• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

A/V Receiver & Speakers + luisteradressen

SpiderTke

New Member
9 feb 2016
6
0
4
Wat wil je doen met je nieuwe Home Cinema systeem</strong> Hoofdzakelijk Films & Series via HTPC, TV(Telenet Digicorder) en muziek(Streaming, Spotify en (internet)Radio).

Wat mag het Home Cinema systeem gaan kosten? Ik hou rekening met een budget van € 3000 voor de luidsprekers. Maximaal € 5000 inclusief A/V Receiver.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

TV Sony 52HX900 Telenet Digicorder HTPC OpenELEC

Wat denk je allemaal nodig te hebben? A/V Receiver, minimaal 5.1 luidspreker setup, bekabeling.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Wat betreft de A/V Receiver had ik volgende modellen:

  • Yamaha RX-1050(2050)
  • Onkyo TX-RZ800(900)
  • Pioneer SC-LX59
En de luidsprekers:

Mission VX Series : http://www.mission.co.uk/product.php?cid=2 Canton Chrono Series : https://www.canton.de/en/hifi/chrono-series/ Canton GLE Series : https://www.canton.de/en/hifi/gle-series/ ... KEF R Series : http://www.kef.com/html/be_fl/showroom/hi-fi_series/r_series/overview/ Dynaudio EMIT : http://www.dynaudio.com/home-audio/emit/


Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Minimaal had ik een 5.1 setup in gedachten, uit te breiden naar 5.1.2 of 5.1.4, als het binnen het budget past Front en surround had ik graag in vloerstaande speakers. De surround zijn in deze versie misschien ‘overkill’, maar misschien kan ik opteren voor een kleinere uitvoering. Centerspeaker, dient in een lage TV-kast te passen.

A/V Receiver die probleemloos 4 vloerstaande speakers kan aansturen. 2.0 gebruik ook van belang.

Ik heb jarenlang genoten van een set Mission 763i speakers. Vandaar mijn eerste keus, de Mission VX Series. Maar ik slaag er niet in om een verdeler van Mission in de regio te vinden. Ik slaag er zelfs niet in om een email te versturen naar Mission. Op de 'Contact us' form, komt er evenmin geen respons.
1f914.png


Dan ben ik verder gaan zien naar Canton... Beide speakers heb ik nog niet kunnen beluisteren, dus ik ben ook op zoek waar ik bovenstaande combinaties kan beluisteren. Update: KEF & Dynaudio toegevoegd!

Tips en advies over A/V Receiver & speaker combinatie/keuze zijn welkom.

<strong> Iemand tips waar ik sets van Mission, Canton, KEF, Monitor Audio, Dynaudio kan beluisteren in Vlaanderen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
de yamaha zou ik met vloerstaande speakers laten links liggen , ik heb die hier in de winkel( de 2050 zelf) uitgeprobeerd en die kon vloerstaanders (front) en boekenplankers(surround) niet deftig aangestuurd krijgen , er was compleet geen laag meer , vervangen door de sclx59 en toen was het laag terug aanwezig .

die missions zien er wel interessant uit . al eens gedacht aan de monitor audio silver/bronze serie ? of de kef r serie ? deze zijn ook de moeite waard , alsook de dali zensor reeks . in jouw budget zijn er vele mogelijkheden . maar je kan het beste eerst op verschillende plekken met verschillende combo speaker/receiver gaan horen om jouw sound te bepalen .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SpiderTke

New Member
9 feb 2016
6
0
4
@ilstino Bedoel je dat de Pioneer SC-LX59 meer 'punch' heeft dan de Yamaha RX-2050?

Beluisteren... Spijtig genoeg is Wynant(Kortrijk) en Defoort(Kuurne) opgeslokt door Selexion en niet meer de Speciaal zaken van vroeger. Waar ik vroeger wel terecht kon voor Mission. Je haalde ook de KEF R serie aan, maar ik vrees dat dit voor mijn budget... niet haalbaar zal zijn. Of je moet een speciale 'prijslijst' hebben.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.725
419
98
Earth
kijk eens naar xtz speakers, de cinema reeks
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.523
159
66
ilstino zei:
de yamaha zou ik met vloerstaande speakers laten links liggen , ik heb die hier in de winkel( de 2050 zelf) uitgeprobeerd en die kon vloerstaanders (front) en boekenplankers(surround) niet deftig aangestuurd krijgen , er was compleet geen laag meer
bizarre opmerking. Ik zou dit toch wel sterk willen nuanceren.

Zelf heb ik een Yamaha RX V743 aangesloten op een Monitor audio silver 5.1 opstelling met MA8 als fronts. Ik heb het geluk gehad m'n receiver te kunnen vergelijken met 2 andere receivers (omdat ik twijfelde om een upgrade te doen).

ik vond helemaal niet dat ik laag miste, in tegedeel ik vond de verschillen tussen mijn receiverke van 300 Euro, met modellen van 1200 to 1500 niet genoeg om een upgrade te verantwoorden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
@SPiderke je mag gerust eens langskomen hier in Heule om de XTZ Cinema series te beluisteren!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
krikri zei:
bizarre opmerking. Ik zou dit toch wel sterk willen nuanceren. Zelf heb ik een Yamaha RX V743 aangesloten op een Monitor audio silver 5.1 opstelling met MA8 als fronts. Ik heb het geluk gehad m'n receiver te kunnen vergelijken met 2 andere receivers (omdat ik twijfelde om een upgrade te doen).

