• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Samsung: voorlopig geen goedkopere oled tv’s

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ondertussen nog meer nieuws:   Samsung zet Oled op PAUSE!


<woltlab-quote data-author="" data-link=""> [font='verdana, arial, helvetica, sans-seriffont-size:13pxbackground-color:rgb(238,238,238)color:rgb(0,0,0)']May 6, 2014 1:30 am JST[/font] Samsung hits the pause button on OLED TVs KENTARO OGURA, Nikkei staff writer



SEOUL -- Samsung Electronics has abandoned plans for a new facility to manufacture next-generation display panels for televisions, deterred by the inefficiency of production amid intense price competition in the TV market. An OLED TV forms a picture on a thin, bendable layer of organic light-emitting diodes. The South Korean company released sets last year at home and in the U.S. But the products did not fare well, in large part because of hefty price tags. A 55-inch model initially went for 15 million won ($14,700). Samsung makes the OLED panels at a small-scale production facility at its Tangjeong complex. Investment has been called off for a larger facility that would have been in place by the end of the year. The inefficiency of manufacturing the panels, which account for the bulk of TV production costs, was the major culprit. The company was hard-pressed to raise efficiency and faced price competition in the TV market. Samsung will focus on high-quality LCD TVs for the time being. It will continue research on OLED technologies but will likely not release any new OLED sets for a while. Instead, the company is thinking about setting up a new facility to make small and midsize OLED panels for such devices as smartphones. The development will likely slow the popularization of OLEDs as a TV technology. The OLED TV market amounted to just 4,400 units in 2013, according to U.S. research company DisplaySearch.




  </woltlab-quote>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Jup ook gelezen
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik denk dat de komst v 4k hier voor heel veel tussenzit! Meer beeldwinst dan tov oled en goedkoper
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
4K is indrukwekkend, maar van wat ik tot nu toe gezien heb is het meer van hetzelfde (nog grotere schermen met haarscherp beeld, ik vind 1080P ook echt scherp vanop mijn kijkafstand). OLED daarentegen was echt enorm indrukwekkend. Deels door de video met fel gekleurde vissen op een pikzwarte achtergrond, maar geen enkel huidig scherm komt nog maar in de buurt. Jammer dat de industrie hier kiest voor de quick-win (begrijpbaar), het wordt tijd dat de beeldscherm-industrie nog eens een kleine speler krijgt (zoals Oppo/OnePlus nu voor GSM's) die de concurrentie uit de markt prijst, hierdoor leggen ze misschien meer toe op inovatie...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik heb oled nooit gezien. Shame ochja lg is er ook nog
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ik heb oled nooit gezien. Shame ochja lg is er ook nog
1f609.png
In de Mediamarkt aan A12 en in 1 of andere winkel op het eind van de Meir (had veel verschillende fancy dingen staan) staan er. UHD lijkt vond ik vooral een enorm groot computerscherm, terwijl OLED echt meer diepte in de kleuren brengt. Ik hoop dat op zijn minst iemand nog verder ontwikkelt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Mijn ervaring was erg vergelijkbaar met die van Sander. Ik heb de LG Gallery oled al een paar keer gezien in de MM in Maastricht.

Hoewel het design niet mijn ding is, is het wel indrukwekkend dat het scherm niet dikker is dan pak een HDMI kabel, maar inderdaad het beeld is echt fenomenaal. Het is te hopen dat ze binnenkort een beter procédé ontwikkelen waardoor de uitval omlaag gaat en daarmee ook de prijs!


Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe (en of) dit uiteindelijk de projector markt op gaat!
 
Laatst bewerkt door een moderator: