• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

B&W CM series of toch nog iets anders ?

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen. <--- Deze tekst dien je te verwijderen.



Wat wil je doen met je nieuwe Home Cinema systeem</strong> Dit zal 50:50 zijn

Wat mag het Home Cinema systeem gaan kosten? Eerste fase 4000 EUR (Fronts / AVR of versterker) Helemaal af tot 10000 EUR (7.1.4 systeem)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Ik heb reeds een Yamaha RX-A750 (Gekoppeld aan Focal domes) voor multiroom doeleinden maar deze maakt geen deel uit van mijn toekomstige HT ruimte

Wat denk je allemaal nodig te hebben? Bedrading voorzien voor 7.1.4 maar dit op langere termijn. Systeem beoogd: - 2 Fronts - 1 Center - 1/2 actieve subs - 2 wides - 2 rears - 4 ceiling

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Voorlopig heb ik voorkeur voor B&W CM reeks (ik twijfel nog tussen 9 en 10). Voorlopig verschillende vloerstaande speakers beluisterd in stereo voor muziek. Ik heb deze vergeleken met: Focal aria 926:936 / KEF R reeks / Dalli ikon / Monitor Audio De B&W klonken superieur en zagen er nog super uit ook (speelt ook een rol) Andere merken mogen uiteraard ook nog

Sub geen idee voorlopig SVS ???

<strong>Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur moet heel de HT ruimte op 1 kring dus 3600 Wat maximaal. Ik kan er 2 kringen van maken maar dan heb ik weer heel wat breekwerk. - Frigo : 100 watt (kleine bar frigo van SMEG) - AVR : 1200 watt (gebaseerd op Yamaha RX-A3050) - Stereo versterker : 400 Watt (gebaseerd op Rotel RA1570)  - Sub 750 watt - Projector : 300 watt (gebaseerd op Sony HW40ES)

Gaat toch al naar de 3000 Watt ... ga ik zo problemen krijgen ?

Ik heb momenteel een aanbieding voor een paar B&W CM9 voor 2150 EUR (nieuw) Ik vond de S2 series er goed klinke en een merkbare vooruitgang tov de S1. Jammer genoeg gaan de meeste reviews over de S2 serie. De Rotel kan ik krijgen voor 1000 EUR (1 jaar oud 2e hands) Ik overweeg te starten met deze stereo versterker omdat ik verwacht toch uiteindelijk extra vermogen te moeten hebben voor mijn fronts. Zeker aangezien ik op termijn naar een 7.1.4 wil gaan.

Liefst zou ik het hierbij houden in de eerste fase maar maar met deze 2 alleen kan ik nog geen films zien dus ik heb een AVR nodig. Ik twijfel om dit uit te stellen tot de nieuwe aventage reeks uit is van Yamaha en dan hopelijk vind ik een leuke aanbieding.

Is dit de goede strategie of kan ik beter gaan voor een Anthem RX720 of NAD T777 (later uitbreiden met atmos module) Deze versterkers zijn wel een stuk duurder dan de Yamaha maar misschien heb ik geen extra amp nodig met dewe modellen ?

Ik lees erg gemixte meningen over de CM reeks en velen lijken de KEF R reeks te opteren. Rekening houdend met de ruimte (zolder onder zadeldak 13m op 8m, zie showcase) is de B&W een goede keuze ? of is er meer waar te krijgen voor dat geld ?

Wat zouden jullie doen in de eerste fase met dit budget (+/- 4000 EUR)? - AVR of stereo versterker kopen - Welk merk van AVR/stereo versterker - Indien binnen budget welk extra equipment zou je kopen ? * een center (CMC2 twv 800 EUR) * eerst een sub (SVS nog geen voorkeur voor type) * AVR én stereo versterker kopen -

Thnx voor alle hulp in dit dilemma
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Voor de stroomvoorziening zou ik mij niet direct zorgen maken. De Yamaha gaat geen 1350 watt leveren, meestal zitten dit soort receivers tussen de 6 tot 800 watt piek vermogen. De 150 watt opgegeven vermogen per kanaal is met 2 aangesloten luidsprekers - wanneer je meer luidsprekers aansluit zakt dit vermogen. Dat is absoluut geen probleem, je gaat luid genoeg kunnen spelen.

Ik zou, zeker in het begin, niet te veel geld steken in eindversterkers. Je kan dat geld beter steken in je luidsprekers. Ik heb zelf een MM8077 op een SR7010 aangesloten en heel eerlijk is het verschil erg klein. Achteraf wanneer je volledig 7.1.4 gaat, kan een extra eindversterker wel meer nut hebben om je AVR wat te verlossen.

Van luidsprekers denk ik dat je de meest voorkomende merken al gehoord hebt, misschien kan je wel Klipsch nog eens gaan beluisteren.

Qua AVR kan je altijd Pioneer of Denon/Marantz nog overwegen. Ik denk dat deze allemaal vrijwel in de buurt gaan liggen van elkaar, maar bijvoorbeeld een SR7010 is er al voor +-1200 euro (als het al niet minder is tegenwoordig).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
luckske zei:
Voor de stroomvoorziening zou ik mij niet direct zorgen maken. De Yamaha gaat geen 1350 watt leveren, meestal zitten dit soort receivers tussen de 6 tot 800 watt piek vermogen. De 150 watt opgegeven vermogen per kanaal is met 2 aangesloten luidsprekers - wanneer je meer luidsprekers aansluit zakt dit vermogen. Dat is absoluut geen probleem, je gaat luid genoeg kunnen spelen.

Ik zou, zeker in het begin, niet te veel geld steken in eindversterkers. Je kan dat geld beter steken in je luidsprekers. Ik heb zelf een MM8077 op een SR7010 aangesloten en heel eerlijk is het verschil erg klein. Achteraf wanneer je volledig 7.1.4 gaat, kan een extra eindversterker wel meer nut hebben om je AVR wat te verlossen.

Van luidsprekers denk ik dat je de meest voorkomende merken al gehoord hebt, misschien kan je wel Klipsch nog eens gaan beluisteren.

Qua AVR kan je altijd Pioneer of Denon/Marantz nog overwegen. Ik denk dat deze allemaal vrijwel in de buurt gaan liggen van elkaar, maar bijvoorbeeld een SR7010 is er al voor +-1200 euro (als het al niet minder is tegenwoordig).
Denk dat je gelijk hebt Ik zou nu opteren voor de Yamaha 3050 (ik wacht tot de nieuwe 3060 uitkomt in aug/sep) icm de fronts (CM9 s2) en de center (CMC2 s2) Als ik dan wides of rears / atmos bijplaatst kan ik stilaan de Rotel bijplaatsen om de fronts aan te sturen.

Dan is nog de vraag of ik gewoon een eindversterker opteer in de toekomst bvb RB-1582 (200 Watt) of een integrated stereo versterker (RA 1570) met dan HT bypass.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
En ivm de KEF R serie of B&W CM serie. Gewoon gaan luisteren (evt. bij meerdere dealers daar akoestiek ook invloed kan hebben) en dan beslissen op basis van uw persoonlijke voorkeur
263a.png


Ik heb de KEF R700/R600c/R300 in een 7.2.2 opstelling en ben zeer tevreden over het geluid dat ze produceren. Erg goede imaging en resolutie. Het hoog is wat zacht/zoet, dus je moet daar voorstander van zijn. Maar luister moe zul je nooit worden van deze speakers
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Je ruimte is behoorlijk groot! Dus als je een goede "sub-ervaring" gaat willen beleven ga je een behoorlijk sub moeten voorzien, 2 is aan te raden. Om geld uit te sparen kan je mischien zelf iets bouwen. Echt moeilijk is dat niet als je wat met hout overweg kan.plannen genoeg etc.

Speakers is zeer persoonlijk eigenlijk. Mischien moet je ook eens wat bij leden gaan luisteren naar de verschillende opstellingen. Zo heb je een idee van de afmetingen van ruimte, de akoestische aankleding en hoe je uiteindelijk geluid gaat ervaren. Hoe heb je de verschillende speakers vergeleken ? Telkens bij dezelfde winkel in de dezelfde ruimte ?

De B&W's zijn idd graag voorzien van vermogen, aansturing met een goedkoop AVR'tje gaat niet goedkomen, impedantie-dippen naar 3Ohm enz.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
Inderdaad getest in dezelfde ruimte... Lijkt precies niet zo populair de CM reeks lijkt een pro en contra aanhang te hebben...

Nu inderdaad ze hebben veel vermogen nodig daarom de 3050 en de RB-1582 Ik vermoed dat je dit toch niet onder goedkope AVRs plaatst hoop ik...

Of bedoel je dat ik toch echt naar een NAD / Arcam / Anthem moet kijken ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Klopt, die Yamaha 3050 is wel een redelijke bak ja.

Onderschat het effect van een akoestisch verbeterde ruimte niet, deze invloed is van het grootste belang. Voorzie dus ook wat geld & tijd voor het fabriceren van wat elementaire zaken hiervoor.

Een toestel met goede "room correction" zal ook positief kunnen bijdragen (alhoewel voor een akoestisch goede ruimte de winsten minder zijn) Anthen & Arcam (AVR850) hebben wel zoiets (DIRAC) wat zeer goed is terwijl de NAD's wat zijn blijven steken op Audyssey MultEQ XT wat een toch wel verouderde vorm room-DSP is; XT32 variant mocht er wel opzitten wat een groot verschil maakt! Met room-correctie van Yamaha (YPAO) heb ik geen ervaring wat de resultaten hiervan zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
Ik dacht inderdaad wel hier en daar wat akoestische panelen te plaatsen. Ik moet wel nog eens bestuderen wat en waar ik die plaats. Liefst ga ik voor iets decoratief. Bvb met een filmposter als print op het paneel dan kan het zelfs nog heel knap worden hoop ik....

Heb je eventueel een goede referentie waar ik wat meer over het type panelen en de plaatsing kan te weten komen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Veel filmpkes op youtube - iets makkelijker om te begrijpen dan stuff wat neergeschreven staat - zo vind ik de filmpjes van Acoustic Fields wel interessant
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
Hallo,

mischien kan je opteren om de Yamaha 2050 (2060) te kopen vs. de 3050. Het verschil is toch bijna 850 Euro. Voor die prijs heb je bijna twee surrounds. Je zou dan metten een 5.0 opstelling hebben vs. een 3.0.

Het nadeel is dat je die wel moeten vervangen op termijn als je een volwaardige 7.1.4 wil hebben. wanneer denk je fase twee af te ronden?


Ga je de volledige ruimte inrichten als HT? of enkel een bepaalde hoek?


ps. heb zelf een Yamaha en ik ben best tevreden van YPAO. Heb zelf ook al zitten uitkijken naa de nieuwe Aventage 60 reeks
1f609.png
Op de nieuwe 3060 heb je metteen een vernieuwde versie van YPAO => YPAO RSC.

zoals eerder aangegeven zal de ruimte zelf (samen met de speakers) de grootste invloed hebben op je luisterervaring, roomcorrectie van de AVR gaat geen wonderen kunnen verrichten dus zou ik me daar ook niet blind op staren (denk ik dan).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
ikzelf zou een Arcam AVR550 serieus overwegen. Hij is best wel krachtig (zeker tov de grote merken die hun vermogens vaak overschatten) en hij klinkt 'voller' dan bvb een Denon van niet veel minder geld. Het grootste voordeel zit misschien nog in de aanwezigheid van Dirac roomcorrectie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
@ brand NewBox, hoevel kost de AVR550? Is er een winkel waar je die eens kan meenemen naar huis om dirac te testen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
Das een stevige prijs :).

De Yamaha is ong. 1000 Euro goedkoper das toch een aanzienlijk verschil. Daar komt dan ook nog bij de de yayamaha multiroom heeft. iets wat arcam niet kan.

ik heb nog een aantal vragen: 1) kan de AVR550 flac files gapeless afspelen over het network (DLNA?). 2) werkt de DLNA client goed op de arcam. (Ik heb ondervonden dat de Yamaha DLNA client heel stabiel draait. De DLNA clients in m'n Panasonic TV en Pioneer Bluray speler missen af en toe m'n NAS in het DLNA network, of je meot soms 30 seconden wachten voor je hem ziet)


Het engige wat me doet twijfelen is dirac.... Alvast bedankt om te laten weten dat, ik een examplaar zou kunnen uittesten moest ik een nieuwe aankoop overwegen, ik zal het zeker niet nalaten
263a.png
Waar is jullie winkel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
krikri zei:
Das een stevige prijs :).

De Yamaha is ong. 1000 Euro goedkoper das toch een aanzienlijk verschil. Daar komt dan ook nog bij de de yayamaha multiroom heeft. iets wat arcam niet kan.

ik heb nog een aantal vragen: 1) kan de AVR550 flac files gapeless afspelen over het network (DLNA?). 2) werkt de DLNA client goed op de arcam. (Ik heb ondervonden dat de Yamaha DLNA client heel stabiel draait. De DLNA clients in m'n Panasonic TV en Pioneer Bluray speler missen af en toe m'n NAS in het DLNA network, of je meot soms 30 seconden wachten voor je hem ziet)


Het engige wat me doet twijfelen is dirac.... Alvast bedankt om te laten weten dat, ik een examplaar zou kunnen uittesten moest ik een nieuwe aankoop overwegen, ik zal het zeker niet nalaten
263a.png
Waar is jullie winkel?
Onderstaande extract komt uit een review van de AVR850 van Maart 2016 ... not looking that impressive in die sectie. Zal voor de AVR550 ni anders zijn want die delen ongetwijfeld dezelfde software. Mogelijks zijn er ondertussen al software-updates geweest natuurlijk die deze problemen verhelpen.

---- Je regrette également les nombreux soucis en lecture audio via DLNA. En effet, impossible de lancer un Flac n 96 kHz, ni en 192 kHz, le temps de lancement des fichiers audio est trop lent, il est impossible d’arrêter un morceau en cours de lecture, les Playlists ne fonctionnent pas, la lecture Gapless non plus, bref, j’ai vite abandonné la lecture audio en streaming ! Heureusement, via USB c’est bien mieux, mais pas de gestion du NTFS. Je regrette également l’absence d’AirPlay, de WiFi, de Bluetooth ou encore l’impossibilité de faire des mises à jour en réseau (uniquement via USB). En revanche, Spotify Connect et la lecture des webradios marchent parfaitement. Arcam va sortir un firmware bientôt pour corriger ces bugs et apporter le DTS:X. ---

Vrije vertaling door Goegel Transleet

---

Ik betreur ook de vele zorgen van het afspelen van audio via DLNA . Inderdaad, niet te vergeten een Flac n 96 kHz of 192 kHz te lanceren, de tijd om de audiobestanden te lanceren is te traag, is het onmogelijk om te stoppen met het spelen van een nummer , worden de afspeellijsten niet werken , lezen Gapless noch , in het kort, ik verlaten binnenkort het afspelen van audio streaming ! Gelukkig, USB is veel beter , maar niet NTFS management. Ik betreur ook het gebrek aan AirPlay , WiFi , Bluetooth , of het onvermogen om netwerk -updates te maken ( alleen via USB) . Echter , Spotify Connect en speel online radio's werken perfect. Arcam zal een firmware vrij snel om deze bugs te repareren en breng DTS : X. --
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Onze zaak is in Sint-Niklaas.

Eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik dit in de praktijk nog niet heb kunnen testen. Ons eerste exemplaar van de 550 was beloofd voor december ll, maar in februari was hij er nog niet. Wel een tijdlang een toestel van de invoerder gehad. De eerste leveringen waren dan weer voor wachtende klanten. Nu zou er deze week een nieuw toestel voor onze showroom klaarstaan bij de invoerder.
 
Laatst bewerkt door een moderator: