zeer warm voor een buitenspeaker.
Ik durf niet zeggen of de Marantz Slimline NR1607 genoeg power kan leveren, deze zit aan 50 watt voor 8ohm luidsprekers (zoals je KEFs) 2 kanaal gedreven en daarnaast heeft deze slechts Audyssey MultiEQ als room correction. Kijken we dan naar bijvoorbeeld een full-size receiver zoals de Marantz SR5010 (zelfde prijsklasse, 16cm hoog) dan zien we 100 watt, 8 ohm, 2 kanaal gedreven en MultiEQ XT voor room correction. Je krijgt dus wel wat meer waar voor je geld.

Helaas maken ze nooit de 5/7 channel driven wattages bekend, soms kan je die wel terug vinden in reviews.

Yamaha heeft ook slimline receivers, bijvoorbeeld de RX-AS710 DAB+ (eentje die dus ook DAB+ ondersteund) en is iets krachtiger dan de Marantz met 60 watt, 8 ohm, 2 kanaal

Is het ook ooit de bedoeling om uit te breiden naar 7.1 in je living? Want dan moet je al gaan kijken naar 9 kanaal receivers (7.1 binnen + 2 outdoor).

Alternatieve receivers: Vanaf Denon X2200W Vanaf Marantz SR5010 Vanaf Pioneer VSX-1131 ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Kristof Van Aerschot zei:
Ziet er over het algemeen goed uit maar 50W per kanaal lijkt me weinig. De KEF's kunnen 100 aan en dat heb ik nu ook, of zie ik iets over het hoofd
263a.png


Mijn HTR is niet te hoog dus er past wel iets onder. Alleen geen hele hoge reveivers

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zou me inderdaad niet blind staren op die wattages. Mijn KEF's kunnen 200w hebben, maar mijn receiver levert maar iets van een 120watt geloof ik in stereo en 70-80watt in 7.1 opstelling. Maar ik kan u verzekeren dat die meer dan luid genoeg gaan als ik film kijk.

Trouwens, het verschil tussen 50w en 100w is maar 3dB als ik het goed op hebt, dus zoveel maakt dat niet uit denk ik dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
15 jun 2016
15
0
4
Het gaat een Denon AVR-X2200W worden via een forumlid met winkel
1f609.png
Hij staat hier nu, heb hem grondig uitgetest en goed bevonden. Set is nu ook al een stuk beter afgesteld dan ervoor, kan weer volop genieten van mijn setup
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mich1966

New Member
24 jul 2016
13
0
4
Welk forumlid heeft hier winkel?

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mich1966

New Member
24 jul 2016
13
0
4
Zal ik eens bekijken, bedankt hoor!

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
69
58
Ilistino werkt ook in een winkel. Cinedream is ook een winkel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
skoebiedoe zei:
Ilistino werkt ook in een winkel. Cinedream is ook een winkel.
zou je aub kunnen aangeven op welke manier of via welke weg je dit bericht verstuurd hebt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
69
58
Met den ipad....waarom? (Den deze over de 4G )

( dit bericht ook met ipad gestuurd ) ( en den deze over de wifi )


Ik ga voor alle veiligheid ook nog eens een berichtje sturen via de postduif ..... Maar of die,gaat aankomen .;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
skoebiedoe zei:
Met den ipad....waarom? (Den deze over de 4G )

( dit bericht ook met ipad gestuurd ) ( en den deze over de wifi )


Ik ga voor alle veiligheid ook nog eens een berichtje sturen via de postduif ..... Maar of die,gaat aankomen .;)
Blijkbaar is het de mode om onder elk bericht te zetten, verstuurd met mijn ipad met tapatalk...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
15 jun 2016
15
0
4
Dat zijn sigs die automatisch aan staan als je tapatalk installeert op een mobile device. Daarom
1f609.png



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
69
58
Hazo, weten we dat ook weeral.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Is voor mij voldoende reden om Tapatalk NIET te gebruiken. Behoorlijk opdringerige tagline die vaak langer is dan het eigenlijke geposte bericht!

Verstuurd vanaf mijn iPad ZONDER Tapatalk!
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: