• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Aankoop advies voor nieuwe home theater room

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Op HTforum staat er een demo VW500 met extra lamp voor 4750euro incl. 3 calibraties.

Lijkt mij een mooie deal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
broodro0ster zei:
Op HTforum staat er een demo VW500 met extra lamp voor 4750euro incl. 3 calibraties.

Lijkt mij een mooie deal.
Ik zou dan eerder een goedkopere occasie kopen en nog een jaartje wachten om dan ergens een demo Sony VW 320 of 520 te kopen en full HDCP2.2 HDR te hebben en volledig te genieten van 4K! Nu als je geld genoeg hebt, go for the VW 500!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Persoonlijk zou ik ook een goede occasie kopen voor de komende jaren. Wanneer ik lees dat je naar toestellen aan het kijken bent van 7000-11000, En dan nog een compromis moet maken.
1f62d.png


Dat vind ik veel geld in een periode waarin ik vind dat er veel goede technologieën onderweg zijn. -- Dolby vision. -- dus ook meer lumen -- en betere contrast -- HDR -- Beter kleuren bereik. -- 4K (wat nog altijd niet volledig doorgebroken in bij projectoren) -- HDCP2.2

Zodra de content er is, zal er normaal ook hardware van uitkomen.

Wanneer je nu echt latest & greatest moet hebben ga je enorme som geld kwijt zijn, Voor wat ik vrees dat heel wat uitgestorven technieken zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Xenomorph zei:
Ik zou dan eerder een goedkopere occasie kopen en nog een jaartje wachten om dan ergens een demo Sony VW 320 of 520 te kopen en full HDCP2.2 HDR te hebben en volledig te genieten van 4K!Nu als je geld genoeg hebt, go for the VW 500!
Zelfs de VW520 voldoet zelfs nog niet aan de nieuwe standaard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Ik zou ook nog wegblijven van de sony's ....oke ze zijn 4k native maar dat is dan ook alles . Ze geven een mooi plaatje maar dat doet de rest in die prijskklasse en lager ook .

Hij wil echter groot gaan in beelddiagonaal dus moet hem wel naar een hogere prijsklasse en anders dat dual projector systeem op ht forum....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

frankdw

Member
20 jul 2015
30
0
9
Is idd altijd moeilijk als je iets koopt, zeker als het wat centen kost. Ik wil wel iets uitgeven, maar zoals je zegt, het is steeds kopen en een korte tijd later al verouderd. Nu, aantal lumens gezien m'n breedte van 4m10, is toch een belangrijke factor en de VW500 levert toch een 1700.... Komende week doe ik een shoot out met de JVC X500 / Epson Laser 10000 / Sony VW500 Daar zal al wat meer duidelijk worden wat er 'staat' qua beeld. Ik ben zeker een JVC fan, (een vriend van m heeft hem onlangs gekocht en resulaat op een 4m breed scherm is toch wel heel indrukwekkend.. hij kwam bijna aan 10footlambert... net ietsjes onder de laser van Epson.... Normaal gaat de Sony daarboven, maar zal dus een keus worden qua persoonlijke voorkeur in beeld (Wat normaal de JVC zal zijn) tenzij de SONY me omver blaast.... Ik ga ervan uit dat de Sony de komende 4K sources zal aankunnen, of vergis ik me? (ik volg wel ietwat de normen en trends, maar om alles exact te weten wat er is kwa standaard volg ik zeker niet voldoden...)

Thx f

ps. volgende week laatste hand aan de HT/studio, dan installatie speakers en shoot-out projectoren etc. deadline in zicht en begint er leuk uit te zien...
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

frankdw

Member
20 jul 2015
30
0
9
question:

Ik heb de DENON besteld AVR X6200W besteld met Atmos 11.1 opstelling. Nu ik heb dus nog een kleine extra versterker nodig gezien de DENON maar 9 interne versterkers heeft... Daarnaast is het zo dat m'n FRONTS: RIGHT CENTER en LEFT alle 3 dubbel zijn opgesteld met de Klipsch: KL 7800 THX inbouwspeakers... Maw. parallel wil zeggen 4ohm op de DENON EINDtraps. Nu de DENON kan dat wel aan, maar qua versterking kan dat mss wat mager worden.... iemand ervaring hiermee, want het gaat door m'n hoofd om een extra 8 kanaals eindtrap te kopen voor de versterking avn m'n 6 fronts en de Atmos TOP speakers.... Merci!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Dag Frank

Ik zie je bericht nu pas. Zeer mooie en impressive ruimte!

De X6200W zou normaal geen moeite mogen hebben om 4ohm speakers aan te spreken, maar ik denk 2x fronts en center aansturen toch wel wat veel van het goede gaat zijn, toch op luidere niveau's. Je gaat dan ook 2 luidsprekers op 1 aansluiting moeten aansluiten, in de instellingen van de Denon zit geen optie voor 2 fronts en centers.

Vanaf dit jaar hebben de X4200W en 6200W wel "custom amp assign", dus als ik het goed heb zou het perfect mogelijk moeten zijn om je fronts en center extern te poweren om dan de 4 Atmos en 4 surrounds intern te ampen en dan bijvoorbeeld een externe 6 kanaals gebruiken voor je fronts en center, elke speaker heeft dan zijn eigen versterker.

Even terzijde, maar is het zo niet dat wanneer je bijvoorbeeld twee centers gebruikt je mogelijk bepaalde geluidsgolven gaat neutraliseren? Ik ben er niet zeker van, maar ik herinner mij vaag zo eens iets gelezen te hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.916
242
73
luckske zei:
Dag Frank

Vanaf dit jaar hebben de X4200W en 6200W wel "custom amp assign", dus als ik het goed heb zou het perfect mogelijk moeten zijn om je fronts en center extern te poweren om dan de 4 Atmos en 4 surrounds intern te ampen en dan bijvoorbeeld een externe 6 kanaals gebruiken voor je fronts en center, elke speaker heeft dan zijn eigen versterker.
Dit zou inderdaad een ideale oplossing zijn, maar helaas gaat dit niet. Volgens de manual heb je altijd een extra versterker nodig in 11.1 voor de rear height speakers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Aha, wist ik niet. Dat is wel jammer! Is het dan de X7200W welke dit wel kan, of ook niet?

Maar dan moet het inderdaad best een 8 kanaal worden zoals Frank zelf al voorstelde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.916
242
73
De 7200 ook niet volgens mij. Maar als iemand zich geropen voelt om het nog eens extra te checken, be my guest, want ik vind het allemaal wreed ingewikkeld uitgelegd in de manual.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Van wat ik gelezen op de AVS forum hebben ze wel amp assign. Zodat je dus 4 atmos zou kunnen poweren met de avr en je fronts op een externe amp hangen. Maar hoe dat precies werkt weet ik ook niet.

Ik heb zelf gevonden dat als mijn X4100 in Dolby atmos amp assign staat ik de externe amp MOET gebruiken voor de atmos speakers. Maar als ik een 9.1ch amp assign neem en ik 2 height speakers als top middle kies, ik wel een amp voor m'n fronts kan gebruiken en de atmos speaker op AVR kan laten hangen.

Wat het verschil tussen Dolby Atmos en 9.1ch amp assign is weet ik niet goed, want ik de 9.1ch amp assign kun je ook een dolby atmos layout kiezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Chr1st0f zei:
De 7200 ook niet volgens mij. Maar als iemand zich geropen voelt om het nog eens extra te checken, be my guest, want ik vind het allemaal wreed ingewikkeld uitgelegd in de manual.
Met de 7200 kun je inderdaad eender welk kanaal naar de externe amp zetten. Hier heb ik Left, Center, Right en Top Front Left/ Right op een 5 kanaal eindversterker.

Voor de center naar de eindversterker te plaatsen moest ik wel kiezen voor "CUSTOM" setup.


naar wat moet ik precies zoeken?


@broodro0ster het verschil tussen atmos en 9.1 amp weet ik ook niet goed. Probeer eens of je atmos track dan nog atmos is, en niet alleen de core.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
mysteryliner zei:
Met de 7200 kun je inderdaad eender welk kanaal naar de externe amp zetten.Hier heb ik Left, Center, Right en Top Front Left/ Right op een 5 kanaal eindversterker.

Voor de center naar de eindversterker te plaatsen moest ik wel kiezen voor "CUSTOM" setup.


naar wat moet ik precies zoeken?


@broodro0ster het verschil tussen atmos en 9.1 amp weet ik ook niet goed. Probeer eens of je atmos track dan nog atmos is, en niet alleen de core.
Normaal gezien zou het nog moeten werken als ik het goed begrepen heb van AVSforum. Ik zal dit volgende week eens testen.

Ben daarnet een externe amp gaan ophalen (bedankt @ToothLess) en morgen zou ik de kabels moeten ontvangen zodat ik hem aansluiten op m'n X4100. Helaas ben ik vant weekend niet thuis, dus opnieuw inmeten zal voor volgende week zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

frankdw

Member
20 jul 2015
30
0
9
Leuk al die info! De ruimte begint vorm te krijgen en na dit weekend zou het 'klaar' moeten zijn. Ik denk dat de DENON al 'binnen' is en miss dus te laat voor een switch naar de 7200. Nu eigenlijk wil ik toch eerst effe testen om te zien of het idd voldoende is om dual setup voor L C R door de DENON te laten gebeuren. If not, (en ik ga daar al ietwat vanuit) dan was het mes beter geweest een aparte voorversterker en eindtrap(s) te kopen. maar bon, eerst effe testen en dan zie ik wel wat dat oplevert. Is er iemand die iets specifieks kan aanbevelen voor m'n Front versterking? We spreken dan over 6 kanalen en +2 voor de Top Atmos. Maandag is de ruimte wat 'cleaner' en zal ik wat foto posten. volgende week tests met de projectoren en dan zijn we er!
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

frankdw

Member
20 jul 2015
30
0
9
Ik zou eventueel volgende overwegen:

DTA 70.1 power amplifier 9 channels



Iemand ervaring mee... is wel al een tijdje op de markt, dus miss zijn er betere, andere keuzes? Alle info is welkom!
263a.png


Grts f
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Kom je iets te kort met de 4100 dan? En hoe merk je dat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Road Rebel zei:
Kom je iets te kort met de 4100 dan? En hoe merk je dat?
De X4100 heeft maar 7 interne amps en ik heb er nu 9 speakers aan hangen (7.2.2), dus moet ik een externe eind versterker gebruiken. En als je dan toch een externe eindversterker gebruikt, zou ik die liefst aan de fronts hangen ipv de rear surrounds of overhead speakers die amper stroom verbruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Enkel de X7200 laat de flexibele versterker toekenning toch? Of is dat veranderd ondertussen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Road Rebel zei:
Enkel de X7200 laat de flexibele versterker toekenning toch? Of is dat veranderd ondertussen?
De Denon X7200 heeft idd custom amp assign.

Moest ik 5.1.4 draaien, dan ben ik ook verplicht om voor height 2 een externe amp te gebruiken omdat daarvoor geen speakers posts zijn. Maar voor 7.1.2 zijn alle speakers posts wel aanwezig. Als je 9.1 channels kiest met 2 height speakers, kan je kiezen om de amp in te zetten voor fronts/surround back/height. Deze layout is ook gewoon 100% compatibel met Dolby atmos. Kies je voor Dolby Atmos amp assign, dan ben verplicht om hem te gebruiken voor de height speakers.

Waarom ze dan een 9.1 en Dolby Atmos amp assign mode hebben weet ik niet, want die doen eigenlijk beiden hetzeflde, alleen is de 9.1 modus een pak flexibeler.
 
Laatst bewerkt door een moderator: