• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

SVS komt met nieuw topmodel : de 16-Ultra series

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
De SB-16 Ultra (2000$) en de PB-16 Ultra (2500$) worden hun nieuwe topmodellen met beiden een 16" driver! Beiden worden aangedreven door een class-D 1500w mosfet amp. Ze komen beiden met DSP en remote en zelfs met app voor smartphone! Verkrijgbaar vanaf november. https://www.svsound.com/pages/16-ultra-series

SVS-PB16-Ultra-and-SB-16-Ultra.jpg
755309557f63a6de758d.jpg
755309557f63a6e04c52.jpg
755309557f63a6e16dba.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Whoppa! Dat zullen best flinke monsters zijn !!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Laat mij toch even kritisch zijn
1f617.png
... De evolutie naar zwaardere subs met grotere drivers, is er toch vooral eentje van: 'ik wil de grootste hebben'. Zoals prestigemerken van auto's met de hoogste PKs willen uitpakken... allemaal mooi als je op een racecircuit woont, maar vrij zinloos voor op de openbare weg - daar is het eerder storend. Uiteraard zal er in de VS wel een markt voor zo'n dingen zijn. De gemiddelde woonkamer en HT zal er ongetwijfeld 2 tot 3 keer groter zijn dan bij ons. Maar om 'diep' te gaan met controle, heb je wat mij betreft niet meer nodig dan een 'klassieke' 15inch. Met klassiek bedoel ik een simpele papieren conus die geen ton aan wattage nodig heeft om in beweging gezet te worden. En om detail in je basweergave te krijgen, heb je al helemaal geen monsters nodig, wel integendeel. 10inch volstaat voor het gebied tussen 30 en 80Hz. Wat je zondermeer de 'kritische' laagweergave mag noemen. Precies daar wordt de algehele kwaliteit van je bas-'sound' bepaald. En net daar loopt het in heel veel (de meeste?) sets fout. Maar een oplossing daarvoor geeft helaas geen indrukwekkende specs en foto's om de consument mee omver te blazen en het prestige van het merk mee op te krikken.
1f606.png
Dus daarom toch even die bedenking voor wie zich als HT bezitter laat verblinden door al dat 'lekkers'. Je bent IMO beter af met een 2-sub opstelling. En dan nog voor de helft van de prijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
En toch ziet hij er UBERVET uit! Maar denk dat je wel gelijk hebt. Ben ook stilaan ogen aan het open houden voor een 2e pb 1000. Enkel bang om te gaan inregelen, ken daar niet echt wat van en al gelezen dat dit niet simpel is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Bruut machien, stevig prijske wel.

djaxx zei:
En toch ziet hij er UBERVET uit! Maar denk dat je wel gelijk hebt. Ben ook stilaan ogen aan het open houden voor een 2e pb 1000. Enkel bang om te gaan inregelen, ken daar niet echt wat van en al gelezen dat dit niet simpel is.
Geen bang voor hebben.. uw receiver heeft Audyssey XT32 en dat doet een goede job om twee subs in te stellen ;-).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Is er al een alternatief voor Lsound btw? (niet op de hoogte)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
A*Brand NewBox zei:
Laat mij toch even kritisch zijn
1f617.png
... De evolutie naar zwaardere subs met grotere drivers, is er toch vooral eentje van: 'ik wil de grootste hebben'. Zoals prestigemerken van auto's met de hoogste PKs willen uitpakken... allemaal mooi als je op een racecircuit woont, maar vrij zinloos voor op de openbare weg - daar is het eerder storend. Uiteraard zal er in de VS wel een markt voor zo'n dingen zijn. De gemiddelde woonkamer en HT zal er ongetwijfeld 2 tot 3 keer groter zijn dan bij ons. Maar om 'diep' te gaan met controle, heb je wat mij betreft niet meer nodig dan een 'klassieke' 15inch. Met klassiek bedoel ik een simpele papieren conus die geen ton aan wattage nodig heeft om in beweging gezet te worden. En om detail in je basweergave te krijgen, heb je al helemaal geen monsters nodig, wel integendeel. 10inch volstaat voor het gebied tussen 30 en 80Hz. Wat je zondermeer de 'kritische' laagweergave mag noemen. Precies daar wordt de algehele kwaliteit van je bas-'sound' bepaald. En net daar loopt het in heel veel (de meeste?) sets fout. Maar een oplossing daarvoor geeft helaas geen indrukwekkende specs en foto's om de consument mee omver te blazen en het prestige van het merk mee op te krikken.
1f606.png
Dus daarom toch even die bedenking voor wie zich als HT bezitter laat verblinden door al dat 'lekkers'. Je bent IMO beter af met een 2-sub opstelling. En dan nog voor de helft van de prijs.
der gaan er hier veel dat niet graag horen - want regelmatig zien we wel 'size does matter in subland' passeren
263a.png


Ik zou het eens een idee vinden om een forum M&G te doen bij A*Brand - en dan specifiek om het subverhaal eens te verkennen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Dat is zeker te regelen. Jullie zijn meer dan welkom ... (maar liefst niet met tien tegelijk natuurlijk - of ik moet een zaal afhuren)
1f62d.png
Dat was ik trouwens wel van plan voor een opendeur, maar dat is uitgesteld tot later op het jaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
A*Brand NewBox zei:
Laat mij toch even kritisch zijn
1f617.png
... De evolutie naar zwaardere subs met grotere drivers, is er toch vooral eentje van: 'ik wil de grootste hebben'. Zoals prestigemerken van auto's met de hoogste PKs willen uitpakken... allemaal mooi als je op een racecircuit woont, maar vrij zinloos voor op de openbare weg - daar is het eerder storend. Uiteraard zal er in de VS wel een markt voor zo'n dingen zijn. De gemiddelde woonkamer en HT zal er ongetwijfeld 2 tot 3 keer groter zijn dan bij ons. Maar om 'diep' te gaan met controle, heb je wat mij betreft niet meer nodig dan een 'klassieke' 15inch. Met klassiek bedoel ik een simpele papieren conus die geen ton aan wattage nodig heeft om in beweging gezet te worden. En om detail in je basweergave te krijgen, heb je al helemaal geen monsters nodig, wel integendeel. 10inch volstaat voor het gebied tussen 30 en 80Hz. Wat je zondermeer de 'kritische' laagweergave mag noemen. Precies daar wordt de algehele kwaliteit van je bas-'sound' bepaald. En net daar loopt het in heel veel (de meeste?) sets fout. Maar een oplossing daarvoor geeft helaas geen indrukwekkende specs en foto's om de consument mee omver te blazen en het prestige van het merk mee op te krikken.
1f606.png
Dus daarom toch even die bedenking voor wie zich als HT bezitter laat verblinden door al dat 'lekkers'. Je bent IMO beter af met een 2-sub opstelling. En dan nog voor de helft van de prijs.
Je hebt gelijk, 2 * PB16 zou voor mij ideaal zijn
1f61c.png
1f61c.png
1f61c.png


...helaas zal ik het nog effe bij m'n 2*PB13's moeten houden, maar dat is ook geen straf om naar te luisteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
A*Brand NewBox zei:
Dat is zeker te regelen. Jullie zijn meer dan welkom ... (maar liefst niet met tien tegelijk natuurlijk - of ik moet een zaal afhuren)
1f62d.png
Dat was ik trouwens wel van plan voor een opendeur, maar dat is uitgesteld tot later op het jaar.
Zet mij maar alvast bovenaan op je lijst
263a.png
Zoals je wellicht nog weet zit ik al enige tijd rond te neuzen in Sub-land
misslelauncher.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Joske007 zei:
Zet mij maar alvast bovenaan op je lijst
263a.png
Zoals je wellicht nog weet zit ik al enige tijd rond te neuzen in Sub-land
misslelauncher.gif
Yups, hier ook wel interesse voor een uitstapje naar Sint-Niklaas hoor
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
jvanhambelgium zei:
Yups, hier ook wel interesse voor een uitstapje naar Sint-Niklaas hoor
1f609.png
Yep, we zijn al me twee
1f44d.png
Wie heeft er de grootste koffer
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
luckske zei:
Bruut machien, stevig prijske wel.

Geen bang voor hebben.. uw receiver heeft Audyssey XT32 en dat doet een goede job om twee subs in te stellen ;-).
thx!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Joske007 zei:
Yep, we zijn al me twee
1f44d.png
Wie heeft er de grootste koffer?
Ai, ai. 2 'anciens' met SVS monsters in huis. Die zullen moeilijk te imponeren zijn.
1f62d.png
Dan moet ik wel voor de gepaste drank en hapjes zorgen, om dat wat te compenseren.
1f609.png
Roep maar wanneer het jullie past. Ik maak er morgen wel een apart M&G topic voor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
djaxx zei:
XT32 alleen is niet genoeg, de SubEQ HT feature moet je hebben om dit volledig correct te doen maar gelukkig heeft de SR7008 deze feature aan board om 2 subs correct in stellen als 1 logische sub.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
A*Brand NewBox zei:
Ai, ai. 2 'anciens' met SVS monsters in huis. Die zullen moeilijk te imponeren zijn.
1f62d.png
Dan moet ik wel voor de gepaste drank en hapjes zorgen, om dat wat te compenseren.
1f609.png
Roep maar wanneer het jullie past. Ik maak er morgen wel een apart M&G topic voor.
Ik wil gerust geloven dat een set gesloten subwoofer(tjes) erg fijn kunnen klinken! Heb eigenlijk enkel luisterervaring met "ported" systemen. Vandaar dat het wel es een leuke M&G zou kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.154
68
58
Geen boem boem maar netjes bonke bonke.
1f609.png


mischien dat ik ook eens afkom afhankelijk van de datum.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Ik heb ook wel interesse in een M&G met jouw subs. Een vergelijk met een SVS zou ook leuk zijn
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Fijn dat er zoveel interesse is. Ik dacht aan vrijdag 21 oktober a.s. vanaf 19u en eventueel als alternatief zondag 23 oktober tss 10u en 14u. De beide dagen kan ook. Dan zijn het 2 groepen. Ik maak een M&G topic aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Kan er eigen muziek aangeleverd worden, kwestie van naar iets te kunnen refereren?
 
Laatst bewerkt door een moderator: