• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Alternatieven voor telenet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Skank
  • Startdatum Startdatum
Ja dat begrijp ik, ik ben dan ook heel erg blij met onze "belnet-verbindignen", maar dat is wel lichtjes overkill voor de gewone consument
1f604.png
Overigens zijn er in 2014 al meerdere proefballonnen gelaten met 100/10 op DSL, en met vectoring op korte afstanden (waar een jaar geleden 30/6 met moeite gehaald werd) verwachten ze zelfs 120/20. Nog enkele maandjes!

Laatst bewerkt door een moderator:
70/10 is meer dan ik nu bij telenet heb. Kun je een site doorgeven waarop ik kan testen op adres? Want als ik hier kijk geven ze toch een heel slecht snelheids profiel.

Wat heb je dan bij Telenet? Ik haal hier gewoon 180+ mbps

momenteel 60mb / 4mb bij telenet, maar de vraag gaat me over een ...dsl alternatief.

Het is hier een klein dorp, en dicht bij de NL grens. Indien ik huisnummers ingeef in de straat, dan krijg ik een snelheid aangeboden van rond de 12 - 16mb down. (En ik dacht rond de 2mb up)

Wat ik persoonlijk zeer weinig vind!!! Download snelheid, daar komt dan dTV bij, wat er ook nog een aantal mb's vanaf snoept, en upload zou betekenen dat mijn NAS kwasi onbruikbaar is vanop afstand!

Vandaar mijn vraag: Kan iemand me een site geven waarop ik dsl snelheden kan terugvinden die ze hier kunnen aanbieden, gezien men hierboven zegt dat: "overgrote meerderheid heeft toegang >30/6 en kan tot 70/10 krijgen afhankelijk van abonnement" ....super indien dit zo is, maar dat wil ik graag weten voor dat ik instalatiewerken laat uitvoeren!

Ik denk niet dat er zo een site bestaat, maar ik kwam op lijntest.be uit en lijkt me vrij accuraat? Verschil blijft toch enorm, volgens lijntest.be 28mbps down/2 up t.o.v 200/12 telenet

Waarom upgrade je niet gewoon je telenet? Zoek je een goedkoper alternatief? Of niet tevreden van de service ofzo?

Ik heb vroeger Belgacom gehad en zou dat nu niet willen gezien je voor ongeveer dezelfde prijs een betere lijn hebt bij Telenet. Niet dat ik Proximus wil afbreken want voor mobiele telefonie zweer ik bij Proximus
263a.png

jvanhambelgium zei:
Het 4G netwerk hier is alvast prima spul, lekker blazen aan +- 80Mbps DOWN / 27Mbps UP met de telefoon. http://www.speedtest.net/my-result/a/1347392002
Yup! En heel goeie dekking. Bijna overal 4G en als dat er niet is 3G. Zeer zelden heb ik nog edge. Als ik dat vergelijk met vrienden die Mobistar/Telenet of MV/Base hebben, is dat toch wel een pak beter.

Kan dat alleen maar beamen - Proximus rules gewoon voor mobiele telefonie.

Een paar jaar geleden staken wij al onze gebruikers op blackberry via mobistar. Constant miserie bij roaming maar ook lokaal waren er plekken die niet genoeg dekking gaven. Toen dat contract afliep, geswapt naar Proximus - de issues met roaming en lokale dekking kan ik op mijn 1 hand tellen. Sinds januari dit jaar terug geswapt naar Mobistar - omdat ze met iphone 6 toestellen smeten en ja, dat staat wat chiquer he - en we hebben terug diezelfde problemen. In al die jaren tijd is het nog geen haar verbeterd.

Kan perfect vergelijken ook voor lokale dekking: de vrouw bij proximusje, ikke bij mobistar. Dik verschil, zelfs qua telefoonbereik (op eenzelfde toestel). Op mijn traject naar huis valt 2 keer kort het signaal weg (in Brussel zelf begot!) - met proximus had ik dat nooit.

broodro0ster zei:
Waarom upgrade je niet gewoon je telenet? Zoek je een goedkoper alternatief? Of niet tevreden van de service ofzo?
verschillende redenen.
  • 1 km verder heb je vanaf 38 euro een formule betere dan wat ik nu heb... (100down/100 up glasvezel €60/maand)
    1f620.png
  • jaar in jaar uit bij TN zijn het prijsverhogingen, stank voor Dank voor vaste klanten, en sommige opmerkingen maken dat ik hun niet wil belonen door een duurder abonnement te nemen.
  • Ik heb niet persé vaste telefoon nodig, een digicorder er nog bij... het is ook niet noodzakelijk om meer dan 40 mb down, upload mag wel meer dan 4 mb worden (voor de NAS beter te laten werken). En nu heb ik FUP.. (bij Whop zak je direct naar 150gb)
  • enige optie is dan het duurste abo. TN center zegt "Staat het u nie aan, neem maar een andere aanbieder"
Dus zit je vast, een deftige verbinding (DL:30mb/ UL:8mb) een downloadlimiet van deze tijd (150gb bij Whop is niet meer van deze tijd, en betekend geen netflix of youtube of download mogelijk)

@luckske: lijntest.be. is wat ik gebruik om mogelijke snelheden te zoeken, en waar ik dus de lage ..dsl snelheden aangeboden krijg..

En digitaal TV enzo kijken jullie niet? Ik heb een Whoppa pack genomen omdat dit goedkoper als Internet + digitale TV apart. Digitale TV moest ik niet hebben, maar de vriendin wel.

Moet je er trouwens bij Belgacom en andere providers nog niet de huur van de lijn er bij tellen? Bij Telenet zijn de prijzen incl. kabel abbo. (toch voor de packs)

Soms zit je bij TN beter met een oud abo. Wij hebben bv nog een Fibernet van 60Mbps met FUP voor €50. Nu moet je al naar het duurste abo voor FUP...

Als ze vragen om over te schakelen zeg ik steevast nee
1f609.png
.

Amai, Fibernet 200 kost 70euro en Whoppa 75euro
1f62d.png
Gelukkig betaalt m'n werkgever meer als 2/3 van de kosten.

broodro0ster" data-link="https://home-theater.be/topic/458-alternatieven-voor-telenet/?postID=33218#post33218"> En digitaal TV enzo kijken jullie niet? Ik heb een Whoppa pack genomen omdat dit goedkoper als Internet + digitale TV apart. Digitale TV moest ik niet hebben zei:
Soms zit je bij TN beter met een oud abo. Wij hebben bv nog een Fibernet van 60Mbps met FUP voor €50. Nu moet je al naar het duurste abo voor FUP...

Als ze vragen om over te schakelen zeg ik steevast nee
1f609.png
.
Hier hetzelfde. Fibernet 60/4 met FUP totaal iets van 70 euro

Als je 5euro oplegt heb je een Whoppa pack. En daar zit de huur van de kabel ook inbegrepen.

Dus..... de oplossing zou zijn om 65,40 euro per jaar meer te betalen voor gewoon een hogere upload snelheid?

Als je iets beter wilt, kost dat meestal meer geld...

Ik zit nog op Fibernet 100+digitale tv voor 52.5 euro. Maar ze willen mij duidelijk meer laten betalen want krijg tegenwoordig zowat wekelijks telefoontjes...

mysteryliner zei:
70/10 is meer dan ik nu bij telenet heb. Kun je een site doorgeven waarop ik kan testen op adres? Want als ik hier kijk geven ze toch een heel slecht snelheids profiel.
De potentiële snelheid bij proximus test je op: http://www.proximus.be/nl/id_speedtest/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/onze-producten/internet/internet-opties-en-diensten/internet-speed-test.html

Overigens zijn ze actief bezig met het verder uitrollen van de vectoring (een technologie die hogere snelheden toelaat, in 2016 zou het volledige net klaar moeten zijn voor vectoring). Theoretisch kunnen lijnen tot 900m van een ROP (een wijkkast met glasvezel) 100/10 halen.

http://www.proximuswholesale.be/wholesale/gallery/content/documents/Addendum_to_WBA_DLM_on_vectoring_with_definitive_LPs_final.pdf

thanks @Road Rebel resultaten zijn in lijn met lijntest.be

.....conclusie: ...dsl is hier geen mogelijkheid 3 potentiële resultaten. Woning -10tal huizen dichter naar ROP. woning zelf. woning +10tal huizen verder van ROP af.

Bijlagen

• Studio_20150707_221426.jpg
    Studio_20150707_221426.jpg
    582,5 KB · Weergaven: 35
Back
Bovenaan