• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

TV Aankoopadvies TV

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Hello iedereen,
eerst en vooral fijne feestdagen aan iedereen. Met het schaamrood op de wangen kom ik nog eens piepen hier... Vooral wegens tijdsgebrek (job en carriere, 2 studenten,...) niet echt meer actief op diverse fora. Nu, na jaren trouwe dienst heeft onze Pana plasma plots kuren (uitvallen, kleurproblemen) ; dus hoog tijd om uit te kijken naar iets nieuws. Voor alle duidelijkheid : ik ben géén cinefiel, maar heb wel graag deftig en duurzaam materiaal. Het mag iets kosten, maar hoeft zeker geen topmodel te zijn. Na wat zoekwerk kom ik bij LG terecht, ik vond dit model interessant voor ons : https://www.coolblue.be/nl/product/858461/lg-oled55cx6la-2020.html . Iemand ervaring en of opmerkingen voor deze keuze? Of toch anderen adviezen? Alvast bedankt voor de hulp !
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Zeer goed toestel, alleen nog wat onderhandelen over de prijs 😉
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Er zijn best nog wel wat opties...dus te snel beslissen....
1. Led is meestal goedkoper dan oled, indien je dat zou wensen kan je dus voor dezelfde prijs een led tv kopen die een maat groter is.
2. https://www.rtings.com/tv is een goede website die verschillende modellen met elkaar vergelijkt op heel veel,verschillende aspecten.
3. Bij je aankoop niet enkel vergelijken op basis van vb oled vs. Led, maar ook vb. weergave kleuren, kwaliteit upscaler etc...

Hier nog wat vragen die je verder kunnen helpen de juiste keuze te maken:
1. Ongeacht budget is er een Max schermgrootte die je in gedachten hebt?
2. Staat de tv in een ruimtereis je niet of heel moeilijk kan verduisteren
3. Hoe ver zit je van det af?
4. Wat is je Max kijkhoek?
5.budget?
6. Kijk je veel film/blue ray of enkel tv kanalen?
7. Ben je van plan de tv na aankoop door een proffesioneler te laten kalibreren?
8. Zijn er bepaalde smart tv functies of apps die er moeten opzitten?
 
Laatst bewerkt:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Bij Coolblue zal ik die wel niet kopen, het was eerder om het type te tonen. Als je tips hebt waar de prijzen OK zijn : laat maar weten :)

Qua maat kunnen we niet groter dan 55" : de TV hangt onder een schuine trap. We zitten er ook niet zo heel ver van af, dus is voldoende groot
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Bij Coolblue zal ik die wel niet kopen, het was eerder om het type te tonen. Als je tips hebt waar de prijzen OK zijn : laat maar weten :)

Qua maat kunnen we niet groter dan 55" : de TV hangt onder een schuine trap. We zitten er ook niet zo heel ver van af, dus is voldoende groot
Ok, en kan je de ruimte verduisteren? Wat is je Max. Kijkhoek?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Winkeltip is Art & Craft. Daar heb ik van alle winkels beste aanbieding gekregen voor mijn OLED LG GX77.
 

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Dit is de situatie : een 55" kan er nog net in. Bedoeling is om de OLED aan een telescopische beugel te hangen, zodat we
de TV naar voren kunnen pivoteren wanneer we TV kijken. Vogel's heeft zo'n toestanden. Ik heb links en rechts al eens
gemaild voor een nettoprijs. Ook al gedacht om meteen de receiver mee te upgraden : de Marantz is al enkele jaren oud
en doet geen 4K bvb. Marantz en Denon zijn in wezen hetzelfde, niet?
IMG-3895.jpg
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Die groeien meer en meer naar elkaar. Zeker in de lagere budget reeksen.

Nieuwe tv's hebben wel een veel dunnere band. Je huidige heeft nu een band van 1 a 2" langs beide kanten. Dus heel maar kan er een iets grotere tv op dezelfde plaats.

Mijn nieuwe 77" OLED is bv +/- 7" groter in totale oppervlakte ivm mijn oude 65" plasma.