• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Tafelblad.. de zoektocht begint

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Wij willen graag volgende tafel:



Wel op maat 2m60 x 1m

en stalen poten zoals onze deur..

Maar door de ferme hoge prijs voor zo'n tafel, zouden we hem "zelf" maken. De poten is geen probleem, het tafelblad wel.

Wie weet waar/hoe we hier aan kunnen geraken?

Bijkomend willen we dezelfde salontafel
 

Bijlagen

  • tafel.jpeg
    tafel.jpeg
    64 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
al gaan informeren bij de (lokale) houthandel/schrijnwerker?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Ga dan wel naar een handelaar waar ze nog bomen verzagen....zo een blad in vol hout , gedroogt en al zodat het niet vervormd....denk dat ge gaat verschieten van de prijs.

Je kan deze ook proberen na te maken met mdf en fineren of dergelijke ...zal een pak goedkoper zijn en indien goed gedaan nagenoeg hetzelfde uitzicht hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Dat blad in 1 vlaai ? Dat gaat geld kosten ! Gewoon eiken "balken" van pakweg 10cm dikte en 20cm breedte zijn ongeveer 35 euro per lopende meter.

Voor uw blad zou dat dus zijn : 105 euro voor 3m (in te korten tot 260cm) en dan nog 5 balken naast elkaar = 525 euro enkel voor 5 balken.

Doe je hetzelfde in Douglas-hout is dat een stuk goedkoper natuurlijk, heb je ongeer 9 euro / meter dus voor hetzelfde blad : 27 x 5 = 135 euro voor 5 balken waarmee je een tafelblad kan maken.

Maar zo een blad uit 1 stuk ga je niet hebben voor 500 euro hoor en moeilijker te vinden ook voor de particulier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
525 is wel doenbaar he voor die eiken balken.. Maar dan heb ik nog geen tafelblad he

Hoe krijg ik dat dan aan elkaar en in 1 geheel bovenaan, zodat je geen naden ziet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Skank zei:
525 is wel doenbaar he voor die eiken balken.. Maar dan heb ik nog geen tafelblad he

Hoe krijg ik dat dan aan elkaar en in 1 geheel bovenaan, zodat je geen naden ziet
Dat gaat je niet lukken denk ik. Dit materiaal heeft juist de charme van de onregelmatigheden, een kloofje ed. Dus als je zo'n planken tegen elkaar zet heb je toch spleten etc. Wil je dat allemaal gaat opvullen en bewerken enz ? Dit concept van tafels noemen ze in Nederland de "boomstamtafel" dus mischien dat je daar wat kan shoppen ? Je zal toch denkelijk tussen 1200-1800 kwijt zijn hoor. Ofwel zoeken naar een 2de handsje, maar denken dat je voor 500 euro zo'n houten "blad" gaat vinden om dan zelf de poten te lassen is utopisch denk ik.

Nu ... de prijzen vallen mee toch ? Het duurste van een tafel zijn de stoelen
1f608.png
1f608.png
1f608.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
True Zal eens op die zoekterm zoeken
 
Laatst bewerkt door een moderator: