• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

19 inch cases

In theorie zouden die passen denk ik, maar schiet mij niet dood als het niet zo is
1f609.png
. E-bay: geen idee, positieve feedback althans!

Laatst bewerkt door een moderator:
JA, wel enkel afhalen (zo ver
2639.png
Verdikke nog 40 min en ik geraak niet op mijn ebay, ww vergeten ik wil hem pm sturen

Ik ben net op tijd in gesprek met verkoper
263a.png
Hij wil opsturen met kiala ook

Ik denk wel in te gaan voor die... Lijkt me mooie prijs toch?

114,5 euro voor de case en de bays en alles samen.

Kan ik er 10 disks en 1 parity disk hopelijk inkrijgen alsook mobo en expansion card.

Hopelijk !
263a.png

Die hot swap bays.. hoe zit dit qua aansluiten?

Moet ik terug elke disk via sata nr mobo verbinden of wat/hoe? Om kabels te beperken? idem voor voeding ernaartoe?

Skank" data-link="http://home-theater.be/topic/979-19-inch-cases?postID=25260#post25260"> Ik denk wel in te gaan voor die... Lijkt me mooie prijs toch? 114 zei:
Kan ik er 10 disks en 1 parity disk hopelijk inkrijgen alsook mobo en expansion card.

Hopelijk !
263a.png
In het midden zit er intern nog plaats voor 3 a 4 schijven. Dus in totaal kan je er 13 of 14 3.5" schijven inproppen. Wel zien met je moederbord natuurlijk, maar ik denk niet dat het een probleem gaat geven.

<woltlab-quote data-author="Skank"] Die hot swap bays.. hoe zit dit qua aansluiten?

Moet ik terug elke disk via sata nr mobo verbinden of wat/hoe? Om kabels te beperken? idem voor voeding ernaartoe? [/QUOTE]
Die hot-swap bays betekenen dat de backplane (de printplaat waarop de schijven inpluggen) het ondersteund om schijven "live" in en uit te pluggen. Je controller moet dat natuurlijk ook ondersteunen, en de kans is groot dat dit niet het geval is.

Qua aansluiten moet je per bay 2 molexen voorzien voor power (verdeeld over de 5 schijven in 1 bay) en voor elke schijf apart een SATA kabeltje.

duboisph zei:
OE? Dus ik kan die hotswap bays niet gebruiken? Welke controller? Is dat op mn mobo? De asus?

Hoe weet ik of dit ondersteund is?

Als ik het niet kan gebruiken ben ik niets met die case he

Oh jawel, je kan ze zeker gebruiken om je disks aan te sluiten. Het is alleen niet gezegd dat je ze mag verwisselen terwijl het systeem aan staat (hot-swap dus, waarschijnlijk ondersteun je het wel).

Sorry voor de verwarring dus: je kan de bays sowieso gebruiken!

ok
263a.png

Het is 110 excl verzending Weegt wel 17 kg , kiala verzenden is geen optie
2639.png
Moet ik dus voor bpost kiezen gewoon +14,9 euro of verzekerd +21,7 euro pff Verzekerd staater bij betaling bij levering, is dit dan de 21,7 of de case ook?

Blijft nog steeds een mooie koop denk ik? Wat zou je kiezen?

Geen idee hoe het zit voor die bpost betaling. Ik zou hem gaan ophalen. Als dat een moeilijke optie is, mja verzekerd dan zeker?

Het blijft idd een mooie koop, veel betere case qua uitrusting dan die Xcase.

En reeds onderweg... hopelijk morgen binnen
263a.png

Qua aansluiten moet je per bay 2 molexen voorzien voor power (verdeeld over de 5 schijven in 1 bay) en voor elke schijf apart een SATA kabeltje.

--> dus die bay moet van power voorzien worden.. En dan gewoon vanaf die bay naar elke disk apart? Dus niet alle disks apart nr voeding?

Skank zei:

--> dus die bay moet van power voorzien worden.. En dan gewoon vanaf die bay naar elke disk apart? Dus niet alle disks apart nr voeding?
Klopt
263a.png
.

Je hebt 7 aansluitingen nodig: 2x Molex van voeding --> bay 5x SATA van moederbord/controller --> bay

Alle aansluitingen (molex en SATA) gebeuren achteraan op de printplaat van de bay (backplane). De disks zelf connecteren aan de binnenzijde van de bay, rechtstreeks op de backplane (zowel voor voeding als data).

Ja i know. Patchkast ligt stil. Andere prioriteiten in bouw Die komt nog hoor

Back
Bovenaan