• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Hoe sparen/investeren jullie?

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik zit eigenlijk rond te kijken.. Vermits spaarboekje minder opbrengt en rekening houdend met inflatie...


Mogelijke opties:

- stuk grond kopen zonder bouwverplichting, aangaan lening..

- appartementje kopen , terug lening aangaan en verhuren

- garagebox kopen, lening aangaan en verhuren


Iets anders?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Momenteel sparen wij niet zo veel. Het is te zeggen, wij proberen iedere maand 1000 - 1500
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Er zijn er genoeg op mn werk die verhuren. Akkoord je weet het nooit, maar je kan wel zelf selecteren... , en goed uit je doppen kijken..

Nu gewoon op rekening zetten om zo bv 20j te sparen vind ik zo zinloos.. Je spaargeld gaat achteruit ipv vooruit... Ivm inflatie..

Waarom dan bv geen 1000 euro betalen voor vastgoed ipv op die rekening..


Grond zonder bouwverplichting is wel nog te vinden hoor.

En kom je toch in geldnood kun je het altijd verkopen he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Vroeger konden we toch maandelijks circa 1000euro sparen (gemiddeld) ; terwijl we nu maar 500
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
<blockquote data-author="xtian" data-cid="1479" data-time="1363288144">Vroeger konden we toch maandelijks circa 1000euro sparen (gemiddeld) ; terwijl we nu maar 500
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
69
58
Zo af en toe ga ik eens om diamanten op de luchthaven.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
<sup> Wij zitten zo een beetje in dezelfde situatie als xtian,2 dochters en een eigen huis.Sparen doen we voor een appeltje voor de dorst en beiden doen we aan pensioensparen .Niks beleggen ofzo. </sup> <sup> 18 Maanden geleden heb ik m'n beste vriend verloren (42 jaar ,darmkanker),dus proberen wij ook een beetje van het leven te genieten ,reisje ,uitstapje ,lekker eten en goede wijn(dure hobby wijn :wacko:) </sup> . <sup> Genieten doen we ook van onze HT ,maar voor een echte 'High End HT 'zoals sommigen hebben is er spijtig genoeg geen financiele ruimte. </sup> <sup> Zou eventueel wel kunnen maar dan moeten we andere dingen aan de kant schuiven.Er zijn wel andere dingen in het leven dan speakers ... :unsure: </sup>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Carpe Diem voor mij dus ook... Mijn ouders waren gescheiden en mijn ma is op te jonge leeftijd gestorven. Ik probeer dus te geniet van het leven.   Ik ben momenteel gedeelde huiseigenaar na erfenis. Het huis is van begin jaren 70. Daar woon ik in en probeer ik regelmatig enkele verbeteringen aan te brengen omwille van de ouderdom. Dit doe ik telkens als ik genoeg spaargeld heb verzameld. Ik heb momenteel geen lening en hoop dat nog een tijdje zo verder te kunnen doen. Omdat ik mijn geld snel te beschikking wil hebben voor aanpassingswerken zet ik al mijn geld op een simpele internet spaarrekening. Het is dus meestal sparen met een doel. Maar verbeteringswerken aan een huis is rendabeler dan een spaarrekening.   Planning voor dit jaar: nieuwe dakgoten + installatie waterleiding + gasleiding.   Verder leef ik wel rijkelijk. Ga 1x per jaar op skivakantie en 1x per jaar een grote vakantie naar een ver land. Ga ook regelmatig weg. Dat kan zijn iets gaan drinken met maten, of gaan eten, ...   Buiten ski heb ik nog een andere dure hobby, duiken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Ah duiken ... waar is den tijd dat ik daar mee bezig was. Van m'n 16e beginnen duiken, minstens 1x / week gaan duiken, dag/nacht maakte allemaal ni uit. Had een CMAS3* met pakweg 600 duiken ofzo, in Europa,Azie,Afrika,Carribean en soms behoorlijk zot gedaan
1f62d.png
(tja, verstand komt met de jaartjes...) Ondertussen al verschillende jaren niet meer actief, sinds onze bouwplannen + bouwwerken + verhuis enzo is dat allemaal stil gevallen, nu zo'n kleine 7jaar geleden.   M'n vriendenkring zijn nog actieve duikers, maar ik heb heb nooit de draad terug opgepakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ooit van plan er opnieuw aan te beginnen eens de drukke periode gedaan is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Ooit van plan er opnieuw aan te beginnen eens de drukke periode gedaan is?
  Van plan wel, maar het is er nooit meer van gekomen. Ik denk dat het deels komt omdat je er natuurlijk ook veel tijd moet insteken h
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Of misschien is een vakantiehuisje kopen wel iets...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
208
49
36
tsja, eigenlijk sparen we hier ook zeer weinig tot niks al ons geld gaat nr ons huisje ( lening en investeringswerken / afwerkingen ) is eigenlijk een grote hap in ons budget maarja, we hebben er dna ook zelf voor gekozen om een deel op 20j te lenen zodat we het later "makkelijker" hebben we sparen op dit moment wel elke maand een 50 euro vr de kleine en 100 euro vr de auto, waarmee we dan onkosten betalen vakantiegelden en andere premies bezie ik niet als sparen dus vernoem ik hier ook niet in, dat zijn extras die wij deze jaren volledig in ons huis gooien maar binnen een jaar of 3-4 wel kunnen "sparen" ook kost de opvang vr onze kleine veel geld, maarja daar klaag ik niet over omdat dat er nu eenmaal bijhoord h
 
Laatst bewerkt door een moderator: