• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nieuwe Atmos speakers Voor de Cinema Series van XTZ!

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Op Audioholics verscheen de eerste preview van de nieuwe XTZ ATmos speakers voor hun Cinema series! De S2 http://www.audioholics.com/bookshelf-speaker-reviews/xtz-cinema-s2-atmos-speaker
image_mini
image_mini
image_mini
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Met al die "opzetspeakers" .... dan mag je ook geen akoestische maatregelen treffen op je plafond bijvoorbeeld of het "werkt ni (goed)" De enige goede speakers voor een ATMOS setup is mijn inziens effectief in het plafond gewerkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Deze kunnen op de speaker, aan het plafond of aan de muur bevestigd worden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Bah wat een lelijke speakers :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Some further info regarding the S2's..... The S2's have been formally titled the Atmosphere S2. Get it?
clear.png
The S2 is a modular height/surround/upfiring unit that completes the Cinema Series lineup. When placed on top of a Cinema M6 bookshelf speaker, the S2 is angled to reflect sound off the ceiling of a room to create the illusion of sound coming from above. The bottom of the cabinet also contains two keyhole brackets that enable the speaker to be physically mounted on a wall or ceiling; the ceiling mounting option is recommended for the best audio experience. A neat speaker wire channel will also feature at the bottom of the speaker’s cabinet, allowing for speaker wire to reach the S2’s terminals unhindered when flush against a flat surface.








The S2 will be a sealed cabinet design unit and enjoy the same non reflective finish seen on the Cinema Series. The S2’s cabinet is angled downward on the front, with a tilt (or slant) to one side, which allows the speaker to angle sound upward when placed on top of speakers that are toed-in.





The overall size of the speaker is relatively small (5.9-inches H x 9.1 W x 8.7 D) and relatively light-weight.


The speaker’s driver topology is a coaxial dome/woofer design where the 5.25-inch coated paper woofer acts as a wave guide for a 16mm soft-dome tweeter. The S2 has a nominal impedance of 4 ohms, and a decently power hungry sensitivity of 86 dB. XTZ reports that the speaker’s frequency response (150 Hz -25 kHz) roughly extends down to 120 Hz when measured in-room.

Bron Jag @ Epic Home Cinema (verkoper van XTZ in UK)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Cool, KEF heeft iets gelijkaardig met hun R50, maar die is er niet op voorzien om aan de muur of het plafond te monteren. Terwijl dat volgens mij wel beter zou werken als hem gewoon op uw speakers leggen.

Goed dat ze daar bij XTZ wel aan gedacht hebben!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ze worden blijkbaar voorgesteld volgende maand op de High-End Show in München : http://www.highendsociety.de/index.php/en_high_end_moc.html en zullen verkrijgbaar zijn vanaf september juist op tijd voor de nieuwe DTS-X receivers! Moet zeggen dat mijn speakers steeds beter en beter beginnen te klinken nu ze aan het loskomen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Ik ga me binnenkort eens aan Atmos wagen (5.2.2). Heb hier nog een paar BA A25's op overschot staan sinds m'n R700's er staan. Die A25's integreerden nog goed in m'n set als surrounds dus als Atmos speaker zal dat ook wel lukken.

Moet alleen nog iets verzinnen zodat ik ze kan ophangen, maar daar heb ik al een idee voor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
broodro0ster zei:
Ik ga me binnenkort eens aan Atmos wagen (5.2.2). Heb hier nog een paar BA A25's op overschot staan sinds m'n R700's er staan.

Die A25's integreerden nog goed in m'n set als surrounds dus als Atmos speaker zal dat ook wel lukken.

Moet alleen nog iets verzinnen zodat ik ze kan ophangen, maar daar heb ik al een idee voor.
Jij gaat echt snel he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Ik heb die 2 speakers nog liggen, dus ik kan ze maar beter nuttig gebruiken
263a.png
Moet alleen iets in elkaar knutselen om er aan vast te maken zodat ik ze kan ophangen.

Maar dat zal pas ten vroegste voor over 2 weken zijn
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Op de high-end show in München werden de nieuwe XTZ S2 atmos-DTS-X-auro speakers voorgesteld en zullen 190€ per stuk gaan kosten!

20150514_HighEnd_XTZ_002.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator: