• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Aut. downloaden via Synology?

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik heb sinds mijn aankoop van mijn syn. 2 jaar geleden altijd Nzbget gebruikt en manueel gedownload. Ik krijg deze service sinds een week volledig net meer opgestart. Nu, ik zou graag ineens een stapje verder willen gaan en alles meer automatischeren. Ik heb tijdje geleden Sabnzb proberen installen maar dat lukte niet echt erg goed. Wat is de meest aangewezen software om met de syn. te gaan downloaden, hoe doen de kenners het?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Sab! Eventueel aangevuld met couchpotatoe
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Zal het is terug poeten bekijken dan. Heb dat is geprobeert ma kreeg het ni echt in orde toen. Zal het nog is proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Om te beginnen, welke versie van DSM heb je, OS that is? 6.xx heeft nog veel problemen met apps als sonarr, nzbget omdat er veel veranderd is aan het OS sinds versie 6.


Volledig, stap per stap tutorials vind je op : http://www.htpcguides.com/configure-nzbget-on-all-platforms/

klik bovenaan in het menu op 'usenet' en select dan couch en Sonarr(tv-series)

In een ander topic heb ik al eens openbare indexers aangegeven die je kan gebruiken met hun api
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Thx, ik heb de meest recente besturingssoftware. Ik ga er mee aan de slag zodra ik tijd heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
djaxx zei:
Thx, ik heb de meest recente besturingssoftware. Ik ga er mee aan de slag zodra ik tijd heb.
DSM 6 vereist dat je wat handmatig gekloot doen... Daar kan ik niet mee helpen omdat ik op 5 blijf zitten tot dat alles werkt :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik heb sabnzbd versie 6 draaien. Ik gebruik sickbeard voor series, maar dat draait op een Mac mini. Al zou dat ook perfect moeten werken op een synology.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
broodro0ster zei:
Al zou dat ook perfect moeten werken op een synology.
Daar zeg je het, je werkt op OSX... Synology is een heel ander OS en sinds DSM 6.0 zijn er heel wat dingen veranderd, zoals de file paths van oa mono, python, ed... Daar zit het probleem
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
demon zei:
Daar zeg je het, je werkt op OSX... Synology is een heel ander OS en sinds DSM 6.0 zijn er heel wat dingen veranderd, zoals de file paths van oa mono, python, ed... Daar zit het probleem
263a.png
Sabnzbd draait wel op m'n synology he :p Enkel sickbeard heb ik nog niet overgezet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
demon zei:
Daar zeg je het, je werkt op OSX... Synology is een heel ander OS en sinds DSM 6.0 zijn er heel wat dingen veranderd, zoals de file paths van oa mono, python, ed... Daar zit het probleem
263a.png
Geen idee wat mono en python betreft. In ieder geval nog geen problemen hierover zien voorbij komen.

Het grootste probleem met DSM 6 en packages van derde partijen is dat deze packages niet meer opstarten. Dit omdat merendeel van de packages willen draaien als 'root' gebruiker. En Synology heeft in DSM 6 hiervoor aanpassingen gedaan zodat 'root' niet zomaar overal kan gebruikt worden. Terecht wat de veiligheid van je systeem betreft.

Zit zelf ook nog op DSM 5.2, maar volgende week ga 'k over naar DSM 6. Zal inderdaad één en ander moeten aanpassen om de niet-Syno packages draaiend te krijgen, maar heb wat tijd dus dat moet lukken
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Stiibun zei:
Zit zelf ook nog op DSM 5.2, maar volgende week ga 'k over naar DSM 6. Zal inderdaad één en ander moeten aanpassen om de niet-Syno packages draaiend te krijgen, maar heb wat tijd dus dat moet lukken
Voor mij zou dat aanpassen allemaal geen probleem zijn, ben commandline interface gewoon.. maar we zien wel :). Ik kijk uit naar jouw ervaring en oplossingen :p
 
Laatst bewerkt door een moderator: