• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

auro 3D

Thibault

Active Member
19 feb 2013
185
29
36
45
Harelbeke
www.facebook.com
Hoihuplahoi,

Ik ben aan het zien om Klipsch pro 18rc in te bouwen in het plafond en te gebruiken als Auro speakers ?
Iemand ervaring mee ?
Nu heb ik 2 Dali Alteco C1 vooraan hangen als front high maar merk ik weinig effect van :s

Greetz
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Auro luidsprekers hangen boven de gewone luidsprekers (op 30 graden) en niet in het plafond. Dus ik denk dat je nu al een Auro plaatsing hebt, als ik je post lees.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
En staan ze dan op 30 graden naar de luisterplek?
 

Hendrik Zefiro

New Member
3 mei 2021
10
0
1
66
Hoihuplahoi,

Ik ben aan het zien om Klipsch pro 18rc in te bouwen in het plafond en te gebruiken als Auro speakers ?
Iemand ervaring mee ?
Nu heb ik 2 Dali Alteco C1 vooraan hangen als front high maar merk ik weinig effect van :s

Greetz
Welke receiver ga je gebruiken?
 

Hendrik Zefiro

New Member
3 mei 2021
10
0
1
66
Nog een vraagje. Toevallig heb ik een Marantz SR6015, vooral om muziek in Dolby Atmos weer te geven. Langzamerhand komen er meer albums in Dolby Atmos beschikbaar en inmiddels ben ik een groot liefhebber. Nu ben ik nieuwsgierig geworden naar Auro 3D, maar dat kan de 6015 niet weergeven. Daarom overweeg ik een 7015 of 8015. Maar ik weet niet of het de extra investering waard is. Dus, of Auro 3D meerwaarde heeft tov Dolby Atmos. Kun je daar wat over zeggen?
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
De meeste Auro 3D gebruikers vinden het een meerwaarde. Vooral vanwege de goede upmixer. Dus niet-atmos bronmateriaal zou mooier klinken in auro 3D dan geupmixt naar Atmos.
Zelf native atmos zou mooier klinken in Auro 3D.

Ik heb die opstelling helaas niet, dus kan het niet zeggen.
Ik weet wel ergens een 7012 CM (Cinemike upgrade) te koop staan. Heeft die Auro 3D? Misschien een optie?
 

Hendrik Zefiro

New Member
3 mei 2021
10
0
1
66
De meeste Auro 3D gebruikers vinden het een meerwaarde. Vooral vanwege de goede upmixer. Dus niet-atmos bronmateriaal zou mooier klinken in auro 3D dan geupmixt naar Atmos.
Zelf native atmos zou mooier klinken in Auro 3D.

Ik heb die opstelling helaas niet, dus kan het niet zeggen.
Ik weet wel ergens een 7012 CM (Cinemike upgrade) te koop staan. Heeft die Auro 3D? Misschien een optie?
Ja, de 7012 heeft Auro 3D. Maar, die Cinemike upgrades kosten mij wat teveel. Wel goede tip trouwens.
 

Hendrik Zefiro

New Member
3 mei 2021
10
0
1
66
Heeft iemand kans gezien om Auro 3D en Dolby Atmos te vergelijken, vooral vwb muziek? Bijvoorbeeld, hetzelfde album, dezelfde apparatuur, dezelfde luisteraar, verschillende formaten. Zoiets?
 

Hendrik Zefiro

New Member
3 mei 2021
10
0
1
66
een kijken op YouTube bij GrobiTV ;-)
Goede tip. Bedankt. Ik kende GrobiTV nog niet. Ze zijn vooral bezig met 3D geluid bij films. Heel aardig om te zien dat ze soms de geluidssporen van hoogtekanalen apart laten horen. Ook leuk dat Stefan Bock en Stefan Zaradic worden geinterviewd. Zij maken fantastische Atmos mixen. Zou ook informatief zijn om te horen hoe Atmos en Auro zich verhouden bij muziekopnamen, zoals ook Bock en Zaradic die produceren.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Tja, de fabrikant gat echt zijn eigen product niet de grond inboren héé . ;)
Ik vraag mij af hoe ze dat zelf beoordelen en testen ….