ik vond helemaal niet dat ik laag miste, in tegedeel ik vond de verschillen tussen mijn receiverke van 300 Euro, met modellen van 1200 to 1500 niet genoeg om een upgrade te verantwoorden.
uw silver 8 zijn 4ohm speakers dus krijgen automatisch meer vermogen , en ik test altijd eerst zonder sub om te zien hoe laag hij de speakers krijgt en dan was er echt wel een heel groot verschil in de laagweergave ( zowel voor als na het inmeten) , met sub gaan ze (natuurlijk) alle 2 even laag maar heb je met de sclx59 echt wel merkbaar meer rust in het hoog/mid . ook had ik met de 2050 het gevoel dat ik hem harder moest zetten vooraleer ik een mooie bubble had . ook even vermelden ik heb eerst 3.0 getest met de yamaha en dan was het laag wel mooi aanwezig , vanaf ik naar 5.0 ging was het laag bijna volledig weg , net zoals een speaker dat te weinig vermogen krijgt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
SpiderTke zei:
@ilstino Bedoel je dat de Pioneer SC-LX59 meer 'punch' heeft dan de Yamaha RX-2050?

Beluisteren... Spijtig genoeg is Wynant(Kortrijk) en Defoort(Kuurne) opgeslokt door Selexion en niet meer de Speciaal zaken van vroeger. Waar ik vroeger wel terecht kon voor Mission. Je haalde ook de KEF R serie aan, maar ik vrees dat dit voor mijn budget... niet haalbaar zal zijn. Of je moet een speciale 'prijslijst' hebben.
1f609.png
niet alleen meer punch , maar het laag ( de bassen ) gingen echt wel een heel stuk dieper

is ook maar mijn mening , zoals ik al aanhaalde je kan best naar verschillende opstellingen gaan luisteren , alleen jij kan horen wat jij een mooie combo vind klinken en hoeveel dit jou waard is

ook moet je je niet blindstaren op adviesprijzen van speakers/receivers . als je naar een deftige zaak gaat en je vraag offerte/gaat tot bestellen over zal je verschieten hoe laag de prijzen kunnen gaan

bv. de ma silver 8 heeft adviesprijs van 1800€/paar maar ik zie ze regelmatig buitengaan rond de 1200€
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SpiderTke

New Member
9 feb 2016
6
0
4
Iemand tips waar ik sets van Mission, Canton, KEF, Monitor Audio kan beluisteren in West-Vlaanderen?

Alsook komt een Atmos speaker, zoals de KEF R50, tot zijn recht bij een verlaagd plafond(Gyproc) in een 5.1.2 of 5.1.4 opstelling?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SpiderTke

New Member
9 feb 2016
6
0
4
@ilstino Vreemd dat de Yamaha net tekort schiet bij het aansturen van de 5 kanalen. De impedantie van luidsprekers is toch dynamisch? Is Monitor Audio daar soms een uitzondering op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.523
159
66
@ Ilstino an Spidertke,

toen ik destijds mijn vergelijkende tests uitvoerde, was dat op een MA silver 5.0 configuratie
1f609.png


Ik heb toen meerdere uren in mijne living tussen 2 receivers zitten switchen. Ik heb nooit ervaren dat de Yamaha minder laag had dan de Denon. Ze waren heel vergelijkbaar in performance en soundstage. De denon kon wel veel luider spelen (maar dat was ook logisch daar hij 2 keer meer vermogen had).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
zoals ik al aanhaalde de silver 8 zijn 4ohm speakers dus die krijgen automatisch meer vermogen , als je daar 6 of 8 ohm speakers aanhangt dan is het vermogen een heel stuk lager . als bij de yamaha je silvers op 4ohm 50w krijgen kunnen ze er goed mee om maar op 6 of 8ohm is dit nog maar een 30w a 20w en dan zal je laag echt verdwenen zijn . als ik op de yamaha deftige boekenplankers hang is er wel voldoende laag , maar vloerstaanders krijgt hij niet goed aangestuurd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Zelf jarenlang Mission dealer geweest ... toen het merk nog Brits was. Is zo'n 10 jaar geleden opgeslokt in de (Chinese) IAG groep met merken als Audiolab, Wharfedale en Quad ... Jaja, 'oer Britse' merken.
1f62d.png
Hoewel Quad en Wharfedale nog wel een degelijke importeur hebben, gaat dat voor Mission veel minder op. Hun gamma is ook niet meer zo succesvol gebleken bij testen.

Maar waarom geen M&K sub/sat systeem met een Arcam receiver?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SpiderTke

New Member
9 feb 2016
6
0
4
@A*Brand NewBox Spijtig te horen dat het Mission zo is vergaan zoals met Philips TV(TPV). Ik begon al te denken dat Mission 'failliet' was, daar het niet mogelijk is hen te contacteren.

Bedankt voor de tip ivm ARCAM, maar ik vrees dat dit net buiten mijn budget zal vallen. Niettemin zal ik deze beluisteren, als de opportuniteit zich voordoet, wie weet dat deze beter in de smaak valt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
De Arcam is inderdaad een prijsklasse hoger, maar de nieuwe 550 doet me hier toch wel heel vaak breeduit glimlachen. De extra investering zeker waard. En je kan dat geld best uitsparen door compacte speakers te combineren met 1 of 2 subs... De meerkost voor een zuil tov een compact uit een bepaalde reeks, is naar mijn mening veel te hoog voor wat het oplevert. Een goeie sub heb je toch nodig. Dan is dat extra laag in de fronts echt niet nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
A*Brand NewBox zei:
Denk dat die wel 15 jaar oud zijn...
Och voor die prijs... Het zal ook wel niet verkeerd klinken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SpiderTke

New Member
9 feb 2016
6
0
4
Iemand tips waar ik sets van Mission, Canton, KEF, Monitor Audio, Dynaudio kan beluisteren in Vlaanderen?
 
Laatst bewerkt door een moderator: