• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Scarlet tv

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Kun je scarlet tv ontvangen met een eigen htpc (kodi) ? Iemand die dit weet? Ik heb nog altijd mn buik van vol dat ik afhankelijk ben van een digicorder
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Het kan niet. Net zoals bij Telenet zit je met encryptie/DRM; alle providers hebben dat verplicht ingevoerd ivm. rechten enz. De websites die zullen zeggen van wel zijn nog van de tijd waar de TV signalen zonder encryptie werden verzonden.

Wat wel kan is het embedded van de online TV diensten (TVoveral van Proximus, Yelo van Telenet, Stievie) naar kodi/android/iOS brengen. Stievie is misschien ook wat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Road Rebel zei:
Het kan niet. Net zoals bij Telenet zit je met encryptie/DRM; alle providers hebben dat verplicht ingevoerd ivm. rechten enz. De websites die zullen zeggen van wel zijn nog van de tijd waar de TV signalen zonder encryptie werden verzonden.

Wat wel kan is het embedded van de online TV diensten (TVoveral van Proximus, Yelo van Telenet, Stievie) naar kodi/android/iOS brengen. Stievie is misschien ook wat?
Blijkbaar kan je die encryptie wegfilteren, zie link boven


Hoe doe je dat dan met yelo?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ze hebben het daar over HDCP - dat is nog iets anders dan de DRM encryptie die Scarlet, Telenet of Proximus toevoegen aan het signaal.

Ik denk zonder digicorder of een CI+ slot dat het niet gaan werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
HDCP is al lang gekraakt, dat is gewoon de beveiligde communicatie protocol in HDMI (die voor UHD 4k evolueert naar HDCP2.2). Zoals lukcske het aangeeft is de gebruikte DRM bij IPTV van proximus (microsoft mediaroom architecture) heel andere koek. Maar als je wat geduld hebt komen er uiteindelijk interessante decoders uit
1f609.png


Voor Yelo: er bestaat een android app, misschien kan je die draaien op jouw HiMedia?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Road Rebel zei:
HDCP is al lang gekraakt, dat is gewoon de beveiligde communicatie protocol in HDMI (die voor UHD 4k evolueert naar HDCP2.2). Zoals lukcske het aangeeft is de gebruikte DRM bij IPTV van proximus (microsoft mediaroom architecture) heel andere koek. Maar als je wat geduld hebt komen er uiteindelijk interessante decoders uit
1f609.png


Voor Yelo: er bestaat een android app, misschien kan je die draaien op jouw HiMedia?
ik wil het integreren in kodi he een aparate app is geen volledige integratie

Hoezo interessante decoders? Weet je van meer? Draait kodi erop?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Hmmmm... lastig! Er bestaat een workaround waarbij Kodi een browsersessie opent en toch de zender kan weergeven. Hierbij moet je weliswaar een browser hebben die silverlight ondersteunt (voor Stievie en TVoveral/proximus TV althans, waarschijnlijk ook voor yelo). Dan ben je naar mijn weten verplicht windows of OSX te draaien (of linux als je weet wat je doet).

Overigens is een 100% integratie mijn inziens een verouderd concept die vooral gangbaar was ten tijde dat al die dingen lastig waren te bedienen voor de gemiddelde mens. Tegenwoordig is iOS/Android zodanig intuïtief dat het voor de gemiddelde gebruiker logisch is om tussen apps te scrollen om verschillende taken te doen. Of je dat nu IN een menu van kodi doet of in een Android-OS tussen apps mag geen verschil uitmaken: Zeg nu zelf -Serie kijken? -> Serie App (vb netflix) -Muziek luisteren? -> Muziek app (vb sonos) -Fimplje kijken? -> Film app (vb. Kodi) -TV kijken? -> TV app (vb Yelo)

Dan heb je best of both worlds, als je alles probeert te integreren (meestal aan de hand van reverse engineering) dan loop je altijd hopeloos achter de feiten aan. Tenzij je Apple heet. En je het ook echt wilt. Misschien dat de Nieuwe Apple TV wel een eigen Yelo App krijgt en volledig compatibel met Plex is. Nogmaals, als Apple het wilt.
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik vind het nochtans erg handig, alles in 1 een app voor dit een app voor dat pff

nah 1 app en gaan !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Ik denk dat je nog iets te vroeg bent. Maar het komt er wel
263a.png
In heel wat landen genereert het internetverkeer meer reclame dan TV. In België is dat nog niet het geval (wrsl tegen 2018/2020). Maar wees er maar zeker van dat de TV via vaste provider zijn top heeft beleefd en dat steeds meer mensen op andere manieren aan content en informatie geraken. De TV zenders willen natuurlijk hun inkomsten (nu vnl. reclame) niet kwijtraken en zullen er alles aan doen om kijkers te trekken.

Denk maar aan programma's via websites, social media, apps...

Kabel- en satellietabonnementen krijgen in sommige landen al behoorlijke klappen. Maar ja zoals in FR/UK zit je met een degelijk gratis aanbod. België is voorlopig nog vast aan de dure kabel,iptv, satelliet dus het zal hier niet zo een vaart lopen, maar de nieuwe Stievie zie ik als veldproef van de VMMa.
 
Laatst bewerkt door een moderator: