• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

4K Ultra Hd Blu-ray

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Het is zover, de eerste 4K Ultra HD Blu-ray's van Twentieth Century Fox en Lionsgate zijn op komst (Bron= Blu-ray.com) Onderstaande titels zullen binnenkort beschikbaar zijn. De beeldkwaliteit mag dan veel beter zijn, vooral voor diegenen die thuis met projectie of grote schermen kijken zal het wel een hele vooruitgang zijn, Ik ben echter niet van plan om weer al mijn Blu-ray's te gaan vervangen door 4k Blu-ray's zoals ik dat heb gedaan met mijn dvd's naar Blu-ray (op enkele uitzonderingen na). Voor nieuwe aankopen zal ik wel voor 4K kiezen. Weet er al iemand hier misschien wanneer ze in België gaan uitkomen?


ixfg4l.jpg
r9r11h.jpg
qxqkab.jpg
2hduu5l.jpg
2aq991.jpg
2441v2s.jpg
6p3yib.jpg
2rwkrxt.jpg
2nqw26a.jpg
984j7k.jpg
nff3q.jpg
33k4nro.jpg
11w7wps.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
maart 2015 samen met de uhd blu ray spelers van samsung en panasonic , heb 25 januari dealer dagen bij sony dus zal daar eens navragen of ze meer weten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Wat ik wel jammer vond om te lezen was dat sommige uitgevers DTS:X en Dolby Atmos enkel nog op hun UHD blu-rays gingen plaatsen en de 'gewone' blu-ray het zou moeten doen met max. 7.1. Of het ook zo echt is zullen we wel zien zeker.

Kan je eigenlijk een UHD speler aansluiten en UHDs afspelen op een Full HD toestel? Of gaat dat door HDCP niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
ilstino" data-link="https://home-theater.be/topic/1597-4k-ultra-hd-blu-ray/?postID=38625#post38625"> maart 2015 samen met de uhd blu ray spelers van samsung en panasonic zei:
Kan je eigenlijk een UHD speler aansluiten en UHDs afspelen op een Full HD toestel? Of gaat dat door HDCP niet?
Ik weet niet of je dit bedoeld maar je zal geen UHD Blu-ray's kunnen afspelen op een Blu-ray Full HD speler. Omgekeerd zal wel gaan aangezien de UHD spelers backwards compatible zullen zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Nee, ik bedoelde eigenlijk dat je een UHD Blu-ray afspeelt met een UHD speler op een Full HD TV, bijvoorbeeld om te kunnen genieten van DTS:X/Atmos als deze daadwerkelijk niet op de 'gewone' blu-rays geplaatst worden.

Want ik zie dat steeds de 'gewone' blu-ray lijkt te worden meegeleverd, dus misschien dat dit niet zou werken omwille van HDCP copy/protect issues e.d.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
je kan een uhd blu ray speler aansluiten op een full hd tv of beamer , en zo dus uhd blu ray's afspelen maar deze gaan downscaled worden naar full hd , en zonder hdr dus op een full hd weergever heeft het geen meerwaarde
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
ilstino zei:
je kan een uhd blu ray speler aansluiten op een full hd tv of beamer , en zo dus uhd blu ray's afspelen maar deze gaan downscaled worden naar full hd , en zonder hdr dus op een full hd weergever heeft het geen meerwaarde
Een UHD speler maakt toch gebruik van HDMI 2.0 en geeft een signaal van 60 FPS. Kan een Full HD tv of beamer dit signaal verwerken dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
- the martian - life of pi - enders game - kingsman

zijn anders toch toppers
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Kingsman was anders een serieus belachelijk slecht filmke voor mij ma ieder zen ding e.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Wat ik nog leuker vind is dat ze allemaal regiovrij gaan zijn!
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: