• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

advies aankoop 5.1 home cinema set

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Dacxer moet zelf beslissen, sommige mensen zijn al tevreden als er geluid uit komt, vandaar die setje all-in-one uit de Lidl! Hier geven we goede raad om zo goed mogelijk de centjes aan een correcte setup te spenderen, maar de mensen moeten ook willen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Akkoord , dan zou ik bv die bostons kopen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
@ BuDHa = Dat is mooi gezegd
1f609.png
  Ik ga jullie goede raad volgen en ga het spaarvarkentje vet mesten. Ben er nu wel van overtuigd dat losse onderdelen beter gaan zijn dan all in one.   Was nog eens snel de media markt ingelopen en daar stonden diverse all in one setjes en dan een bloedmooie Harman Kardon set van de hogere prijsklasse. Weliswaar een 2.1 set maar als je al gewoon het gewicht van de luidsprekers voelt dan weet je gewoon dat dit 10 keer beter gaat zijn. Samen met jullie overtuigende argumenten ga ik wat wachten en nog wat genieten van de soundbar van Panasonic onder de plasma. Want eerlijk gezegd als 2.1 speelt die Panasonic best lekker vet !   waarschijnlijk zal ik dan volgend jaar weeral jullie deskundig advies op prijs stellen
1f606.png
Bij deze heel erg bedankt voor de feedback en tips Ze waren zinvol en leerzaam !   tot de volgende keer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Hopelijk kom je af en toe eens langs en wacht je niet tot volgend jaar!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
Ik ga zeker het forum nog regelmatig eens bezoeken ja   Veel advies kan ik niet geven want ben zelf een rookie
1f61b.png
  apprecieer jullie advies zeker wel, dat je al antwoord krijgt op je vragen is echt wel fijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Jup. Zeer wijs besluit! En inderdaad, hopelijk wacht je nu niet tot volgend jaar om langs te komen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
Hallo,   Kon het niet laten om toch nog geregeld eens naar de tweedehands spullen te kijken.
1f609.png
Ben dit tegen gekomen wat me heel erg aanspreekt " KENWOOD SAT7100 Home theatre " De speakers komen overeen enkel de sub is de SW 40 HT ipv de 39 De receiver is ook een nieuwer exemplaar met 7.1 en HDMI aansluitingen.   Wil dit in de plaats van de soundbar aanschaffen. Zodoende ik toch nu ook al kan genieten van surround zonder al teveel opleg. en de komende jaren verder kan. Iemand ervaringen met kenwood ? Volgens een review was dit een heel goede set alleen te duur omdat er geen dvd speler bijzit maar is geen probleem voor mij   Mvg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Heb vroeger nog een volledige Kenwood installatie gehad....heel deftig spul maar dat was nog in de tijd dat Kenwood deftig materiaal maakte....nu zijn ze meer voor het gemakkelijke geld gegaan en is de kwaliteit ook navanant.;)



( platendraaier staat hier nu nog en werkt probleemloos zelfs na 20 jaar )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Mijn vader zijn Kenwood receiver werkt nog altijd sinds het jaar 1976!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ik ken het niet, zou ervan wegblijven Hoeveel was je budget terug? Misschien zijn de focals van buddha en een tweedehands receiver je ding?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
het budget is dat ik de soundbar weg doe en met minimale kost of opleg iets anders heb. 5.1 basis set is op dit moment goed voor mij !   Voordeel is dat ik de vormgeving heel mooi vind en dat dit setje toch echt wel een grotere meerwaarde gaat geven tov mijn soundbar naar geluid toe. Moet ook de kerk in het midden houden met de vrouw en ik ben al heel wat blij dat ze dit ziet zitten. de versterker is een KRF V9300D-S.   Alles bij elkaar zal ik een dikke 70 euro moeten bijleggen op de soundbar. Volgens mij is dat toch een mooie deal dan niet ??   Ik ben zeker geen veeleisend persoon die het beste wil van het beste, gewoon een degelijk 5.1 set waarmee ik enkele jaren verder kan en het varkentje vet mest voor later en beter
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Dat is begrijpelijk maar dan kan je moeilijk verwachten dat de mensen met het betere materiaal een echt mening kunnen geven over zo een set. Met alle respect maar we zijn natuurlijk pak meer gewoon.

Maar ik kan je gedachtengang zeker volgen ze. Een 5.1 set zal altijd leuker zijn dan die soundbar maar met het setje dat je aanhaald zuller er maar weinig ervaring hebben hier denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Dat is begrijpelijk maar dan kan je moeilijk verwachten dat de mensen met het betere materiaal een echt mening kunnen geven over zo een set. Met alle respect maar we zijn natuurlijk pak meer gewoon.

Maar ik kan je gedachtengang zeker volgen ze. Een 5.1 set zal altijd leuker zijn dan die soundbar maar met het setje dat je aanhaald zuller er maar weinig ervaring hebben hier denk ik.
    +1
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
Ja ik weet het ik zit waarschijnlijk niet in dezelfde vijver te wissen als jullie. Ik begrijp wel dat jullie budget veel hoger is enz.   Ik zal zeker eens iets posten wanneer ik ze heb.   Fijne feesten alvast en tot volgend jaar
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Jup goeie feesten. En als jij tevreden bent, super toch? Enkel wel een foto posten
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
Update :   Het is toch niet de kenwood geworden, was wat ver om op te halen en na bijkomende foto's was het toch nogal veel zilver dat de klok sloeg. De versterker had toch ook al wat jaren achter zijn kiezen en heb daarom afgehaakt.   Heb me nu een basis set van Pioneer aangeschaft.et is een begin en prima vervanger voor de soundbar. Hierna zouden we graag een valse wand willen plaatsen, kwestie van alles wat mooi strakker te hebben   Nu heb ik een aansluitvraag :   Mijn Panasonic tv heeft geen ARC en vraag me af hoe ik de digicorder het best kan aansluiten op de pioneer ? Pioneer >> hdmi (out) >> TV Pioneer >> optisch>> digirecorder Digirecorder >> hdmi >> tv PS3 >> hdmi >> pioneer   Ps3 werkt maar de tv heeft alleen beeld en geen geluid. Als ik nu de hdmi van digirecorder naar Pioneer breng dan zal ik wel geluid hebben maar dan moet altijd de pioneer opstaan ?? Stel dat ik niet via de pioneer wil luisteren maar gewoon via de tv gaat dit dan ??   Heb ook een dvd recorder staan die nu via scart naar de tv gaat maar hoe zouden jullie die het beste aansluiten op de surround ?   greets
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Alles via hdmi nr pioneer en dan v pioneer met 1 hdmi nr tv

Done
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
Dacht het al, maar dan kan je dan nog gewoon tv kijken zonder de Pioneer aan te zetten ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
Ja met de HDMI werkt het wel. alleen op analoog ga ik echt niet meer kijken en de wederhelft zag het niet zitten om constant te prutsen met de surround. Echter springt de surround mooi samen mee op als ik de digicorder aanzet, alleen blijft daar een uitroepteken constant blinken . Weet iemand wat dat kan zijn ?? heb al alle instellingen van de digicorder nagekeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator: