• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

4k oled tv

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Net terug v weekendje hasselt. De zaterdag de winkelstraten gedaan incl mediamarkt. Ik loop er altijd vrij snel door behalve deze keer! Ik kon er niet naast lopen en stone letterlijk te kwijlen bij de 4k oled tvs. Man, hebben jullie die al eens echt gezien? Prijs was huge maar wat een beeld!

Dat zwart, nog nooit gezien zelfs niet bij de pana plasmas! Echt pikzwart, niet normaal! Ik was zo onder de inrduk vh zwart dat ik ene mee naar huis ging nemen. Ik heb me serieus moeten inhouden. Der. Is geen enkele andere tv die in de buurt komt van zo'! Zwart Echt, je moet ze eens gaan bekijken..

Ik weet al welke mn volgende wordt. Lg 4k oled...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
heb deze sinds juli in de winkel staan en idd moet je gelijk geven beeld is fenomenaal , zwartwaarden zijn nog nooit gezien , en die prijs valt uiteindelijk wel mee hoor . goedkoper dan de js9500 van samsung , ( en dan is mijn personeelskorting nog niet meegerekend , inkoop + btw betaal ikzelf hem maar ) en toch wil ik liever wachten op de rechte versie , deze heeft hdr ondersteuning en hdmi 2.0a .heb er nu wel ene met leuke korting staan . 3700€ maar is toch een 800€ eraf , klant heeftem 2 weken staan spelen gehad en dan toch geupgrade naar de 65" vanaf dat hij leverbaar was . btw je moet hem maar eens op isf mode zetten en dan into the cave of wonders spelen , niet normaal het beeld dan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.154
68
58
Je moet u eens rustig voor het beeld zetten en wat beelden bekijken waar snellere actie in zit....dus niet alleen panoramas en stille beeldjes....je zult dan de foutjes in het beeld wel opmerken .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
zoals de 4k trailer van transformers age of exctinction of dergelijke , heb ik al gedaan , wederom heb de tv hier in isf mode staan met alles van beeldverbetering uit , beeld is echt fenomenaal , er is maar 1 demofilmpje waar hij het moeilijk mee heeft en dit is het begin van de 4k showreel van taipei broadcasting ( de js9500 kan deze nog niet eens vloeiend afspelen , buffert de hele tijd ) de lg oled speelt deze heel smooth af maar in het begin met al die rastertje zie je idd kleine foutjes in het beeld ( welke bij de js9500 en de js9000 vele male erger is )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
skoebiedoe zei:
Je moet u eens rustig voor het beeld zetten en wat beelden bekijken waar snellere actie in zit....dus niet alleen panoramas en stille beeldjes....je zult dan de foutjes in het beeld wel opmerken .
Was me niet opgevallen direct, maar wel over gelezen. Blijft wel dat het zwart echt van fenomenaal nieveau is, kan plasma bijlange niet halen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Skank zei:
Net terug v weekendje hasselt. [de rest over de tv]
Hasselt dan ook nog! Nuja, had dit weekeinde toch geen tijd gehad voor een greet ;).

