• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Auro 3D en Dolby Atmos nieuwe 3D soundformaten

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Ja, kheb die 4 Dolby Atmos Lossless bestanden gedownload en afgespeeld
263a.png
Werken allemaal perfect.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Ik dacht eerst Atmos is overkill, maar hoe meer ik er aan denk, hoe meer ik het wil. 2 Atmos speakers doen al veel vond ik.

Maar kzal wel nog even afwachten om te zien als Atmos de overwinning gaat binnen slepen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Haha, ik ben al door gebeten en heb nog niks gehoord Morgen weet ik meer
263a.png


Auro 3d zal het zoiezo niet wordne, is niet object based Misschien dts hd , maar die komen wel laat ik gok op dolby
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Op de Home Cinema Happening van Home@TheMovies komt serieus wat materiaal te staan!

<woltlab-quote data-author="&quot;Cinedream Newsbrief&quot;" data-link=""> Wij hebben voor u tijdens onze beurs 3 opstellingen klaar staan met een Dolby Atmos ervaring.   1) De Onkyo TX-NR 838 met de Klipsch Reference Base luidsprekers   2) De Denon AVR-5200 met Monitor Audio sound frame luidsprekers   3) De High-end Trinov Audio processor met 14 x 400W eindversterking aangesloten op 13 Klipsch inbouw THX luidsprekers en ondersteund door 4 Klipsch 15" subwoofers
</woltlab-quote>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Zit ferm te twijfelen of ik bekabeling voor plafond speakers ga trekken. Heb de Auro demo gehoord bij Stassen in Nl maar vraag mij af of de meerkost voor de (nu) beperkte content de moeite is. Zit nog maar net met nieuwe versterker enzo, dus zou sowieso niet voor de eerste wat, 5 jaar?, zijn... Wat niet wegneemt als ik kabel over heb... Maar denk dat ik rapper voor 7.2 ga dan met front heights.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Goh, je moet het anders zien.. Nu kabels trekken kost je echt niet veel. Terwijl indien je achterna zou moeten afbreken wanneer je het wel wilt doen, toch een grotere meerkost zou zijn. Dus gewoon doen !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Benieuwd hoe de dolby atmos demonstration disc 2014 klinkt op onze gewone set
263a.png
Naar het schijnt zou ook dat beter moeten klinken dan de niet atmos versie
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Zijn die demo discs gratis verkrijgbaar? Indien ja, waar kan je ze vinden? Dan ga ik alvast eens testen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Squeek

Member
11 nov 2013
108
0
19
Vandaag op de cinedream happening geweest, beide systemen voor thuis grondig kunnen beluisteren. Betreft auro 3D, tja, dit wordt het volgens mij toch niet hoor. Ik had dezelfde ervaring als in kinepolis antwerpen. Het geeft een ruimtelijk gevoel aan de klank absoluut, en muziek klinkt voller. Maar met film had ik er geen 'feeling' mee. Waar is die surround ervaring? Ze beweren wel dat het geluid een betere plaatsing krijgt in jje ruimte, dat je tussen de speakers 'virtuele' speakers krigt etc. Maar dan ga je naar de atmos setup en dan valt je mond open. Dit was overduidelijk de betere setup. Ik was verkocht aan de atmos stand.

Opmerking : de setup in de auro 3D had enkele subwoofers die véél te hard stonden, waardoor het geluid er amateuristisch begon te klinken. Ze zeiden er bewust van te zijn. Wat ik dus niet snap is als je dat weet dat je de moeite niet doet om een kwartiertje de stand af te sluiten en je subs goed afstelt zodat je niet enkel 'geboom' hoort. De hele surroundervaring kakte er door in.

De atmos stand daarentegen had klipsch inbouw speakers en vier subs, deze set was echt super! Om eerlijk te zijn haalde deze set het woordje 'home' uit 'home cinema' dit was pure bioscoop klank! Blijkbaar gebruiken cinema's ook hoorn speakers en de klipsch zijn ook zo, en ik merkte echt een herkenbare sound die ik thuis niet heb, of geen enkele andere set op de happening had. Die hoorn klank is iets persoonlijk waarschijnlijk maar ik rook een upgrade voor hier
263a.png
anyways, de transformers blu ray was echt vet om in atmos te horen. Ik snap al die verhaaltjes niet van deze soundtrack die niet zou deugen. De dolby trailers zijn ook wel ubervet gedaan. Ze hebben het wel goed voor elkaar bij dolby. Anyways, de atmos klank is super gedetaileerd, surround ten top en ook de plafond speakers zijn overduidelijk. Ik kan me geen andere geluids standaard voorstellen dan dolby atmos.

Ik heb ook het gevoel dat auro 3D meer bedoeld is voor muziek ipv film. Er is opvallend veel muziek gespeeld in die ruimte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Aaaaaauw zo goed ja? Maak me nog meer zot!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ben ook even langs geweest. Atmos stand was erg indrukwekkend, ook die Sony projector was wel zeer goed natuurlijk. Maar, als je het geheel bekijkt vond ik het zeer mooi bij demo's maar denk dat het bij films al bij al wel meevalt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Squeek zei:
Vandaag op de cinedream happening geweest, beide systemen voor thuis grondig kunnen beluisteren. Betreft auro 3D, tja, dit wordt het volgens mij toch niet hoor. Ik had dezelfde ervaring als in kinepolis antwerpen. Het geeft een ruimtelijk gevoel aan de klank absoluut, en muziek klinkt voller. Maar met film had ik er geen 'feeling' mee. Waar is die surround ervaring? Ze beweren wel dat het geluid een betere plaatsing krijgt in jje ruimte, dat je tussen de speakers 'virtuele' speakers krigt etc. Maar dan ga je naar de atmos setup en dan valt je mond open. Dit was overduidelijk de betere setup. Ik was verkocht aan de atmos stand.

Opmerking : de setup in de auro 3D had enkele subwoofers die véél te hard stonden, waardoor het geluid er amateuristisch begon te klinken. Ze zeiden er bewust van te zijn. Wat ik dus niet snap is als je dat weet dat je de moeite niet doet om een kwartiertje de stand af te sluiten en je subs goed afstelt zodat je niet enkel 'geboom' hoort. De hele surroundervaring kakte er door in.

De atmos stand daarentegen had klipsch inbouw speakers en vier subs, deze set was echt super! Om eerlijk te zijn haalde deze set het woordje 'home' uit 'home cinema' dit was pure bioscoop klank! Blijkbaar gebruiken cinema's ook hoorn speakers en de klipsch zijn ook zo, en ik merkte echt een herkenbare sound die ik thuis niet heb, of geen enkele andere set op de happening had. Die hoorn klank is iets persoonlijk waarschijnlijk maar ik rook een upgrade voor hier
263a.png
anyways, de transformers blu ray was echt vet om in atmos te horen. Ik snap al die verhaaltjes niet van deze soundtrack die niet zou deugen. De dolby trailers zijn ook wel ubervet gedaan. Ze hebben het wel goed voor elkaar bij dolby. Anyways, de atmos klank is super gedetaileerd, surround ten top en ook de plafond speakers zijn overduidelijk. Ik kan me geen andere geluids standaard voorstellen dan dolby atmos.

Ik heb ook het gevoel dat auro 3D meer bedoeld is voor muziek ipv film. Er is opvallend veel muziek gespeeld in die ruimte.
ook net terug van de cinedream happening. Moet je volledig bijtreden in je mening rond auro en atmos. Die klipsch set klonk zo goed!!! de demo in de auro ruimte was gewoon een ramp, heb de zaal verlaten voor de demo volledig uit was. Mijn oren begonnen gewoon zeer te doen van die subs die zo overdreven hard stonden. Echt slecht gedaan en idd al helemaal onbegrijpelijk dat ze hiervan op de hoogte waren? Dolby atmos heeft me echt verrast!!! Ook op de bluesound stand heb ik veel nuttige info gekregen en bevestigd alleen laar wat ik eerder hoorde, TOPSYSTEEM! De beurs was echt wel leuk om weer eens gedaan te hebben, nu nog iets winnen met de tombola en we zijn helemaal blij. Hop naar volgend jaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Welke klipsch waren dat? Dus ook overtuigd van atmos?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Grappig, mijn ervaring is helemaal anders
1f44d.png
. Ik vond Auro3D zeker niet slecht klinken, bij 1 liedje begon het wel een beetje te walmen qua sub - maar vb de demo van Turbo was geweldig! Ik stond wel vlak achter (bijna in de nek van) de 2e rij.

Ik was diep teleurgesteld in de Klipsch speakers - op lage volumes klonk het geluid erg dof, alsof er iets voor mijn oren zat. Bij hogere volumes ervaarde ik een beetje hetzelfde als hier en dat is dat het hoog pijn begin te doen aan de oren. Nu, het klonk zeker niet slecht, maar voor 14 000 euro aan speakers verwacht ik toch veel én veel meer. Zeker met een versterker als een Trinnov.

Ik was dan wel weer onder de indruk van de Monitor Audio in-wall/in-ceiling speakers die gebruikt werden icm met een Denon AVR-X5200W.

Demo van Atmos was best in orde - ik vind het alleen moeilijk een oordeel te vellen op zo een beurs, bijvoorbeeld eerste 'aanraking' met Atmos was met een 5.1.2 systeem en was een Dolby trailer en stukje van Step Up in Atmos en dit klonk écht goed. Behalve mijn vader was er niemand anders in de ruimte en ook de aangrenzende ruimtes waren vrij stil.

Mijn 2e luistersessie was in de Klipsch ruimte met een 9.4.4 opstelling en Transformers 4, op een vrij laag volume. De ruimte achter ons was zeer luid muziek aan het spelen en in de ruimte zelf zaten verschillende mensen met elkaar te praten, dus het Atmos effect was erg moeilijk waar te nemen. Een half uurtje later was er een 'demo' sessie in deze ruimte dus ik ben toen eens terug gaan luisteren, dit maal op (denk ik) referentie niveau. En hier zat het best wel goed, opnieuw stukje Transformers 4 en het effect is misschien subtiel, maar ik vond het wel een meerwaarde. Je zit echt 'in' het geluid.

Nu is het eigenlijk een kwestie van afwachten totdat er meer duidelijkheid is met welk formaat gaat 'winnen'.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Mja, allemaal wel tof maar zonder standaards heb je er voorlopig niets aan bvb. Onkyo stond daar met in mijn ogen achterhaalde toestellen met een diëet versie van Adsy en toestellen die zelfs geen 4K in 60hz kunnen afspelen! De VW-300 gaf een mooi plaatje weer maar hier terug zelfde probleem van ontbreken van een standaard. De Epson 10.000 was zeker niet slecht maar speelde niet beter dan mijn TW-9000, kinderschoenen??? Tussen de Sony HW 40 en HW 55 zag ik echt geen verschil! Het enige waar ik voor kwijlde was de Trinnov audio processor maar aan zijn prijskaartje te zien zal het bij kwijlen blijven!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Ben helaas niet naar de beurs geraakt wegens bekabelen van mijn HT. Heb wel de auro al gehoord toen ik mijn speakers gaan kiezen ben. http://www.stassen.nl/auro-3d Ik moet zeggen dat dit wel in orde was! Nu dit mag ook wel als je ziet welk soort geld ze er tegenaan gesmeten hebben. Dit is dus niet representatief voor hetgeen de meesten onder ons thuis zouden doen. Waarmee ik mij afvraag wat men dan wel mag verwachten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ook net terug van de gezellige sfeer op de beurs
1f44d.png
Als ik het geld en de mogelijkheden had, zou ik zeker niet voor Atmos kiezen maar wel voor Auro3D
1f44d.png


Gelukkig had ik in beide demoruimten snel een top zitplaats kunnen bemachtigen en ook al is het maar een demo, bij Auro3D zat het zeker kwa geluidsbeleving voor mij echt snor. Op de middelste plaats en op de eerste rij had ik al zeker niet het gevoel dat de sub verkeerd stond afgesteld, maar voor diegene die aan de zijkant of elders zaten en waar de drukopbouw groter is, kan het inderdaad overkill geweest zijn.

De Atmos beleving was zeker niet verkeerd en is voor de meeste mensen zowel financieel als plaatsing ook het beste haalbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Joske007 zei:
De Atmos beleving was zeker niet verkeerd en is voor de meeste mensen zowel financieel als plaatsing ook het beste haalbaar.
Ik ben erg benieuwd wat je reactie zal zijn bij Werner thuis Als je de atmos daar vergelijkt met de atmos in de demoruimtes op de beurs...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ik vrees een beetje dat die demo's de nieuwe dingen enorm in de spotlight plaatsen, maar dat in praktijk de meerwaarde tov een goede 7.1 soundtrack nu. Als je nu vandaag vanaf 0 begint zou je natuurlijk wel de voorbereiding al leggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator: