• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Aankoop 5.1 setje

furi

New Member
20 mei 2014
5
0
4
Hallo allemaal   Ik had graag wat advies gekregen bij de aankoop van mijn 5.1 setje. De receiver heb ik al zo een beetje gekozen: Set 2: JBL Cinema 610 Budget ligt rond de 500€ (excl. receiver). Het gebruik is vooral muziek. Af en toe films/series. Bedoeling was om speaker op te hangen in de hoeken van de kamer.   Alvast bedankt voor de hulp!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Als je vooral muziek gaat luisteren, waarom ga je dan niet voor een 2.0 of 2.1 setje? Dat gaat beter geluid geven voor die prijs als zo'n kant en klare 5.1 set. Later kan je nog altijd uitbreiden naar 5.1 als je dat wil.

De Denon X-2000 valt ook in die prijsklasse en kan ongeveer hetzelfde als de Onkyo (geen idee wat beter zou zijn).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Broodro0ster heeft gelijk, voor 500 euro hebt ge bijvoorbeeld al een mooi paar Klipsch speakers (of iets dergelijks) - gaat veel beter geluid geven dan zo een kant en klaar kit en ge kunt het altijd uitbreiden later, maar de vraag is of ge dat wel wilt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

furi

New Member
20 mei 2014
5
0
4
Hmm ja klopt misschien wel. Maar had gedacht dat als je speakers in de uithoeken van de kamer hangt, dat de klant beter aankomt, om het zo maar te zeggen.   Heb je aan zo een paar speakers dan genoeg of is de center en subwoofer evenzeer nog nodig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
In de hoeken is meestal minder gunstig, nu de receivers tegenwoordig hebben Audyssey aan boord en kunnen al veel goed maken.   Subwoofer is vooral gunstig als ge naar films gaat kijken, in muziek iets minder - maar ge gaat zonder wel iets laag missen.

Center is vooral nuttig in films en series, niet dat ge zonder niet uit de voeten zult kunnen maar als er budget voor over is zou ik het meenemen.


Een andere mooie optie, waar er hier enkele zeer tevreden van zijn:

Boston Acoustics A 225C   Is een 300 euro voor een 3.0 setje - dan blijft er nog iets budget over voor een subwoofer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Welkom!

Erg krap budget wel en ik kan broodrooster zn advies alleen maar toejuichen.

Vooral voor muziek zeg je..

Dan raad ik jou absoluut 2.0 aan.

Koop 2 speakers, per stuk 250 euro en dan nog je versterker. Ga je veeeeeel verder meekomen. Uitbreiden kan later nog!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

furi

New Member
20 mei 2014
5
0
4
Alvast thnx voor de feedback.   Wat ik nu misschien in gedacht had. Klipsch Synergy Sub-10 1x   Of zou ik het toch echt bij de 2 vloerspeakers houden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Als ik daaruit moet kiezen. 2 goeie vloerstaanders.. Die late uit te breiden zijn.

Dali klinkt super goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

furi

New Member
20 mei 2014
5
0
4
Denk dat ik mijn keuze heb gemaakt   Yamaha NS-F150   Vloerspeakers toch beetje beter koop genomen dat ik niet te ver over de 500€ kwam te zitten. Moet ik hier nog iets van speciale kabels bij bestellen? Want deze zullen waarschijnlijk niet meegeleverd worden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Oke - food for thought - waarom dan niet de Boston Acoustics A250? Deze horen in dezelfde serie als eerder aangeraden, dus de A25 en A225C. Stel, ge wilt binnenkort naar 5.1 - dan weet ge dat het zowel qua sound als looks bij elkaar hoort en dat het prijs/kwaliteit zeer goed is.


Er komen inderdaad geen kabels bij, zou het persoonlijk gewoon bij een hubo/gamma/brico/... halen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik zou die sub laten vallen en uitstellen tot later en duurdere vloerstaanders nemen. Zoals in mijn voorbeeld tot 250 per stuk, dan kom je ook niet boven je 500 En dan heb je later ook gewoon een betere sub   Ik heb het trouwens totaal niet voor yamaha
 
Laatst bewerkt door een moderator:

furi

New Member
20 mei 2014
5
0
4
Oke - food for thought - waarom dan niet de Boston Acoustics A250? Deze horen in dezelfde serie als eerder aangeraden, dus de A25 en A225C. Stel, ge wilt binnenkort naar 5.1 - dan weet ge dat het zowel qua sound als looks bij elkaar hoort en dat het prijs/kwaliteit zeer goed is.


Er komen inderdaad geen kabels bij, zou het persoonlijk gewoon bij een hubo/gamma/brico/... halen
Had gewoon bij de specificaties gekeken en de Yamaha leek me beter? oa. de Bassreflex; Nu, uiteindelijk ken ik er weinig van. Dus als je zegt dat die Boston beter is, gaan we daar voor
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Dat durf ik niet zeggen eerlijk gezegd, ik heb geen van beide gehoord.


Waarom ik aan de A250's moest denken was omdat ze goed samengaan met de A25 waarvan ze zo vol lof zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ik heb ook geen ervaring met de Yamaha's, maar de Bostons hebben zich al meermaals bewezen in tests. Ik zou geen risco nemen en ook voor de Bostons gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator: