• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

advies aankoop 5.1 home cinema set

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Nee, dat zou niet mogen. Het signaal dat uit het subwoofer kaneel van de AVR komt is mono. Dus dan hoef je enkel de mono ingang aan te sluiten. Als je geen receiver gebruikt met subwoofer uitgang, dan moet je de sub aan de pre outs hangen. Maar dan doet de receiver de crossover enzo niet.

Speelt een wat bass muziek en zet het volume eens wat harder. Dan ga je zien dat de beide woofers bewegen. En bij de Audyssey test zou de subwoofer nu wel aanwezig moeten zijn
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Nee,inwendig zal er wel een verbinding liggen.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
Ja hoor de audyssey heeft hem nu gevonden
1f44d.png


Heb wat BR films besteld bij een collega ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
De audyssey heeft hem dus gevonden alleen blijf ik toch wat op mijn honger zitten.

Met de PS3 en games en Blu-ray film knalt de set als geen ander maar ik had iets meer van de sub verwacht met muziek en op tv uitzendingen. nu lijkt het soms of de bassen hol klinken en niet zo direct , weet het niet goed anders uit te leggen. Heb al wat met de Marantz gespeeld enz qua afstelling maar ga toch terug naar de audyssey instelling altijd

Heb vroeger een Z5500 van logitech gehad en die bass was werkelijk super. je voelde die echt nu is het meer een gedonder.

Zal misschien aan de instellingen liggen of toch de connectie naar de sub ????
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Een sub die knalt bij tvuitzendingen? Mmm
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
nu ja niet de nieuws uitzending natuurlijk. Maar een muziek programma bedoel ik dan bvb.

Vind de bass heel raar klinken en zit constant de verschillende geluidsmodussen te testen om te zien of er verschil in zit maar klinkt bij momenten heel hol zonder punch. Net alsof het onweert, geen strakke bass.

Bij games is het dik in orde bij battlefield knalt het ervan af alsof je er in zit.

heb nu een gewone kabel met cinch verbonden met de sub - Marantz is dit goed of moet dit een specifieke sub kabel zijn ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Zou het kunnen day Dynamic EQ aanstaan in de TV/film modus en niet in de muziek modus? Deze krikt het laag op zolang je niet naar reference levels zit te luisteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
Ja deze stond aan gevinkt maar echt veel verschil merk ik niet. Heb nogmaals een dvd van deadmau5 in de ps3 gestoken nadat ik de volledige calibratie met audyssey overlopen had. Klinkt allemaal heel zuiver met veel detail en ook bass maar toch niet zoals ik verwacht had.

Zal misschien wat moeten inspelen of het ligt misschien aan de Marantz zelf die zo'n geluidsbeeld heeft ook ? als ik de reviews op het internet las dan zijn de verwachtingen toch hoger ingeschat dan in werkelijkheid. Overal scoort deze set subliem op surround en op muziek weergave . Met de surround ben ik het eens maar op muziek ben ik niet mee. Pop muziek of dance heeft een stevige beat maar die haal ik gewoon weg niet. Dan was mijn soundbar van Panasonic eigenlijk nog beter in om mar niet te spreken van de Z5500.

Denk nog altijd dat er iets mis is met aansluitingen of dergelijke.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Wanneer je kijkt naar het db niveau van de subwoofer in de Marantz, op hoeveel staat deze? Het kan zijn dat wanneer dit te laag staat je subwoofer niet aanschiet behalve bij hoge niveaus. Het zou zo kort mogelijk bij 0db moeten staan, eventueel kan je het boosten met een 3db.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
de sub staat op zo'n -5.0 ingesteld. Dat heeft de audyssey gedaan na kalibratie. Zet ik deze hoger dan wordt het nog boemiger en onaangenaam om naar te luisteren alsook heel onnatuurlijk.

mijn verbindingskabel is een dubbele stereo cinch kabel waarvan er maar één in gebruik is voor de sub. is dat dezelfde kabel als een subwooferkabel of zit daar verschil op ???

Wat me nog binnenvalt is dat ik de Marantz naar de tv verbind met een hdmi kabel ondanks dat de tv (Panasonic) geen ARC heeft werkt alles zelfs al wordt de Marantz niet gebruikt. Dit was voorheen met een pioneer set niet zo die ging niet zonder optische verbinding.

Moet ik hier geen optische kabel extra aansluiten ondanks alles werkt ?? De PS3 gaat wel direct naar de Marantz via HDMI.

kan het zijn dat de hdmi kabels hier iets in beteken, zijn toch al een paar jaar oud ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Kan je de subwoofer dmv een knopje minder output geven? Indien ja: zet de woofer eens stiller en zet je Marantz tussen -3db en 0db. Maar -5db is zo slecht helemaal niet.

Andere mogelijkheid is de subwoofer wat te verplaatsen (vb uit een hoek halen) en te kijken wat invloed dat heeft. Evt de subwoofer crawl doen (staan filmpjes op YouTube, heb deze nu even niet bij de hand).

ARC zou je alleen nodig hebben wanneer je vb smart TV apps gebruikt en dit geluid naar de Marantz zou willen sturen.

Je PS3 hoort indd op je Marantz aan gesloten te zijn. Hierbij verwerkt de Marantz beeld/geluid. Enkel beeld naar de TV en enkel geluid naar speakers.

T kan zijn dat beeld soms 'pass through' naar de TV ook al staat de Marantz in stand by.
 
Laatst bewerkt door een moderator: