• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Voorversterker

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ik loop al even met de gedachte om de marantz sr6004 up te graden.   Sinds kort speel ik met grote tevredenheid met een aparte eindversterker voor de fronts, namelijk een behringer a500. Daarmee is de gedachte ontstaan om een aparte voorversterker aan te schaffen die de digitale verwerking/dsp/volume control voor zich neemt en doorstuurt naar aparte eindversterkers.   Het verbaast mij echter dat deze receivers zonder eigenlijke versterking nog een stuk duurder zijn dan de duurste receivers mét versterking. Zo heb je bijvoorbeeld de marantz sr7008 die momenteel te vinden is aan €1299. De AV7701 kost al €1395. Deze laatste heeft, in tegenstelling tot de sr7008 geen xt32 audyssey.   Emotiva heeft dit anders aangepakt. De UMC-200 is zo'n receiver die ik eigenlijk zoek. Met 599 dollar best betaalbaar en alle nodige snufjes zijn aanwezig, inclusief een 32bit DSP. Helaas wordt emotiva in Europa niet verdeeld. Je moet het dus laten overkomen of toevallig tweedehands tegenkomen.   Zijn er merken die wél een mooie receiver in het gamma hebben voor een schappelijke prijs?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Heb daar vorig jaar ook achter gezocht en ben toen uiteindelijk ook voor een 2dehands emotiva umc-1 gegaan. Al naargelang hoe ver je ervoor wil rijden ga je de umc-200 2dehands wel vinden.


Mijn 2 xpa versterkers heb ik rechtstreeks bij emotiva gekocht en dit is toen toch goed afgelopen. Natuurlijk wel rekening houden met bijkomende kosten dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Wat moet je dan rekenen op vlak van verzending en douane?


De umc-200 kost 600 dollar, omgerekend een 440 euro ofzo. Best wel goedkoop, ook al moet je nog extra kosten bijrekenen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Ben je zeker dat die UMC sonisch verbetering zal brengen tov je huidige Marantz ? Zeker in functie voor wat je hem gebruikt. Als je met digitale inputs binnenkomt is dat aan 1 kant wel vergevingsgezinder dan vb met (kleine) analoge signaaltjes van een platenspeler...maar de kwaliteit van de DAC's/de-jitter/re-clock etc en voorversterking zijn de factoren die bij gaan dragen tot de eindscore...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ik ben momenteel aan het overgaan met aparte eindversterking, nu gebruik ik voor de fronts een behringer a500.   Het lijkt mij meer futureproof om naar aparte eindversterking te gaan enkel de receiver/processor af en toe up te daten. De laatste tijd wil ik wat equalizing (manueel) toepassen, maar met de sr6004 zijn de opties te gering. Als ik echter €1000 euro zou moeten betalen voor mijn een nieuwe av-receiver, vind ik het erg zonde om dan geen gebruik te maken van de versterkers die ingebouwd zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Heb wat gelezen over de nieuwe pioneer vsx-80. Lijkt mij een zeer leuke receiver.   Nog nooit echt stilgestaan bij het merk, maar zien er toch allemaal érg degelijk uit. D-klasse versterkers die 4ohm belasting aankunnen, eigen equalising software,...
 
Laatst bewerkt door een moderator: