• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sonos Playbar of volwaardig systeem

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
het verschil is ook dat de x4300 een beter roome calibratie heeft , idd meer power , meer actieve eindtrappen en dus ook beter future proof is , beter nu beginnen met goede receiver en stereo en naar toekomst toe in stappen uitbreiden , dan nu een mindere receiver met mindere speakers om over enkele maanden/jaren terug te vervangen en zodoende dubbel geld uit te geven
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Ik snap volledig wat je bedoelt, maar dan vrees ik dat dit toch niet aan mij besteed gaat zijn. Ik ha gedacht dat je met 1500 euro toch al iets deftigs zou kunnen kopen. Want ik weet zo al dat ik niet zoals de meesten hier daar duizenden euro's in ga steken om er dan ook nog eens een meerjaren project van te maken voor ik alles heb.


*edit*

Of anders, wat is een set/budget waarvan jullie zeggen "kijk? Geef er dit tikkeltje meer aan en dan heb je al iets deftigs". Je mag niet vergeten dat ik van die bose soundplate kom en dit m'n eerste home cinema systeem is dus ik heb niet meteen nood aan speakers van duizend euro per stuk ofzo
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
monitor audio mass 5.0 monitor audio mass w200 denon avr x2200

alles tesamen + - 1500
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Alvast bedankt voor de hulp
263a.png
ik had gisteren ook wat dingen opgezocht en dit samen gestoken:

Fronts: klipsch rp-160m Center: klipsch rp-440c Surround: klipsch reference II r14s Sub: klipsch rp-110 sw

Dan wel nog geen receiver en wel wat biven m'n budget maar ik weet niet of dat een geote vooruitgang is tegenover jou voorgestelde set?

Kan iemand mij trouwens uitleggen wat het verschil is tussen rear en surround speakers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Carrion zei:
Alvast bedankt voor de hulp
263a.png
ik had gisteren ook wat dingen opgezocht en dit samen gestoken:

Fronts: klipsch rp-160m Center: klipsch rp-440c Surround: klipsch reference II r14s Sub: klipsch rp-110 sw

Dan wel nog geen receiver en wel wat biven m'n budget maar ik weet niet of dat een geote vooruitgang is tegenover jou voorgestelde set?

Kan iemand mij trouwens uitleggen wat het verschil is tussen rear en surround speakers?
Voor Klipsch en Denon/Marantz is het altijd wel even de moeite om Marcel van H&C Hifi een email te sturen, zeer goede prijzen.

Van rear surrounds spreek je in een 7.1 opstelling, waarbij dit de 2 achterste luidsprekers zijn en de andere achter luidsprekers zijn daar dan de surrounds. Hier in de foto de back surrounds:
7point1_surround.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Heb 'm een mailtje gestuurd.

Zijn er meningen over de combinatie die ik hierboven gepost heb? Of mensen die hier ervaring hebben met 1 (of meerdere) van die speakers? Uiteraard moet er ook nog een receiver bij, maar alles op z'n beurt een beetje proberen vast te leggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
je kan best eens gaan.luisteren.dan naar die speakers en verschillende receivers en luisteren welke voor jou het beste klinkt. Dit is nogal persoonlijk. Trouwens speakers ook niet enkel op prijs kopen maar effectief gaan beluisteren. Mss bevalt hun klank je wel helemaal niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
En waar doen jullie dit dan meestal? Want het lijkt me toch dat winkels niet steeds alle speakers bv hebben? Bij stassen.nl hebben ze blijkbaar toch de meeste om eens te beluisteren, dan maar eens een luisterafspraak maken.

*Ik heb maar gemailed voor een luisterafspraak
1f61b.png


*edit*

En voila, de afspraak is gemaakt se!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Nog een vraagje: welke film(s) raden jullie aan om die speakers met te testen? Ik had bv. al gedacht aan Transformers en The Dark Knight, 2 films met grote actie scenes en bombastisch geluid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Deze namiddag dus naar die winkel gereden om te gaan luisteren en toch een redelijk negatieve ervaring. Het enige dat ze hebben laten horen zijn satelliet speakers, bookshelves vielen niet binnen m'n budget (had een max budget van 1750 euro doorgestuurd op voorhand). En het enige "deftige" dat er dan stond was een set van Focal, de sib&cub maar daar was ik alles behalve door weggeblazen.

Dus toch jammer dat er niet meer uitgekomen is, het was toch een rit van bijna anderhalf uur naar daar om er dan na een uurtje teleurgesteld terug buiten te wandelen. De verkoper leek er vandaag ook niet al te veel zin in te hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
kom eens luisteren bij mij in Brasschaat naar de mass5.1 misschien dat deze je wel weg blaast
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Gisteren de klipsch rp-150m eens kunnen beluisteren en toch zeer tevreden was, zeker tegenover hetgeen ik eergisteren in die winkel heb kunnen horen. Heb eens een prijsofferte naar Marcen van hc hifi gestuurd voor een setje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Bon, ik denk dat ik er stilltjes aan uit ben, qua speakers:

fronts: 2 x klipsch rp-150m center: 1 x klipsch rp-440c surrounds: 2 x klipsch reference II r14s sub: 1 x klipsch rp-110sw

En dan was ik qua receiver aan het denken aan de Denon x2200w.
 
Laatst bewerkt door een moderator: