• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Digitale foto troubles

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Man ik heb het zitten met digitale foto's
2639.png


Er stonden een 500 tal fotos op mn nexus 5 Wegens plaatsgebrek wou ik deze overzetten naar pc Dit is mislukt ! Toen ik ze wou kopieren,; zag ik ze niet op mn pc, maar wel op mn android tel via filebrowser Erg vreemd. Op alle manieren geprobeerd, zelfs gewoon importeren (wou hij deze uit cameraroll niet meenemen) Uiteindelijk heb ik gans de map geknipt en geplakt op pc, met de vermoeding dat ze wel mee gingen zijn, gevolg, ze zijn van mijn telefoon!! maar op de pc nergens te vinden.

Klote ! Nu heb ik die fotos echt nodig. Wil ik ze op mn tel terug maar met verschillende programmas als yodot (zegt dat hij niet met kabel verbonden is terwijl hij dat wel is), en recuva (ziet hij de tel niet?) lukt het gewoon niet !!!!!!!

Ben dus alles kwijt?



Daarnaast heb ik er ook genoeg van Eigenlijk is het de bedoeling alle fotos mooi op de server komen waar ze veiliger staan, maar in realiteit is dat gewoon fotos trekken, dan om de zoveel tijd op pc gooien, maar dan blijven die daar en gaan ze quasi nooit naar server omdat het altijd teveel werk is om op te schonen en in te delen... Gevolg 1 boeltje op pc

Om fotos verliezen tegen te gaan zou je idd een kopie kunnen laten maken naar dropbox/cloud enzo, dan ben je ze niet kwijt, i know, maar bij mij staat dit af. Misschien maar eens overwegen.?

Daarnaast zou je eigenlijk een eigen owncloud op de server kunnen zetten, waarbij ze mss daar opkomen?

Ik moet echt een oplossing vinden ook hiervoor Want nu stapelt en stapelt alles op en doen we die overzetting/sortering bijna nooit

Graag feedback 1. hoe mn huidig verlies recuperen? 2. hoe in de toekomst doen om niks te verliezen, te sorteren en op een veilig plaats te hebben
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.531
163
66
Skank,

Ik kan je niet helpen bij het terugzetten van de foto's. Maar om je in de toekomst beter te beschermen, kan je mischcien het volgende doen:

1) ik heb drie kopieen van m'n data:

- eerste (primair) op m'n nas - tweede op m'n PC : die hou ik in synch met men nas via Free File Sync SW. (optioneel een 2e Nas kan ook hé... zolang ge maar nie all uw kopieen bijhoud op één toestel.) - derde op een disk buitenshuis (kan dit ook naar de cloud doen.. )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Mja maar das de vraag niet
1f609.png
Hoe plaats je alles over? alles manueel gaan doen en telken alles mooi manueel sorteren? Of drop je alles in 1 map..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Staan die foto's op het intern geheugen of op de sd kaart van uw Nexus? Het enige wat me zo te binnenschiet is dat er van die programma's zijn waarmee je disks kunt scannen en deze foto's ophalen. Op Mac heb ik hiervoor iCare Recovery al met succes gebruikt..

Er bestaan ook gelijkaardige programma's op Windows, geen idee of ze ook een Android toestel zouden kunnen uitlezen.


Skank zei:
Om fotos verliezen tegen te gaan zou je idd een kopie kunnen laten maken naar dropbox/cloud enzo, dan ben je ze niet kwijt, i know, maar bij mij staat dit af. Misschien maar eens overwegen.?
Ik gebruik dit al jaren voor filmpjes en foto's van mijn gsm en alles staat gewoon safe. Alleen ga je zo wel al erg snel tegen de limieten van een free account oplopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
luckske zei:
Staan die foto's op het intern geheugen of op de sd kaart van uw Nexus? Het enige wat me zo te binnenschiet is dat er van die programma's zijn waarmee je disks kunt scannen en deze foto's ophalen. Op Mac heb ik hiervoor iCare Recovery al met succes gebruikt..

Er bestaan ook gelijkaardige programma's op Windows, geen idee of ze ook een Android toestel zouden kunnen uitlezen.


Ik gebruik dit al jaren voor filmpjes en foto's van mijn gsm en alles staat gewoon safe. Alleen ga je zo wel al erg snel tegen de limieten van een free account oplopen.
1. Op het intern geheugen. Ik heb al zo'n programmas proberen los te laten lopen op de tel, maar zonder succes zover dus. 2. Jij laat dus automatisch backuppen in de cloud.... Net om de reden die je opsomt: tegen limieten v free account, zat ik te denken waarom dan zelf geen cloud opzetten op mn unraid server...

Maar hij backupt dan automatisch, maar dan moet je zelf nog altijd sorteren en deleten, niet? Hoe doe je dit dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik zou zo een test ook eens op uw PC laten lopen, je hebt 2x gekopieerd en er zou helemaal niet op staan? Dat lijkt me toch wel straf - misschien is er iets corrupt gegaan en zijn ze daarom niet zichtbaar, maar voor zo een programma misschien wel.

Skank zei:
Maar hij backupt dan automatisch, maar dan moet je zelf nog altijd sorteren en deleten, niet? Hoe doe je dit dan?
Niet
1f606.png
De foto's en filmpjes die ik via mijn gsm maak kan je altijd chronologisch terug vinden in de dorpbox app en dat is voldoende voor deze foto's. Foto's of filmpjes die echt belangrijk zijn die pik ik er manueel tussen uit en sla ik op in een van de folders op de NAS.

Voor foto's die ik maak met mijn goed fototoestel die krijgen per evenement of groep (vrienden/familie/...) een folder op de NAS waarin ik alles verzamel. De foto's op de NAS worden ook elke nacht naar mijn dropbox opgeslagen voor backup en van klanten/werk ook apart op een externe schijf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Goed idee ivm prog op pc laten lopen, zal ik es doen maar vrees ervoor.

Wat het tweede betreft: Je hebt idd eigenlijk 2 soorten fotos: - snapfotos van weet ik veel wat, die je eigenlijk niet moet sparen - fotos van reizen/herinneringen enz die je moet houden en opdelen

Mag ik eens vragen hoe jij deze hebt opgedeeld in je nas? Je structuur?


Hoe zou je dan werken in mijn geval? Werken met dropbpox/google drive en automatisch backuppen naar daar.. en dan daar sorteren en zo naar server.. Of toch latne backuppen naar server en daar dan schommelen

Ik weet het niet goed

Ik moet iets vinden zodat de fotos niet altijd opgestapeld worden, en dan te groot zijn en de goesting weg is om nog te sorteren
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.531
163
66
Skank zei:
Mag ik eens vragen hoe jij deze hebt opgedeeld in je nas? Je structuur?
reizen staan steeds in hun Eigen directory de rest stockeer ik in een folder per kwartaal. ik kuis die manueel op. eens ze op m'n NAs staan, worden ze automatisch gekopieerd naar m'n drive in de PC.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Wat wil ik nu eigenlijk:

1) foto's moeten backup hebben bij aanleggen wifi (let wel, mijn server staat niet continu aan, dus misschien best eerst naar dropbox of andere soorten.) 2) Easy way voor het sorteren van fotos , welke structuur? en mn huidige duizendtalle fotos makkelijk scannen/sorteren 3) Prog op tablets/tv voor het aantrekkelijk tonen van die foto's en die snel werkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
hier phone sync naar google drive/icloud en eigen synology DS cloud - stukken van nas nog eens naar externe Hdd - er mag wat verkeerd lopen
263a.png
crux is de sync via nas - die wordt ook naar pc's gesynced - daar kan je dan gaan sorteren/opkuisen bij gelegenheid (acdsee pro gebruik) - en alles loopt terug in sync, op alle clients
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
ToothLess zei:
hier phone sync naar google drive/icloud en eigen synology DS cloud - stukken van nas nog eens naar externe Hdd - er mag wat verkeerd lopen
263a.png
crux is de sync via nas - die wordt ook naar pc's gesynced - daar kan je dan gaan sorteren/opkuisen bij gelegenheid (acdsee pro gebruik) - en alles loopt terug in sync, op alle clients
De vraag is ook moet het een sync zijn of een backup? Foto's die op mn gsm staan , mogen er een tijdje staan, maar eens ik ze wegdoe, mogen die van storage niet weg. Echter indien ik zou werken met 2 clouds bv Phone sync naar dropbox. Eens server synced met dropbox, zou dropbox leeg moeten, en die bestanden dan niet meer op mn phone halen.

Ik wil een oplossing om al mn huidige fotos makkelijk te kunnen sorteren nu, en ook in de toekomst + ik wil een app voor ipad , al dan niet ook op android, om makkelijk mn fotos te kunnen bekijken op een aantrekkelijke manier
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Bijkomend zit ik dan weer met hetzelde verhaal ook ivm sleep

Doen of niet doen? Nu steek ik hem altijd hardwarematig aan , met de fysieke on/off knop en geen sleep of S5 state

Misschien moet hij dan wel aan of uit sleep gaan, als ik mn fotos wil syncen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.531
163
66
waarom gebruik je sleep niet? ik heb dat een aantal jaren opgezet en nog nooit problemen mee gehad...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Hoeveel is verbruik dan per jaar ongeveer? Of is da echt niks? Ik wil wel sleep gebruiken ja

Dan rest enkel nog al die foto vragen waar ik niet aan uit geraak
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.531
163
66
Dat gaat minimal zijn... ong 12 Euro per jaar ...

(ong 9Watt in sleep = 0,009Kw *24*31*12 = 80Kwh/jaar ~0,15Euro/Kwh = 12 Euro/jaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
met hoeveel disks is dat? Das niet veel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Een NAS/server moet uiteraard volledig functioneel zijn (= State S0) om vb files etc te kunnen opslaan. Indien je S5 (="off" state maar vb een NIC die nog wel gaat luisteren naar WakeOnLan magic packets om dan op te starten) gebruikt is het verbruik bijna nihil. Ik denk dat je PSU van de NAS dan de meeste verliezen heeft.

S1/S2 states zijn ook behoorlijk zuinig hoor. Dan heb je nog wel "RAM refresh" maar je CPU etc staan uit/staan in lowpower moden. Disken enz bollen ook niet. Op jaarbasis kan dat niet meer zijn als +- 50kWh ofzo. (indien verbruik in "sleep" dan ongeveer 5W is heb je op jaarbasis zo'n 43kWh

Je moet natuurlijk wel zien of je die verschillende sleep states allemaal kan doen uitvoeren, ook NA een Sync wil je vb via een timer terug naar S1/S2 etc. Een NAS/PC via WOL "wakker" maken is 1 ding, je wil hem daarna ook terug naar S5 brengen bijvoorbeeld...applicaties / scripts kunnen dat regelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Los van dat slapen gedoe, wat ik ga doen (weet nog niet welke sleep state), hoe los ik al mijn foto problemen op
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Zit nu te kijken naar owncloud voor op de server Stel de server is in sleep modus, zou die wakker worden als je wil syncen vanaf je phone?

Ik zit te denken om het dan niet enkel daarvoor te gebruiken maar ook voor mn agenda en contacts en mss meer.. En dan weg van google en dropbox Maar dan moet mn server wel 24/24 aanstaan, of mss toch niet...

Moeilijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ik spreek eigenlijk heel de tijd van sync, maar eigenlijk is het geen sync he, eerder backup Want als de fotos weg zijn van telefoon, moeten ze wel nog op mn server staan Idem bv als ze weg zijn van dropbox, moeten ze wel nog op server staan...
 
Laatst bewerkt door een moderator: