• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

UHD spelers die regiovrij zijn voor dvd/bd ?

Wrestlemaniac

Member
20 jan 2016
52
1
11
Ik zag vandaag een aanbieding passeren voor de sony ubp-x700 UHD speler, en ik had me even laten misleiden want ik had begrepen dat het een regiovrije speler was voor alle formaten dus ook dvds en normale blu rays.

Ondertussen weet ik dat het anders bedoeld was, UHD 4k discs zijn naar het schijnt regio vrij maar de speler is NIET regiovrij voor de oudere disc formaten....ik heb hem daarom dus nog niet gekocht ook al was de prijs aantrekkelijk, want nu wil ik toch eerst wel is weten of er andere UHD spelers op de markt zijn die ook alle regios van dvd/blu ray kunnen lezen ??

en ja ik weet dat je online modded spelers kunt vinden maar dat vertrouw ik allemaal niet zo, liever een speler die het out of the box allemaal kan zonder prullerij
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Den enigste dat ik ken is een Oppo ....die kon je regiovrij krijgen maar .....die worden niet meer gemaakt dus enkel tweedehands maar ze vragen daar nu woekerprijzen voor ......
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Er zijn best wel spelers die regio vrij voor DVD en BD zoals een Sony UBP‑X800 of Sony UBP-X800M2. Te koop bij o.a. JVB Digital in Nederland. De markt krimpt wel, want Oppo en Samsung zijn gestopt met het maken van spelers.
 

Wrestlemaniac

Member
20 jan 2016
52
1
11
Precies toch ook alleen maar als je de modded tour opgaat, k´heb wat zitten zoeken naar die sony´s, op de standaard online sites zoals een coolblue, word niks vermeld van regiovrij, met wat verder zoeken op google kwam ik wel op sites terecht waar je ze modded ( inderdaad door die JVB ) kon kopen ja.....dus precies toch ook niet ook standaard regiovrij hoor. De prijzen zijn ook best heftig, op ene site was het 400plus euro, op een andere wel 600plus.....dat modden betaal je precies dubbel en dik bovenop hahaha, die x700 kon ik hebben voor 75 euro....ok wel 2dehands dan maar dan nog,wat een verschil.

Bij die reviews hebben ze het ook vaak over upscaling van dvd en blu ray, is dat eigenlijk echt een merkbaar verschil ?? Of zijn jullie daar niet voor te vinden ??

en mischien nog een onnozel vraagje....als je een moderne receiver koopt die Atmos ondersteunt, maar je zet een oudere, gewone blu ray op die nog gewoon dolby digital/surround//trueHD is , wat gebeurt er dan eigenlijk ?? krijg je gewoon de klank hetzelfde te horen zoals je vroeger gewend was, of word daar ook mee getoverd onderweg, dat die anders gaan klinken ? Waarschijnlijk een domme vraag maar ik heb er nog totaal geen ervaring mee ... ik gebruik nog steeds de Onkyo HT-R393 en daar zit nog geen Atmos op
 
Laatst bewerkt:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Dan krijg je gewoon 5.1/7.1, maar je kan ook een upmixer gebruiken waardoor je toch geluid krijgt uit de Atmos luidsprekers.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Toen ik van DVD ben overgestapt naar BR had ik hetzelfde probleem. Ik heb mijn dvd speler gewoon gehouden. Na verloop van tijd gebruik je die toch nog amper omdat je zo gewoon bent aan die betere kwaliteit. Ik zou dan eerder dat geld gebruiken om wat extra uhd materiaal te kopen...