• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

NAS in HT

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Zou het kwaad kunnen om een NAS in een HT te zetten? Ik kijk meestal films met de nodige SPL (-10dB tot -5dB) en dan davert het meestal wel goed in die ruimte. Zou dit nadelige gevolgen kunnen hebben voor de schijven in m'n NAS?

Momenteel staat ie op een kastje in de woonkamer, maar m'n vriendin zou dat ding liever uit het zicht hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Je schijven moeten toch de nodige koeling krijgen voor de levensduurte! Maar die fans maken dan weer lawaai! Ik kan niet verdragen dat die fans tijdens een stille scène hoorbaar zijn! Daarom is mijn NAS gescheiden van de htpc!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Same here, word gek als ik wat hoor zoomen in stille scenes. Ik zou hem ook apart houden. In de kelder staat hij ideaal hier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Mijn NAS is super stil. De projector maakt meer lawaai hoor.

In de warmte zou hij niet staan. Khebt een open kast die goed verlucht is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Kan hij niet in je meterkast?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Zo'n NAS kan heel wat verdragen hoor, is zo goed als bombproof.. Ik zou deze zelf niet in mijn HT-ruimte willen, die dingen zijn gewoon gemaakt om ergens weg te moffelen uit het zicht...

Ik had dat eens aan mijn pc boer gevraagd en Hij zei dat ik deze gewoon in een koude garage mocht zetten, zou zelfs de koeling ten goede komen van de schijf(ven). Enkel opletten bij te warm, er moet luchtcirculatie aanwezig zijn!

Zo'n meterkast is eigenlijk ideaal om een NAS in weg te steken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Als de temperatuur op je zolderruimte in de zomermaanden misschien aardig kan oplopen, zou ik deze toch wel op een wat koelere plaats neerzetten. Bij mij staat deze lekker fris en met voldoende ventilatie in de meterkast opgesteld, het enige wat ik af en toe hoor is het ratelen van de schijven (WD Red's) bij een drukke activiteit. Dat was bij mij de reden om deze niet in de woonkamer of HT op te stellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Oud huis, in de meterkast komt er zelfs geen internet toe. Ik heb enkel bekabeld internet in de buurt van router, TV kast en sinds gisteren in de HT. Veel keuze heb ik dus niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Kan je die nas eventueel niet in de kamer naast je HT zetten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Helaas ook niet. Dan zou de NAS gewoon onder het dak zitten en dat is nogal een stoffige omgeving. Daar is zelfs geen stroom voorzien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
In de praktijk zal er toch wel ergens plaats en internet voorzien zijn
263a.png
of kan je daar na sluitingstijd niet binnen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Jawel, maar dat is een ander netwerk en niet echt praktisch om de NAS daarop aan te sluiten :p
 
Laatst bewerkt door een moderator: