• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Overname set THX Select 5.1 M&K 750 series

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Waarom veel minder?
Hoeveel meer servo Velodynes zijn er dan wel?
En Rythmik wordt niet eens verdeeld in Europa.

De link naar isobaric snap ik niet goed. Push pull is geen vorm van isobaric.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Meer dan 80% servo?
Ik ken maar 2 merken die servo doen ... Rythmik en Velodyne. Of mis ik iets?

Push pull zoals door M&K gebruikt, gaat 1 driver duwen terwijl de andere trekt. Beiden produceren ze output naar BUITEN op hetzelfde moment. De ene driver met zn voorkant en de andere met zn achterkant.
 

Bijlagen

  • MK-Sound-X12-Subwoofer-pushpull.jpg
    MK-Sound-X12-Subwoofer-pushpull.jpg
    167 KB · Weergaven: 8
  • mk-sound-x12-subwoofer-fig2-lg.jpg
    mk-sound-x12-subwoofer-fig2-lg.jpg
    255,3 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
En wat die metingen van subs betreft...
Max SPL en max diepgang, zijn zeker niet allesbepalend naar mijn oordeel.
Dat is een beetje als alle auto's gaan rangschikken volgens PKs en topsnelheid.
Volgens de Thx norm mag een sub zelfs niet onder de 20Hz gaan. Al kan het natuurlijk wèl.
Het belangrijkste laag gebeurt tussen 25 en 120Hz.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.531
163
66
Ok nu begrijp ik het beter, ik dacht dat wanneer de ene introk de andere uitslaat.

Die website is wel neutraal hoor. Ze geeft een lijst van de meest voorkomende en verkochte subs en word onderhouden door vakmensen. Er wordt op veel internet forums naar doorverwezen als een goede en neutrale bron van informatie. Dat vind ik toch belangrijk.

Natuurlijk heeft elke verkoper of leverancier het goede recht om de voordelen van zijn product in de verf zetten en de nadelen minimaliseren
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.531
163
66
Ik vind dit al een behoorlijk mooi lijstje, en nuttig als klant om je te helpen bij het zoeken naar een sub.
Ik vind het een mooi initiatief om dat je in staat bent om modellen met elkaar te vergijken op een objectieve manier.

Er zijn een aantal interesante dingen uit af te leiden...
Ik had vb. Interesse in de jl audio e112, imo prachtige sub hoogwaardig afgewerkt in een kompact volume, maar even krachtig als de pb 13 ultra waarvan de kast wel twee keer groter is.
Knap stukje vakmanshap niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.531
163
66
Mischien moeten we hier een aparte topic voor opzetten.

Je kan nu toch niet ontkennen dat dit een goede zaak is voor al wie een sub wil kopen.
Er staat trouwens veel meer info op dan max spl en diepgang die daarnet aangaf

Hier een link naar een website die je op weg kan helpen met de subs in de lijst te vergelijken
http://www.harbottleaudio.com/reading-test-results.htm

To accurately compare subwoofer systems on Data-Bass, you need to compare all the factors: not just CEA2010 burst Output. Often key elements of Distortion, and Compression are overlooked simply due to the complexity involved in correctly understanding these results. Being able to accurately compare them between units tested is even more difficult.
To compare distortion levels at an actual output level, you cannot simply compare the same nominal sweep levels (ex. 120db to 120db) because that does not factor in response shape or compression. This leaves out critical information and assumes that the drivers have the same response curve, and the same compression levels. These assumptions skew result interpretations greatly. Hopefully this set of instructions can help you understand and draw accurate comparisons from the massive amounts of data presented on Data-Bass.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.531
163
66
Om hier nog even op door te gaan...

Je kan een van je eigen subs doorsturen en laten testen, je hoeft maar een mailtje en exemplaar door te sturen. Ik weet niet wat ze aanreken. Maar het lijkt me toch een interesante optie.
Ik zal metteen ook eens een mailtje sturen waarom ze de m&k niet in de lijst hebben staan....


....
In essence, we're just a few guys with a lot of passion for loudspeakers. We do not consider ourselves audiophiles but rather audio enthusiasts. We're not going to write about what we think something sounds like, but rather how something performs with real empirical data to back it up. We generally keep our opinions to a minimum and try and expose the scientific data in a meaningful and understandable way.
<h3>Contact</h3>
If you any suggestions, comments or wish to submit a system for testing then send us an email. Or if you see a problem with our data or an inconsistency in our database, then we appreciate any feedback....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Verkocht. Jammer maar helaas voor de Vlaamse leden gaat een Nederlander ermee aan de haal
1f609.png
.
Deze luidsprekers komen in een mooie dedicated te hangen in de buurt van Maastricht. Aangevuld met A*BNB subwoofers.
Wie in de buurt woont en interesse heeft kan er zeker eens langsgaan voor een luistersessie. Mooie PJ ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Proficiat aan de koper, ik denk prijs/kwaliteit zeer moeilijk te verslaan.

En dat is kortbij! Ik werk in Maastricht
1f604.png
. Welke projector precies?

 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Het betreft forumlid Atmos van HT.nl.
Zijn vorige was een Sony VW500 native 4k. Nu heeft hij de nieuwste Sony met HDR. Model weet ik niet precies.
De VW500 komt te koop.
 
Laatst bewerkt door een moderator: