• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Black Diamond projectiescherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Luggage

New Member
21 dec 2014
9
0
4
Ik verhuis naar een nieuwe woning waar er geen ruimte is om mijn Black Diamond projectiescherm te hangen. Vandaar dat ik het met spijt in het hart te koop aanbiedt.

Het is een Black Diamond II Fixed vast spanscherm met - 16/9 beeldverhouding - 1.4 gain - 106 inch diagonaal - Afmetingen inclusief met fluweel afgewerkte boorden: 255 cm breed, 151 cm hoog - Afmetingen eigenlijk beeldscherm: 235 cm breed, 132 cm hoog

Het scherm is afkomstig van Werner van Home@themovies/Cinedream. Werner gebruikte het voorheen als demoscherm. Ik heb het van hem overgenomen in mei 2012.

Het scherm heeft een kleine beschadiging aan de rechterkant van het doek, iets boven het midden. Dit was al zo toen ik het van Werner overnam. Dit valt niet op tijdens het projecteren. Ik heb geprobeerd dit aan te duiden op een foto met een rood cirkeltje. Ik heb ook een foto van dichtbij gemaakt. Voor het overige is het scherm in zeer goede staat. Het heeft bij mij steeds opgehangen in een rookvrije ruimte.

Een Black Diamond scherm zorgt er voor dat je ook in minder ideale lichtomstandigheden een mooi projectiebeeld hebt. Het scherm verhoogt het contrast. Het is dus ideaal - voor wie niet volledig kan verduisteren of - voor wie wel kan verduisteren maar lichte muren en/of een licht plafond heeft.

Ook met dit scherm is het wel zo dat hoe meer verduistering er is, hoe beter het beeld is. Maar ook met weinig verduistering geeft het Black Diamond scherm een zeer degelijk beeld, terwijl een gewoon matwit scherm nauwelijks het bekijken waard is.

Wie een echte batcave heeft (donkere muren en plafond), kiest volgens mij beter voor een standaard matwit scherm.

Er zijn wel een aantal zaken waar potentiële kopers rekening mee moeten houden: - De koper moet zelf en op eigen risico zorgen voor het transport. Het scherm zou best in zijn geheel (opgespannen in het kader) verplaatst worden, dus je hebt waarschijnlijk een bestelwagen nodig. Demonteren van het scherm en oprollen van het doek is niet aan te raden, wegens risico op beschadigingen (het doek is gevoelig voor krassen). Voor zover ik mij herinner, had Werner het scherm tussen twee mdf-platen geplaatst (die ongeveer even groot waren als het kader) en beschermd met een deken; - de projector mag niet te dicht bij het scherm staan. Volgens de fabrikant moet de projector minimaal op een afstand van 1,2 maal de schermbreedte staan en is 2 maal de schermbreedte optimaal (dus voor mijn scherm is dat 282 centimeter minimaal en 470 centimeter optimaal). Persoonlijk zou ik als afstand toch minstens 1,5 a 1,8 keer de breedte nemen. Zie http://www.avsforum.com/forum/23-screens/1423288-good-screen-lights-viewing-short-throw-distance.html#post22313349 - de projector mag niet te hoog hangen ten opzichte van het scherm. Best geen hoek van meer dan 31 graden. Zie http://www.avsforum.com/forum/23-screens/1423288-good-screen-lights-viewing-short-throw-distance.html#post22311722 - het Black Diamond doek heeft een invloed op de (ISF-)kalibratie van je projector. Als je projector gekalibreerd is op basis van een ander soort doek, zou hij dus best opnieuw gekalibreerd worden om helemaal juist te zijn.

Prijs : 1.500,00 euro.

Het scherm is op te halen in de omgeving van Leuven.

Foto’s: https://picasaweb.google.com/theluggage0/BlackDiamond?authkey=Gv1sRgCNeh5Ped1-vXJw
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Knap scherm, helaas buiten mn portefeuille !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

The Luggage

New Member
21 dec 2014
9
0
4
Skank zei:
Knap scherm, helaas buiten mn portefeuille !
Thanks.

Het is inderdaad niet goedkoop, maar nieuw kost het minstens 3.000,00 euro.

Ik kan een eerste, maar meteen ook laatste, prijsverlaging doen naar 1.250,00 euro.

Als het scherm midden december 2015 niet verkocht is, dan gaat het uit de verkoop en krijgt het toch nog een plaats in het nieuwe huis.

Wie vragen heeft, mag mij altijd contacteren per PM.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.