Ik zit er ook op te kwijlen, maar ik moet mij nog serieus inhouden omdat er een ander stemmetje zegt dat de huidige LG modellen toch iets teveel problemen hebben... We mogen onze eigen vuistregel niet vergeten: Niet af gaan op een demo in een winkel... ga naar een 'speciaal' zaak met demo content die je goed kent en dan testen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
kom naar ons en breng je eigen materiaal mee , kan je ook wat met de instellingen spelen , geen problemen mee
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
True. Maar valt al op in de winkel dat het zwart ferm is. Daar kunnen ze niet aan foefelen. Black is black en geen grijs zoals de rest lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Skank zei:
True. Maar valt al op in de winkel dat het zwart ferm is. Daar kunnen ze niet aan foefelen. Black is black en geen grijs zoals de rest lol
Dat wel, een OLED zal zoiezo een goede toekomst upgrade zijn voor mijn plasma, die nog bouwjaar 2011 heeft. Geduld hebben maar
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
demon zei:
Dat wel, een OLED zal zoiezo een goede toekomst upgrade zijn voor mijn plasma, die nog bouwjaar 2011 heeft. Geduld hebben maar
263a.png
oled is idd fenomenaal en wie nu een nieuwe tv wilt is het idd een no brainer , maar ben er zeker van dat over 2 a 3 jaar uhd/4k oled met hdr ondersteuning meer mainstream gaat worden en een stuk betaalbaarder , heb al gehoord dat ze volgend jaar een nieuw modellen willen lanceren 55" zowel curved als recht met hdr , hdmi 2.0a hevc codec enz aan 2500€
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
ilstino zei:
oled is idd fenomenaal en wie nu een nieuwe tv wilt is het idd een no brainer , maar ben er zeker van dat over 2 a 3 jaar uhd/4k oled met hdr ondersteuning meer mainstream gaat worden en een stuk betaalbaarder , heb al gehoord dat ze volgend jaar een nieuw modellen willen lanceren 55" zowel curved als recht met hdr , hdmi 2.0a hevc codec enz aan 2500€
Hier al enige tijd uitkijkend met veel geduld en hangslot op mijn geldbeugel te wachten op een led-tv die betaalbaar en vrij is van kinderziekten. Wat nu al een zekerheid is, dat ik zeker geen kromme tv in mijn living wil
1f643.png
deze moet liefst zo strak en plat mogelijk tegen de wand kunnen gemonteerd worden
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
zelf heb ik een tablet en telefoon met oled, en ik denk ooit dat het toestel uitvalt bij het starten van een app, maar dan is het de app die een zwarte pagina heeft. Je moet daar eigenlijk niet meer spreken over contrast. (je hebt de contrast van je filmbeelden, maar het scherm zelf niet) Hoe hoog je de helderheid van dat ding ook zet.... Zwart is altijd 0

Elke pixel op zichzelf geeft ofwel licht, ofwel geen licht, dus er is niets wat er achterdoor kan schijnen en een enig contrastverschil kan geven. Wel zijn die dingen naar kleur toe minder vast.... iets meer naar het blauw toe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
daarom dat je ze kan calibreren de tv's , en btw op een tv die je +3000€ betaald is de 150 € die een calibratie kost de kost ni , maar wel een manier om het maximum uit je toestel te halen . ik veronderstel dat het samsung toestellen zijn . die hebben meestal standaard iets dynamischere koelere kleuren
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
klopt. Maar ik zet het er maar bij omdat sommige mensen precies spontaan hartproblemen krijgen wanneer er standaard afwijkende witwaardes zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Oled is een ongelooflijke eye-catcher. Ik moet ook telkens stoppen wanneer ik er eentje zie in een winkel. Het absolute zwart komt echter met een tol, heel wat exemplaren hebben last van black crush (een gebrek aan kleuren-resolutie als het ware); maar dat kom je wel vaker tegen bij tv's met "kijk-naar-mij" winkel instellingen. De gebrekkige bewegingsscherpte is ook iets die mij steeds opvalt. Ik geloof best dat je met instellingen het een en ander kan optimaliseren maar als ik de vele reviews mag geloven heeft oled een beperking in de bewegingsresolutie. Desalniettemin zal ik bij een volgende tv zeker oled overwegen. Maar ik wil eerst zien wat er met HDR gedaan wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
heb hier eens een hdr demo gedownload en getest op een paar tv's , de eg960v van lg faalt hier echt wel op , de js9000 van samsung ook , de x9005c van sony is gewoon compleet een flop , heeft met standaard filmpjes al gewoon slecht beeld en veel backlight bleeding/clouding welke met hdr enkel maar erger wordt , de js9500 van samsung gaat hier echt wel subliem mee om en je ziet duidelijk dat het een echt meerwaarde biedt , maar ja een tv van 6000€ adviesprijs mag nu idd wel goed beeld geven imho
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
yep , wel zeker zijn dat deze rechtstreekse hevc codec heeft , anders speelt deze niet af

je hebt zo een demo van fox (fire ) en een hdr demo van life of pi ( meest gekende )
 
Laatst bewerkt door een moderator: