• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

6D cinema

ikbenben

Member
18 jun 2013
165
0
19
BRUSSEL - Cinema4you in Burcht komt met een totaal nieuw concept in België: 6D-cinema. Dit zorgt voor een volledig nieuwe cinema-ervaring waarbij je stoel beweegt, je de regen op je gezicht zal voelen en nog veel meer.

Gisterenavond was het de grote opening van de 6D cinemazaal voor de pers en enkele bekende Vlamingen. Onder meer Koen de Bouw ging er kijken naar een demo van 'I, Frankenstein', de eerste film die ze zullen spelen in 6D. Tommy Pasteels, de bedenker van het idee is heel erg trots. "Voor de kijker is het voelen, zien en ervaren zoals nergens anders," aldus Pasteels. Voor films in 6D te kunnen tonen moest Pasteels heel zijn cinemazaal verbouwen. Een film in 6D bekijken is wel niet goedkoop. Voor een ticket betaal je dertig euro en je reserveert het best een zitje via de website van www.Cinema4you.be.

Bron (incl filmpje) : http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140130_00955462&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Dat zou ik wel eens willen beleven..


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wat voegt 4d toe? Wat 5d? En 6d?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
What's in a name...   Bewegende stoelen, wind, water, geur oa. Als er een bliksem is in de film zou het dat ook doen in de zaal via lichteffecten. De meeste zullen wel al eens in een pretpark geweest zijn waar je dergelijke toestanden kan meemaken. Geur is wel nieuw, dat heb ik nog niet gehoord/meegemaakt.   Wel jammer dat je nog steeds brilletjes moet opzetten voor de 3D...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
D staat voor Dikke prijs
263a.png
Zal toch niets voor de gemiddelde huiskamer zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Valt relatief mee blijkbaar.. 11 euro voor ticketje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Oooh. Dat is wel een serieus stuk meer.. Ik dacht dat ik gisteren 11 euro had gelezen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Voor een keer zou ik da wel geven..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Die 30 euro valt al bij al nog mee. Ze moeten blijkbaar die effecten er zelf bij programmeren...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Sebiets een snotvalling na The Perfect Storm of the day after tomorrow!
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Beatbrother

Member
29 mei 2013
75
0
9
ik had het op het nieuws gezien, maar ik vond het er wat cheap uitzien en ik heb het gevoel dat het mij absoluut niet zou kunnen bekoren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Na het eens beter te bekijken heb ik zwaar mijn twijfels bij de uitvoering. Absurd lawaaierige ventilator, vuur dat toch echt wel een storend geluid maakt, vlammen die geprojecteerd worden op de muur... Verpest imo meer van de film dan het goed maakt. Persoonlijk zou ik het maken met een persoonlijke pc-ventilator in elke stoel, geen vuur maar een elektrische weerstand die kortstondig hitte kan geven,... Het idee an sich is niet slecht, maar slechts op weinig films toepasbaar (ik wil bij Master & Commander echt niet heel de film in de regen zitten) en de meerwaarde tov 3D, buttkicker en deftig surround is imo miniem. Die ventilatoren zie ik ooit nog wel terugkomen in homecinema vorm (is ook ideaal voor bvb racegames).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Gewoon 2d volstaat mijn gedacht
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ik had het op het nieuws gezien, maar ik vond het er wat cheap uitzien en ik heb het gevoel dat het mij absoluut niet zou

kunnen bekoren.

Dju heb ik gemist
 
Laatst bewerkt door een moderator: