• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

atmos plafond speakers?

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
momenteel ben ik op zoek naar 4 speakers voor in het plafond te plaatsen, om dan binnen 6-12maanden een receiver te kopen die deze speakers kan aansturen binnen een 7.1.4 opstelling.

omdat we geen zicht hebben op hoe we het plafond kunnen afwerken met luidsprekers er in, zou het best zijn om deze nu al te kopen en plaatsen.

anders kon ik wachten tot wanneer de nieuwe receiver zou besteld worden.

mijn opties nu zijn:

Jamo IC-410 € 99/st (nadeel 15-17cm hoog) B&W CCM362 € 110/st .....andere

andere voorstellen zijn altijd welkom!

heeft iemand al specs gevonden wat met aanraad voor deze speakers? speaker dispersion enz. Of welk merk/ type uitstekend zijn hiervoor.


sinds mijn plafond ook maar 220 hoog is, ben ik bang dat als de speakers te hoog zijn, mijn plafond alsmaar lager komt te hangen. -10cm speaker.... nog eens 5cm voor afwerking plafond....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Je ging zeker aan de slag met de B&W 685 en M1s, klopt? Dan zou ik bij de B&W in-ceilings blijven - ik zou misschien wel denken aan een model met kantelbare tweeter, dit wordt toch aangeraden en zorgt toch voor iets meer afstelling mogelijkheden.

Ik zou misschien wel eens na denken om je M1s te gebruiken als on-ceilings voor Atmos en iets als die 685s te nemen als extra surround?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Richtbare tweeter is een aanrader ja!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Versterker die 7.1.4 kan aansturen gaat wel ne schone frank kosten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
2000 euro Ze zijn er al, de 11.1 versterkers. Zie tweakers, ik dacht denon en marantz
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Inderdaad, de Denon AVR-X5200W en Marantz SR7009 - beide zijn 9 kanaals receivers, maar met 11 kanaals processing, dus als je een extra stereo eindversterker toevoegt ben je vertrokken! Er zou ook nog een Denon AVR-X7200W komen, maar daar is nog niet echt iets over bekend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
inderdaad. omwille van de prijs van receivers ga ik nog even wachten. Maar kwa afwerking van de kamer is het handig indien de speakers al in het plafond zaten. Anders moet heel de plafond weer los, weer een hoop stof, etc...

Wat zou jullie aanraden als plafond om het wat makkelijker te maken? Nu is het zwart doek dat zal vastgemaakt worden, maar dat is nog niet zo simpel


thx, en fijn weekend iedereen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
mysteryliner zei:
Bedankt voor het advies iedereen.

Heb 4 CCM664 speakers besteld.

http://www.bowers-wilkins.nl/Luidsprekers/Custom_installatie/CI_Series/CCM665.html

Nu alleen hopen dat we een manier vinden om ze in de plafond te hangen , En een beetje te verwerken in het design van de rest van het plafond.
Wil dit dan zeggen dat er binnenkort ook een Atmos versterker komt?
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Proficiat! Het wordt toch écht tijd voor een showcase hoor!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
De voorste plafond speakers zullen misschien dienst doen als front high. (Als resultaat meevalt) maar een atmos receiver denk ik dat nog niet voor de eerste maanden is.

Ze zijn vooral gekocht omdat de afwerking dan helemaal kan gedaan worden. anders moet weer in de plafond geboord, gebroken worden.... stof & gruis op het doek Etc. ...

..... maar ik kan me vergissen. er is de afgelopen weken veel gekocht wat normaal uitgesteld ging worden.
263a.png


Veel hangt af van de prijs van een receiver die 7.1.4 aankan

.....vraagje... Hoe werkt het wanneer je met een externe versterker zou werken en bijvoorbeeld een receiver die maar 7.1.2 kan aansturen Heb je dan geen problemen met het volume van dE speakers op die extra versterker?


Edit: Showcase komt er. Alleen tijd ontbreekt momenteel een beetje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
De Denon X5200 en Marantz SR7009 hebben van die tulp stekkertjes op de achterkant van de receiver en hierop sluit je een andere eindversterker aan waarop de speakers zijn aangesloten. Deze eindversterker heeft meestal geen volumeknop, maar als deze toch eentje heeft wordt aangeraden deze op 50% te zetten en dan met vb Audyssey inmeten - dan wordt het volume verschil gecorrigeerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Iemand enig idee of de in-ceiling speakers van Boston Acoustics passend klinken bij de A-serie? En of die uberhaupt kwalitatief goed zijn? Er zijn wel zeer weinig deftige reviews te vinden van in-ceiling speakers momenteel...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Het is heel moeilijk om reviews van in-ceilings te vinden op dit moment en bijkomend probleem is dat in Amerika ze vooral bezig zijn met on-ceilings zie ik.

Nu, voor Atmos moet het geen 100% match zijn, maar liefst zo kort mogelijk. Dit is wat Dolby zegt over de in/on-ceiling speakers:
Choose overhead speakers that are timbre matched as closely as possible to the primary listener-level speakers. Overhead speakers with a wide dispersion pattern are desirable for use in a Dolby Atmos system. This will ensure the closest replication of the cinematic environment, where overhead speakers are placed high above the listeners.
Eerlijk gezegd heb ik ook al eens een quote gelezen gehad van Dolby waarin gezegd werd dat het timbre helemaal niet belangrijk was - maar die bron kan ik niet meer terug vinden. En ik denk dat wanneer je neutraal of van dezelfde reeks gaat het wel goed gaat klinken!
 
Laatst bewerkt door een moderator: