• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

HTPC build Cuball

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
Gisteren mijn eerste HTPC build besteld, na lang twijfelen :). Nog even wachten totdat alle onderdelen binnen zijn, maar ik kijk er al naar uit
263a.png
    Ik heb gekozen voor een ITX build, waar prijs een belangrijke factor was.   Case: ANTEC ISK 300-150 Mobo : ASRock B75M-ITX CPU: Celeron G1610 (Ivy) Memory: 2x2GB HD: laptop schijfje dat ik nog had liggen DVD: Slim Samsung DVD (reader/writer)   Ik hou jullie op de hoogte!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik ken die cpu niet, kan die 3d aan? Zuinig?   Case ziet er een beetje als een mede8er uit
263a.png
  Wat ga je draaien? en welk OS?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
Ik ken die cpu niet, kan die 3d aan? Zuinig?   Case ziet er een beetje als een mede8er uit
263a.png
  Wat ga je draaien? en welk OS?
  Nee geen 3D, is voor mij ook niet belangrijk. Ga toch nooit 3D bekijken thuis
263a.png
  OS zal in eerste instantie Win7 64bit + XBMC worden. Zou wel graag op Ubuntu draaien, maar dat zal zoveel meer tijd innemen om alles aan de praat te krijgen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik vrees dat je hdd wel wat vertraging zal geven... Wat ga je met je mede8er doen? Zit er een ab bij die case?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
Ik vrees dat je hdd wel wat vertraging zal geven... Wat ga je met je mede8er doen? Zit er een ab bij die case?
  Ja die hard disk was een twijfel geval, maar door de PC in Sleep S3 (ram onder spanning) te plaatsten zou het opstarten toch heel snel moeten gaan zonder een te groot standby verbruik. Anders een SSD erin plaatsen... AB zit er niet bij, heb een MCE remote besteld op dx (in feite enkel nodig voor de dongle). Bedienen zou ik via de Harmony willen doen, maar dit nog beetje een grijze zone
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Waar heb je alles besteld? Azerty?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
En het vrouwtje kan er weg mee? Voordeel van harmony is echt wel dat er maar 1 bakje is
263a.png
  Gebruik je in feite de app voor XBMC veel ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
vrouwtje kan er weg mee ja werkt gewoon super de app.. tja.. je kan alle en het is mooi, maar ik gebruikt toch meer de ab Met de app zit je meer naar je ipad of phone te kijken om te zien waar je drukt, dan naar je tv zelf... dan nog liever de ab
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
Ondertussen mijn systeempje al in elkaar gestoken
263a.png
  https://docs.google.com/file/d/0BxwA1m8dJIT7OGkxV1dzbHJ2OGc/edit?usp=sharing https://docs.google.com/file/d/0BxwA1m8dJIT7TVpFYkxEX3BUYTQ/edit?usp=sharing   Ik ben initeel begonnen met XBMCbuntu, maar ik kreeg geen geluid. Heb dan maar direct een Windows7 (64bit) erop gezet omdat ik geen zin had om veel tijd te verliezen. Gezien mijn moederbord een "nieuwer" type is, heeft deze geen BIOS meer maar heet het nu UEFI. UEFI maakt standaard geen gebruik van MBR maar van GPT om z'n partionering van de schijven te beheren. Hierdoor had ik een probleempje om mijn Windows te activeren, maar mits kleine ingreep zodat je toch MBR gebruikt is het uiteindelijk gelukt.   Insallatie van XBMC vlot verlopen, meeste van m'n films zijn reeds toegevoegd, nu enkel nog hier en daar wat opkuisen. Skin is nu Aeon MQ4.   Nu bezig met het zoeken naar de beste instellingen voor mijn video (audio lukt perfect, ook HD formaten). Video is nu via DXVA2 acceleratie, wat wel verbluffend is naar CPU gebruik... zit rond de 1% tot max 10%. Soms echter heel kleine vertragingen, maar kan ook aan bron materiaal zelf liggen, hiervoor nog wat meer testen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Die links werken niet. Skin ace, is van dezelfde maker als MQ4
1f609.png
en stukken sneller.. Soms ook mooier...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
Die links werken niet. Skin ace, is van dezelfde maker als MQ4
1f609.png
en stukken sneller.. Soms ook mooier...
  Links zouden moeten werken nu.   Ik weet gelijk wel nog niet goed hoe ik manueel fims die hij niet kan terug vinden opnieuw laten scrapen. Ik heb nu een stuk of 20 keer de film Streakers staan...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Druk op "c" en dan herladen kiezen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
Druk op "c" en dan herladen kiezen
1f609.png
ja, maar kan je op dat moment niet kiezen welke scraper ofzo? Ik zie ook niet welke film het juist is... raar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Nee Scraper stel je vooraf in.. TMDB vindt alles! Als hij iets niet vindt, dan ligt dat aan je mapnaam of bestandsnaam... Doe zoals ik zeg, en dan kun je nog eventueel manueel zoeken.. Welke film het juist is, kun aan je pad zien
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
dat is het juist, ik zie geen pad staan... dus weet niet over welke film het gaat
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
net gevonden waar je pad kan zien, maar blijkbaar ziet XBMC mijn BR als verschillende video's (alle film bestanden in de directory BDMV/STREAM worden aanzien als afzonderlijke films..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
je mapnaam is toch een film? bv   c:\films\ice age\bdmv\stream.... dan weet je toch dat het om ice age gaat
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
ben volledige library opnieuw aan het doen.. denk dat er initieel parameter verkeerd stond (scan recursief stond aan)
 
Laatst bewerkt door een moderator: