• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Demo atmos tracks/films

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
Ik ben eens benieuwd welke jullie demo atmos tracks of films zijn, hieronder mijn overzicht:
A Quiet Place 1: in de kelder (scène met de nagel in de trap)
A Quiet Place 2: openingsscène
All Quiet on the Western Front: bunker die instort
Man of Steel: scene aan het benzinestation
The Batman: achtervolging op de snelweg
The Invisible Man: openingsscène
Unbroken: openingsscène

Aha,
Handig, ook benieuwd naar... want wou gisteren snel enkel referentiescenes opleggen.
Misschien handig om indien niet de openingsscene, tijdstippen bij te vermelden?
Zelf:
- Gravity openingsscene
- Furiosa en eerste mad max, al weet ik niet direct expliciet scenes, maar ik vermoed dat beide echt toppers zijn

Heeft 300 atmos?

Ik zou willen aanvullen, maar het is 3 jaar geleden dat ik een film gezien heb ik mijn ondertussen afgebroken HT :(
Dunkirk had dacht ik een goeie Atmos track.

Es checken :) ja je moet dringend es je ht in :)
Is echt zalig
Ik heb er geen meer. Int nieuwe huis wel plaats voorzien, maar staat nog vol verhuis dozen. Eerst nog verder werken aan onze opslag ruimte en dan die kamer leeg maken om aan de ht te starten. Hopelijk tegen de herfst van volgend jaar klaar.

Benieuwd ! Als je een tijdje niets meer hebt, en je gaat er terug in, dan besef je pas welke luxe je hebt !

Inderdaad. Dat had ik vroeger al toen ik na een zomer pauze terug de eerste films begon te kijken.
Tegen volgende winter is ons zoontje al bijna 4 en zal die dat ook wel tof vinden denk ik om daar eens film te zien. Hij is nu volledig in de ban van Toy Story.

Hangt een beetje af waar het moet voor dienen denk ik. Na uitmeten sowieso als test een paar atmos audio format bumpers: Dolby conductor en amaze (ivm bass, surround) - de horizon vooral ivm center speaker.

Ik start dan met een paar "simpele" DD filmtrailers die ik al honderden keren beluisterd heb.
"Laagste" kwaliteit eerst dus...
Alien Covenant trailer, de sfeer door de surround bubble, die soundtrack met zang, de centerspeaker test
Captain America civil war - surround back/sides (als die met z'n moto slalomt) - center check - bass
Wonder Woman 1984 - surround sides/center (vooral als ze komt binnengeschoven, haar vleugels afsmijt, met haar lasso jumpt bv), bass
The Last Jedi - vooral eerder muzikale test dan, dankzij de muziek van Blake Robinson, man wat een track, ondanks de kwaliteit...

Dan check ik steevast wat atmos tracks uit de Hans Zimmer en John Willams (DG) concerten op BD en een paar stukken uit's Mahler's (Resurrectie) 2e symfonie (op blu ray en SACD)- als de muziek goed zit, ben ik vrij zeker dat films ook snor zitten. De details die we hier mogen horen - dan bedoel ik van verschillende instrumenten - zijn bij momenten jawdropping. En al zeker in hogere defintie.

Naar UHD/atmos film tracks grijp ik altijd naar, bv;
Transformers: Age of Extinction - die schijf zit vol geschift demo materiaal. Bij de openingscene weet je het al, als die ruimteschepen in beeld komen die "zjoef" stresseert uw systeem - als de boel niet goed staat ingeregeld trekt het op niets, als het systeempje het niet kan trekken speel je de boel kapot. Opletten dus! De eerste lockdown scence, waarbij hij uit die vijver komt en zijn bazooka afschiet, is een perfect surround demo want je kan die raket rondom volgen. Dan komen de drones, ook subliem tussen al het geweld. Later, de scene waar Optimus zichzelf revealed en de race door het maisveld om te eindigen waar Lucas getoost wordt door Lockdown - geschift die sound bubble daar! En nog vele andere coole dingen in deze prent....
Blade Runner 2049 - Opening - tjonge jonge die sound in combi met de track van Zimmer en dan ineens doodse stilte net voor het gevecht met Sapper Morten; die drone die rondvliegt in "stilte" en je letterlijk in detail over je hoofd kan volgen.

Over doodse stilte gesproken en leuk sfeertje, the diamond edition van Gravity en Quiet Place zijn inderdaad yummie.

Ready player one's first challenge - al zoveel malen beluisterd na calibreren/nieuwe upgrades - en zoveel (nieuw) nuances gehoord. Is wel een go-to scene om dingen te evalueren. En een "oldie", maar blijft goed is Unbroken de bomber scene.
Damn, 'k zou een lijst in detail moeten maken, er is veel goed spul hoor :)

Ik ben eens benieuwd welke jullie demo atmos tracks of films zijn, hieronder mijn overzicht:
A Quiet Place 1: in de kelder (scène met de nagel in de trap)
A Quiet Place 2: openingsscène
All Quiet on the Western Front: bunker die instort
Man of Steel: scene aan het benzinestation
The Batman: achtervolging op de snelweg
The Invisible Man: openingsscène
Unbroken: openingsscène
Ik vind die kelder niet, heb je enig idee van time?

Quiet place 2 openingsscene is echt, wtf freaking zot en verschietachtig !
Man of steel is ook mega

Zoals toothless reeds aangaf, ik test ook eerst met muziek tracks, als dat goed zit komt het filmgebeuren ook goed.
Kijk eens naar de Yello Point Blu-ray in Dolby Atmos, waanzinig veel effecten en diepe bassen.
Peter

Back
Bovenaan