• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Aquariums

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Al jaaaaaaaaaaren wil ik een vijver met vissen Die heb ik nu
1f609.png
Vree content van, ik sta te popelen om er binnen een maand terug vissen bij te steken... en de vijver terug tot leven te zien komen
263a.png
Maar en nu komt het

Ik wil ook al jaaaaaaaaren een aquarium

Tot voor kort ik plots bericht krijg van mn neef en nog een goeie vriend van me, dat ze alletwee een aquarium gekocht hebben Nooooooooooooo
2639.png
Die van mn neef is echt waaaaaaauw

Zijn er hier nog liefhebbers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
had vroeger een juwel rio 400 met malawi cichliden in , eheim filter , tropical lamps , zaten vooral mbuna's in , 2 jagers , 2 l-nummers en 1 blauwe marmerkreeft , was perfecte biotoop met mooie groeperingen ( grondbewoners , middenzwemmers , enz) prachtig om te zien en heel bevredigend als de waterwaarden goed zijn dat de vissen tegen de sterren op kweekten ( daarom de jagers) heb deze helaas moeten wegdoen bij verhuis en komst kinderen zou er in de toekomst ook terug graag 1 hebben maar is best stevige investering

 

Bijlagen

  • 1914337_1154218454023_4830939_n.jpg
    1914337_1154218454023_4830939_n.jpg
    29,3 KB · Weergaven: 35
  • 1914337_1154218494024_6567205_n.jpg
    1914337_1154218494024_6567205_n.jpg
    30,7 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Das geen kleintje! howly Super man Je kunt daar echt UREN naartoe staren he

Ben me vooral aan het inlezen eerst, ik weet begod nog niet wat ik wil
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
zeker geen guppy's of dergelijke nemen , zijn echt saaie vissen en kweken tegen de sterren op , heel snel overpopulatie , ik vind persoonlijk malawi cichliden leuke vissen , hele mooie kleuren , redelijk makkelijk in onderhoud , hele territoriale dieren ( je ziet echt mini groepen vormen in het aquarium) , maanvissen zijn ook leuk maar dan moet je met planten gaan werken ( co2 toevoegen enz , stuk moeilijker in onderhoud) ultieme droom is natuurlijk mooi zeewater aquarium maar is echt waanzinnig duur , heel arbeidsintensief en echt moeilijk te onderhouden ) , best kan je winkels en beurzen afgaan en daar info en inspiratie opdoen . btw acc in antwerpen is een super winkel , goede prijzen en hele vriendelijke eigenaar , winkel is gelegen in zijn kelder , hij heeft verschillende show aquaria in huis . ook ekers aquarium is de moeite

maar vooral het belangrijkste , bezint eer ge begint , vissen hebben onderhoud nodig en eten , even op verlof is niet meer zo makkelijk , waterwaarden dienen echt in de gaten gehouden worden ( bij een nitriet piek moet je echt snel handelen )

ik heb een grotere gehad omdat dit makkelijker is in onderhoud , opstart duurt langer maar bij verversen van water ga je niet snel veranderingen hebben in waardes , een grotere filter is ook makkelijk in onderhoud , plus hoe meer water , hoe meer vissen erin kunnen , dus ook meer leven in de brouwerij

het kleinste waar ik mee zou beginnen is een 250 a 300 liter gaat nog qua formaat , maar als je wat overenthousiast een fout maakt kan je dit nog tijdig oplossen voor heel de bak eraan gaat , je kan beter ook overfilteren dan onderfilteren , bij opstart ook best filteren over actieve kool ( gaat alle chemische resten verwijderen , en is nadien heel fijn om de goedaardige bacterien in te laten groeien )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Merciiiiii es geregistreerd op da forum
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
heb ook al verschillende aquaria gehad . Laatste bak die hier heeft gestaan was eentje van 2 m lang,70 diep en 70 hoog zoetwater volglazenbak.. grootste die we in de familie gehad hebben was een zoutwaterbak van 4 meter lang 80 hoog en 70 diep .

nu niets meer wegens gene tijd om ervoor te zorgen en zo een kleintje zie ik niet echt zitten.
1f609.png


guppys en bijna alle levendbarenden moet ge bekijiken als zijnde levend voer , alhoewel de eierleggenden ook niet veel kans hebben als ge met scalaren begint.
1f609.png
.....;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ik zou wel een 240 of 300l bak nemen denk ik Vraag is wel welke setting en welke vissen :p Die van jouw vind ik persoonlijk veel te leeg Ik wil absoluut groen en een tak erin p:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
lijkt me eerder terrarium maar idd mooi concept
 
Laatst bewerkt door een moderator: