• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke foto camera hebben jullie en waarom heb je deze aangekocht.

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Welke foto camera hebben jullie en waarom heb je deze aangekocht.   Zelf maar de aftrap geven. Heb hier een point-and-shoot dingetje een Olympus
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Ik gebruik zelf een Nikon D90. Ik gebruik deze vooral voor productfotografie.   Ik kon kiezen tussen Canon of Nikon, beide merken leunen dicht tegen elkaar qua prijs/kwaliteit. Omdat ik al vertrouwd was met het merk ben ik voor de Nikon gegaan.     http://www.dpreview.com/search/?query=nikon%20d9&product=nikon_d90     zeer tevreden van!
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik heb al 3 pogingen gedaan om serieus met fotografie bezig te zijn, maar het lukt me niet. Ik krijg het niet boeiend.   Eerst een minolta z1 Dan eentje ertussen en nu de laatste v paar jaar terug Panasoic DMC-FZ2 dacht ik Volgende stap ging ene zijn met aparte lenzen, en theeft niet veel gescholen of khad ene Maar wijselijjk besluit ermee te stoppen, vraagt te veel tijd... en gesleur met lenzen/camera wat ik eigenlijk niet wil Nu gebruik ik deze uit mn samsung S3 En die schiet verrassend goed uit de hand !   Maar is natuurlijk niet te vergelijken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Wij hebben thuis een Sony Nex 3 met een 18-55mm en 18-200mm lens. Zeer tevreden van!   Ik zeg al jaren om avondschool te volgen, maar het komt er maar niet van (meestal op reis als er een nieuw cursusjaar begint).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Zoals ik zeg, kruipt veel tijd in
263a.png
En zeker in combi met onze huidige hobby
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Hier ook een Sony NEX-F3 met 18-55mm en 18-200mm lens. Ik was het beu om wazige foto's te trekken als het een beetje donker is of als er iemand beweegt. Het verschil tussen een compacte camera is serieus groot, zelfs voor een beginneling (zoals ik :unsure: ).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Ikke gewoon zo een dingske van Canon.

Voldoet prima om snel een fotoke te pakken en is infeite gewoon richten en drukken op dat knoppeke...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Altijd al met Sony gewerkt, ik ben eerder een "prosumer" en wil net met een foto-tas rondzeulen met verschillende objectieven erin etc. Verschillende jaren terug de DSC-F828 van Sony gebruikt, tof machientje voor dienen tijd. Tegenwoordig met de Sony DSC-HX100V op stap, met een 30x optische zoom kan ik al eens iets bijtrekken...   Spijtig genoeg hebben ze bij Sony op dit toestel beperkingen ingesteld in firmware, waaronder de onmogelijkheid om JPG-compressie "laag" te zetten wat tot gevolg dat bij crop-outs het plaatje niet zo schitterend is... :angry: Ik denk dat ze oa hun NEX productlijnen enzo wat willen beschermen...   Uiteraard spreek ik dan over vergroting > A4 formaat.   Ik trek geen foto's in RAW ofzo, ga ik me echt nie mee bezig houden...   en ... uiteindelijk is het ook de fotograaf h
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Dat zeg je nu. Je kon dus eigenlijk een mooie foto reportage van mn ht maken
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Beatbrother

Member
29 mei 2013
75
0
9
Ik heb er wel een paar :

Nikon D4

Nikon D800

2x Nikon D700

Nikon D90

2x Canon 7D

Canon 5D

Canon C100 cinema camera
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Eerlijk ? Ik vraag me af wat je met zoveel camera's doet, misschien probleem om er afscheid van te nemen
263a.png



Ik weet wel, je verdient er je brood mee maar toch zoveel toestellen, hoeveel gebruik je er daar tegenwoordig nog van ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Door de jaren heen ben ik altijd een tevreden spiegelreflex gebruiker geweest van het merk Canon, waarbij mijn verwisselbare lenzen assortiment ook uitgroeide tot een set die ik nu voor mezelf zeer compleet acht. Zo heb ik ook steeds op een niet te missen foto-shoot verplaatsing mijn gehele rugzak bij en op wat minder belangrijke een compacte toploader. Voor de rest heb ik meestal een compactje (Lumix TZ25) bij, welke ik op de afgelopen beurs heb gebruikt.   Ik trek mijn foto
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Beatbrother

Member
29 mei 2013
75
0
9
Eerlijk ? Ik vraag me af wat je met zoveel camera's doet, misschien probleem om er afscheid van te nemen
263a.png



Ik weet wel, je verdient er je brood mee maar toch zoveel toestellen, hoeveel gebruik je er daar tegenwoordig nog van ?
  Van al mijn camera's is het enkel de D90 diegene die stof ligt te vergaren. De rest gebruik ik nog heel veel. Alles van Canon gebruik ik enkel voor videoproducties. Ik heb nog nooit een foto met die canons gemaakt. Nikon gebruik ik dan enkel voor fotoshoots. De D4 omdat het een toptoestel is waarbij je makkelijk tot 10.000 ISO kunt gaan zonder ruis

De D800 voor grote commerci
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Dit jaar een Nikon D7000 gekocht mijn F 70 was stuk en de herstelling koste te veel.

Waarom de D7000? Wel het is een semi professioneel toestel en ik zou van fotografie graag mijn hobby willen maken.

Ik had liever een full frame gekocht maar deze zijn wat te prijzig. De D7000 leek mij een aanvaardbaar compromis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dit jaar een Nikon D7000 gekocht mijn F 70 was stuk en de herstelling koste te veel.

Waarom de D7000? Wel het is een semi professioneel toestel en ik zou van fotografie graag mijn hobby willen maken.

Ik had liever een full frame gekocht maar deze zijn wat te prijzig. De D7000 leek mij een aanvaardbaar compromis.
Een goede keuze en zeker gezien je de hobby net wil opstarten
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Gewoon zo'n Panasonic Lumix compact ding : voor ons meer dan voldoende! Maakt behoorlijke foto's, niet duur en zeer draagbaar.

Het lijkt me een mooie hobby, maar je kan niet alles doen hè... Al hobby's genoeg, en tijd te kort
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Gewoon zo'n Panasonic Lumix compact ding : voor ons meer dan voldoende! Maakt behoorlijke foto's, niet duur en zeer draagbaar.
Die Panasonic Lumix, zijn echt goede toestellen en vooral zeer prijs/kwaliteit gericht
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: