• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

SVS and L-Sound are going their separate ways

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Interessant mailtje...

A long adventure is over. SVS and L-Sound are going their separate ways. </strong> As the biggest SVS dealer in Europe for over a decade, our partnership is over. SVS were the first subwoofer brand we carried, and where we developed our exceptional customer service selling consumer direct. We had a fantastic run with SVS. SVS got new owners in 2011 which was signalled a departure from the good old enthusiast brand, to a far more commercially orientated approach. Product development stopped and we started to experience a higher rate of failure. This is one of the reasons we started to develop our own brand over two years ago. L-Sound wanted to give the enthusiast only the best experiences you can in the market for affordable prices. From now on, Arendal Sound will be our main focus in Europe and worldwide. Our customers will see many exciting, new developments in the future. All our existing SVS customers will of course get the same high level of customer service and all warranties will be dealt with by us. Nothing changes for SVS owners at L-Sound. SVS Super Deal; Trade in your SVS for Arendal Sound! After our launch of Arendal Sound earlier this year, we have had many inquiries from our customers about trading in their SVS product. We want to make a special exception and offer a trade in solution for customers only with a SVS product bought within the last 24 months. For any trade in terms, please contact us at <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJzYWxlc0Bsc291bmQubm8iXQ=="><woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJzYWxlc0Bsc291bmQuZXUiXQ=="></woltlab-metacode></woltlab-metacode>.


Wat me intrigeert: Product development stopped and we started to experience a higher rate of failure <strong>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
ToothLess zei:
Wat me intrigeert: Product development stopped and we started to experience a higher rate of failure.
Sinds ze overgeschakeld zijn naar de Sledge amps is er heel veel uitval geweest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Ik weet niet wat ik van dit bericht moet maken... Wat ze zeggen over SVS na de overname zal wel (deels) kloppen. Maar het zou wel eens kunnen dat L-Sound met tegenvallende verkopen zit van hun eigen ontwikkelde Arendal-lijn. Door met de verkoop van SVS te stoppen -en 'en passant' nog even na te trappen- hopen ze misschien hun eigen omzet te verhogen. Reken maar dat hun marge op hun eigen produkt vele malen hoger zal liggen dan op de doorlevering van SVS. De inruilaktie kan ook als zodanig gezien worden... misschien verkoopt een jonge SVS nog altijd beter dan een nieuwe Arendal.
1f62d.png
Ze ondervinden dat het niet voldoende is om een beter produkt te bouwen aan een gelijke prijs, om succesvol te zijn. (Daar kan ik over meespreken
1f606.png
) SVS heeft zo'n schare 'volgelingen' opgebouwd en zo'n 'buzz' op het internet (over de jaren heen), dat ze moeilijk te kloppen blijven, ook al brengen ze al jaren nix nieuws uit en is hun initiële kwaliteit en prijs al lang niet meer dezelfde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Het is niet gezegd dat de verkoop tegenvalt he. Als je als dealer/verdeler daarnaast ook zelf producent wordt... tja, dan maak je het jezelf natuurlijk moeilijk. Enfin, 't is te zeggen, dan moet je een keuze maken. Of je kan uw eigen produkt 'uitspelen' tov de gevestigde waarde die je al x aantal jaren aan de man brengt... maar dat liedje blijft absoluut niet lang duren (wat ook normaal is), dat duurt maw z'n tijd en dan is het gedaan (en hoef je nadien ook niet meer gaan aan te kloppen mocht het met uw eigen fabrikaten mislopen). Het is normaal dat je als producent en directe verkoper van uw eigen stuff een grotere marge kan hanteren hé. Niets verkeerd mee. Tenzij er dan weer voor eenzelfde budget elders beter zou opduiken
263a.png
Onbekend is onbemind, da's waar... is in veel sectoren zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Uiteraard mogen ze op eigen produkten meer verdienen. Het was er me eerder om te doen dat ze op SVS waarschijnlijk behoorlijk weinig kregen. Ik weet niet hoe het precies zit met de verdeling van SVS binnen Europa (zijn er nog (veel?) aanbieders?) maar op zich leek het me wel gek dat SVS L-Sound zou aanhouden als verdeler, wetende dat ze eigen produkten ontwikkelden en gingen promoten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Enkel het feit al dat ze zo staan na te trappen tegen een onwetende partij Vind ik ongepast. Zegt al veel over L-sound. Denk dat A Brand Newbox er niet ver zal naast zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
djaxx zei:
Enkel het feit al dat ze zo staan na te trappen tegen een onwetende partij Vind ik ongepast. Zegt al veel over L-sound. Denk dat A Brand Newbox er niet ver zal naast zitten.
Ik zie niet veel "natrappen" in dat bericht - of die partij 'onwetend' is, weet je ook niet. (tenzij jij zwaar tilt aan het feit dat ze zeggen dat een bedrijf van eigenaar veranderde, dat ze geen (nieuwe) produkten meer ontwikkelen en dat ze meer en meer problemen kenden met bestaande produkten - het is misschien wel waar?) Voordeel van de twijfel hier, bewijze hun geste om SVS stuff in te ruilen? Ze kunnen evengoed zeggen, verkocht is verkocht en trek er uw plan mee. In B-sale steken zullen ze wel niet doen zeker anders blijft dat spelleken duren, of ze mogen misschien alles terugsturen naar SVS? (wat ook gebeurde toen de enige Belgische dealer stopte met SVS destijds)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Zou wel erg zijn als ze SVSn die werden ingeruild voor Arendals mochten terugsturen. Dan is het zeker een eenzijdige win-situatie voor L-sound. Ik denk dat ze met de inruil hun grote SVS-klantenbestand zoveel mogelijk op Arendal willen laten overschakelen. Klantentrouw (aan de leverancier op afstand lijkt me toch moeilijk) en een grotere 'user base' zijn de echte reden van de ruil IMO.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
BTW... Ik zou hier ook graag wat materiaal van SVS hebben, teneinde hier een mooi vergelijk te kunnen demonstreren tussen A*BNB en SVS. Dus bij deze wil ik ook een inruilactie starten.
1f61b.png
Voor de voorwaarden mail me gerust ... <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJpbmZvQGNpbmVob21lLmJlIl0="></woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
A*Brand NewBox zei:
Zou wel erg zijn als ze SVSn die werden ingeruild voor Arendals mochten terugsturen. Dan is het zeker een eenzijdige win-situatie voor L-sound. Ik denk dat ze met de inruil hun grote SVS-klantenbestand zoveel mogelijk op Arendal willen laten overschakelen. Klantentrouw (aan de leverancier op afstand lijkt me toch moeilijk) en een grotere 'user base' zijn de echte reden van de ruil IMO.
Ik bedoelde hun stock he - hun site stond gisteren nog vol met SVS stuff...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
A*Brand NewBox zei:
</woltlab-metacode>
mijnen SVS is dik >2 jaar
263a.png
maar ik heb wel interesse in uw subs, om die eens thuis te horen in een vergelijk (of aanvulling?). Kan dat vrijblijvend eventueel
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Selbstverständlich! Ofte vanzelfsprekend. Wat goeie subs betreft ben ikzelf de meest kritische luisteraar. Als ik niet 100% tevreden ben, ga ik je niets proberen verkopen. Dat je zelf ook overtuigd moet zijn spreekt -alweer- voor zich. Ouder dan 2 jaar maakt me niet uit. Als hij maar representatief is voor de huidige SVSn. Je krijgt er zomaar de wereldprimeur van onze actieve Ciné15 monitors bovenop!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ook hier wel interesse om dat is te horen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
Ik kan jullie vertellen dat de nieuwe importeur voor Benelux van het hele gamma SVS speakers onze long time partner en collega Phillipe is. Het hele SVS gamma van speakers en subs is bij ons Home@The Movies/Cinedream nu te koop, onze grote ruimte op de Home Cinema Happening van afgelopen weekend was volledig met SVS uitgerust en dat klonk als een klok voor speakers die zeer betaalbaar zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator: