• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

advies aankoop 5.1 home cinema set

BDC1987

Member
21 mrt 2013
71
0
9
Is nochtans de gemakkelijkste oplossing alles via HDMI naar je versterker en dan met HDMI via HDMI (out) naar je TV. Heb in het begin ook wat zitten prullen met mijn pioneer, maar dat maakt het net leuk. TV kijken (via digicorder of PS 3) kan dan wel niet meer zonder versterker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
Iemand goede ervaringen met Mission speakers ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
Beste,

Jullie raad in acht genomen heb ik verder gespaard en ben ik bijna zover om een 5.1 aan te schaffen.

Momenteel heb ik 2 dingen op de verlanglijst staan en ben benieuwd naar jullie voorkeur : 1) B&W set VM1 + REL sub (tweedehands set) 2 ) Teufel ultima 40 5.1 (nieuw)

De B&W set vind ik persoonlijk mooi en kan ik tegen de tv-muur bevestigen + achterste speakers zitten de originele stands bij. Als sub heeft de vorige eigenaar voor REL gekozen (reden is mij onbekend)

De teufel set vind ik haast nog mooier eruit zien en lees veel goed tot zeer goede commentaren over dit merk. Ook de klantendienst zou heel goed zijn.

Wat ik mij nu afvraag is of de Teufel set met de pilaarspeakers beter gaat presteren als de B&W. Zelf kijk ik graag film en speel games maar ik steek ook regelmatig een muziek-dvd in de speler.

Pilaarspeakers zullen waarschijnlijk een groter bereik hebben dan de VM1 van B&W of zijn deze ook geschikt voor muziek ??

Alvast bedankt voor de reacties
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Wat is je totaal budget? Ik zou zeggen de teufels MAAR!

Welke rel sub bij die b&w? Ken je die verkoper? Hoeveel betaal je voor die b&w en rel sub?

Heb je al een versterker? Wat wil je combineren?

Misschien is er met je budget wel iets beters mogelijk...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
Voor de B&W VM1's + Rel R305 Sub + een sony receiver + dvd speler is de vraagprijs 1200 euro

De teufels zitten op 1000 zonder korting maar daar zit wel doorlopend 200 euro en meer korting op, komt daar een receiver bij van om en bij de 300 euro (via Hifi.nl) + wat kabelwerk en stands voor de achter speakers enz. kwam ik rond de 1400 euro uit.

Dat is wel het maximum en ben al blij dat ik mijn echtgenote al mee krijg in het verhaal
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Laat die b&w maar vallen. 1400 is al iets moois!


Denon x2000 350 euro Bk xxls 400 sub 450 euro En dan 5 speakers kopen vr 600 wordt krqp, tenzij tweedehands Ofwel begin je dan met 3 fronts. Vr die prijs lukt dat. Binnen 5 maand koop je dan 2 rears en ga je veel gelukkiger zijn Geloof me

Zelfs die bk kan je tweedehands vinden.

En anders die teufel.. Maar ikzou 3.1 beginnen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Mijn broer heeft die Teufel set en ik kan wel zeggen dat die daar erg blij mee is. Ik moet zeggen dat die erg veel waar het geld biedt. Als je daar een mooie Denon (hij heeft de X1100) of Onkyo of Pioneer receiver bij koopt zit je voor een tijdje al best goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
Bij Teufel raden ze Denon of Yamaha aan Bij Hifi.nl hebben ze diverse aanbiedingen van van Denon, Marantz, Yamaha, enz Omdat ik ook nog eens weinig plaats heb voor de reciever raden ze me de Marantz 1604 aan

Kom nu van een simpele soundbar en had daarvoor een logitech Z5500 dus ik ga zeker al een hele stap voorwaarts
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Absoluut, grootse stap vooruit! Je zal zoiezo dankbaarzijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Neem dan die teufel en denon x2000
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
die Denon X2000 beveelde Hifi.nl ook aan als het geen slim model moest zijn

Nu nog even de eindejaars periode afwachten voor een mooie promotie op de Teufel set. voor mij heeft die ook de voorkeur maar wilde toch even jullie oordeel van de B&W weten
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Heb je bovengenoemde set al horen spelen? Ik zou zeker beluisteren voor je gaat aankopen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
djaxx zei:
Heb je bovengenoemde set al horen spelen? Ik zou zeker beluisteren voor je gaat aankopen!
Dat hoeft niet. Je kan teufel perfect bestellen. Staat het je niet aan, kun je gewoon retour doen, gratis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Inderdaad. Je kan ze terug sturen als het tegenvalt.

Als ik tussen Denon en Yamaha moest kiezen zou ik voor de Denon gaan. Yamaha bied volgens mij iets minder mogelijkheden binnen hetzelfde budget.

Maar als ik zelf een nieuwe receiver zou kopen denk ik voor een Onkyo te gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
2 x B&W luidsprekers DM602.5 S3 (zwart / 100W / 8 Ohm) 1 x B&W middenluidspreker CC6 (zwart / 120W / 8 Ohm) 2 x B&W Rock Solid surround speakers

deze set had ik ook nog als alternatief gezien voor de teufels. Wat denken jullie van deze 5.0 set ?

De receiver zal wellicht denon of marantz gaan worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.915
242
73
De 602.5 is eigenlijk de zwakste luidspreker uit de 600S3 reeks + de rest is uit een andere reeks. Maar wat dacht je van 2 x B&W 603S3, 1 x B&W LCR600S3 en 2 x B&W 601S3 in Sorrento voor 1.000 euro? Aangezien deze toch maar stof staan te happen op zolder, ga ik deze set verkopen, compleet met dozen en alle accessoires. Enkel de faseplugs van de 603's hebben een kleine beschadiging, maar dit is bijna niet zichtbaar en zeker niet hoorbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
Hallo iedereen,

Het is uiteindelijk toch nog iets anders geworden nl : Q-acoustics 7000i set + Marantz 1604 av receiver

Zijn net uitgepakt en ziet er beeldig uit. Ze voelen ook direct een stuk zwaarder aan dan je zou denken en spelen met heel veel detail en loepzuiver.

Ook de Marantz ziet en voelt heel degelijk aan. Moest voor slim gaan vanwege de kleine opberg ruimte in tv kast alleen zit met de subwoofer aansluiting, op de receiver is er 1 aansluiting voorzien pre out en op de sub zijn het er 2 rood-wit Heb nu beide aangesloten sub en zo naar de 2 ingangen die naast de pre out staan = front geschreven

met de audyssey hoor ik geen test geluid maar als ik Ps3 speel wel Wat is de beste aansluiting hiervoor ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.118
324
113
Congrats!

Voor de sub: De Subwoofer uitgang van de marantz moet je aansluiten op de witte ingang van de subwoofer. Degene waar mono bij staat.

Het sub signaal is gewoon mono, dus het doet er niet toe dat je links en rechts aan sluit. Het is wel belangrijk dat je subwoofer uitgang gebruik op de receiver en de niet pre outs van de fronts. De crossover op je sub zet je dan op de hoogste en daarna draai je Audyssey.

Zoals je het nu hebt gedaan krijg je enkel de het signaal dat naar de fronts op de sub, dus je gebruikt niet de crossover van je Marantz en LFE signalen worden ook niet rechtstreeks naar de sub gestuurd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
Merci, dat klinkt al veel beter zo
1f61c.png


Maakt het nu niet uit dat er maar 1 verbinding is gemaakt bij de sub ? Er zitten nl 2 woofers in de sub kist.

Mvg
 
Laatst bewerkt door een moderator: