• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Complete setup te koop

Damn, te laat voor de sub
1f61b.png
Daar had ik ook wel interesse in.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Carrion ma fx 200€

@djaxx ik ben van het Noorden van Antwerpen dus geen 100km
1f609.png

@ilstino

Wil je de fx reserveren? Vanavond geef ik je m'n definitief antwoord. 200 euro voorde 2 neem ik aan?

avr x2050 terug beschikbaar . Krikri had geen rekening gehouden met de diepte

Ilstino, ik neem de Ma fx dan over van u
263a.png
ik contacteer u nog om af te spreken.

probleem met de avr x2050 is opgelost. Hij staat dus niet meer te koop.

Ilstino nogmaals bedankt dat je die eventueel wou terugnemen. ik heb zelf ons ikea kastje iets breder gemaakt.

ik heb me gisteren eens flink bezig gehouden met de yamaha AV-R2050.

IK moet hier toch wel een paar puntjes rechtzetten t.o.v. een aantal van m'n vorige posts m.b.t. recievers.

1) ik kan wel degelijk een merkbaar verschil horen met m'n vorige yamaha (budget receiver 300 Euro). Ik begrijp zelf nog niet zo goed waarom me dit niet is opgevallen 2 jaar geleden toen ik ook een weekendje testen heb gedaan met een vergelijkbare Denon - ik denk dat ik de calibratie waarschijnlijk niet goed heb aangepakt.

2) Verschil zit hem dan voornamelijk bij Film. Met name de achterste surround speakers klinken pakken beter. Kortom ik heb een veel betere "surround bubbel" dan voorgeen, Yippeee!!!

3) op de een of andere manier klinkt m'n subwoofer veel meer gecontroleerd. Al begrijp zelf niet wat daarvan de oorzaak kan zijn, daar ik een actieve sub heb, staat die toch zelf in voor de verwerking van het geluidssignaal, niet?

4) Geluid is veel dynamischer dan voorgeen, dit bemerk ik dan vnml. bij muziek.

Das nu duidelijk geworden
263a.png

probleem is nu wel dat ik nooit meer een "budget" receiver zal willen aankopen...
1f604.png

budget receivers zijn goed om melkpakken en satellieten aan te sturen . Maar full range floorstands hebben Power en controle nodig en niet enkel lege cijfertjes.

Dat de sub beter klinkt is omdat zijn strakke weergave nu de bovenhand neemt. Voorheen kreeg je overlap met midbas uit je grote en niet gecontrolleerd genoeg aangestuurde fronts.
Ik heb dat zo vaak voor. Zelf met goede versterking. Dit weekend een groot paar vloerstaanders verkocht en ze in de demoruimte vervangen voor gesloten satellieten - maar wel de deftige van M&K... plots leek het of de sub veel dieper en harder speelde ... terwijl daar niets aan gewijzigd is. Een minder versmeerde midbas geeft dus een betere en meer aanwezige sub+midbas.

Back
Bovenaan