• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

DTS introduceert: DTS:X

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.766
422
98
Earth
DTS announces its own new Object-based audio codec!

You've heard of Dolby Atmos and Auro-3D. Now it's time to meet DTS:X. As expected, DTS has announced its own object-based audio codec that adds a height element to create a more immersive surround presentation. Electronics manufacturers like Anthem, Denon, Onkyo, Outlaw, Pioneer, and many more have already committed to launch supporting products in 2015. DTS:X will officially launch in March 2015.

From DTS DTS, Inc. is excited to reveal that DTS:X will be its next-generation object-based codec technology. This release is the successor to DTS-HD Master Audio and marks another milestone in DTS's long line of industry-leading sound innovations. DTS:X delivers the ultimate in flexibility, immersion, and interactivity to listeners of all forms of entertainment. Manufacturers representing nearly 90 percent of the home AV receiver and surround processor market, including Anthem, Denon, Integra, Krell, Marantz, McIntosh, Onkyo, Outlaw Audio, Pioneer, Steinway Lyngdorf, Theta Digital, Trinnov Audio, and Yamaha, have agreed to launch products supporting DTS:X in 2015. Additional manufacturer partners will be announced in the coming months. DTS:X solutions are also available for leading 2015 AV receiver silicon platforms representing the majority of the DSP platform market share, including Cirrus Logic, Analog Devices, and Texas Instruments. The official launch of DTS:X is planned for March 2015, at which time additional information will be shared. Bron: http://hometheaterreview.com/dts-announces-its-own-object-based-audio-codec/
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Net zoals in het verleden weer een beetje later als Dolby Labs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Voor deze redenen beter nog geen receiver/prepro kopen dit jaar, best wachten tot alles een beetje gestabiliseerd is!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

steves

Member
30 dec 2014
36
0
9
Hoe je het ook draait of keert,men loopt altijd achter de feiten aan natuurlijk. Niet slecht bedoeld hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.766
422
98
Earth
Ze lopen mss achter maar tot op heden vind ik dts altijd beter klinken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

steves

Member
30 dec 2014
36
0
9
Xenomorph zei:
Voor deze redenen beter nog geen receiver/prepro kopen dit jaar, best wachten tot alles een beetje gestabiliseerd is!
Doelde eigenlijk meer hier op. Heb je net een nieuwe receiver,komen ze weer met nieuwe formaten. Meestal vindt ik DTS ook wel beter ja.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.766
422
98
Earth
Industry personnel have been told that home theater speaker configurations designed for Dolby Atmos playback could be used to play back DTS:X soundtracks.

A DTS spokesman confirmed that. “DTS:X is based on arbitrary rendering,” he said, “so any speaker layout can be supported.” DTS has “worked with manufacturers to make sure the first implementations include pre-selected [speaker] layouts which overlap with familiar layouts,” he added.


Bron : http://www.twice.com/news/components/dts-lines-audio-suppliers-support-dtsx-surround/55429

Das wel erg goed nieuws
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Bedoel maar dat we moeten wachten eer de formats weer gesetteld zijn zoals een paar jaar geleden DD naar True hD en DTS naar DTS-MA!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
DTS legt zo wel een bom onder de verkopen van receivers lijkt mij. Weinigen gaan nu nog naar een Atmos receiver lopen als ze geen DTS:X kunnen/gaan ondersteunen. Misschien een firmware upgrade, hoewel ik al heb gelezen dat het hardwarematige is. Vraag me af wat ze anders gaan doen dan Dolby als de speaker positie hetzelfde is.   Ben benieuwd! Ik heb iig geen spijt van mijn Atmos upgrade - 't is de gok die je waagt als early adopter
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.766
422
98
Earth
Ik ga zeker wachten, eerst 7.1
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Iedereen heeft intussen al van Auro-3D en Dolby Atmos gehoord en het is nu tijd voor een derde, maar gekende speler om de markt grondig door elkaar te schudden met een eigen ‘Object-based-audio codec’. Deze gekende speler is natuurlijk DTS

[news=22,meta][/news]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Gene van Audioholics raadde meerdere malen in 2014 iedereen aan om nog tot eind 2015, begin 2016 te wachten voor een nieuwe receiver aan te kopen tenzij je echt niet anders kon...

Volgens hem is DTS al sinds de begindagen de meerdere van Dolby, mede doordat DTS altijd hun formaat NA Dolby introduceert. Kwalitatief zijn ze altijd al de meerdere geweest van Dolby, ze hebben de grootste fabrikanten aan hun zijde. Dat is nu ook al met DTS:X : Onkyo, Marantz, Pioneer, Yamaha, ... hebben al contracten met DTS voor DTS:X.

Vorig voorbeeld was Dolby TrueHD, op welke blu-ray zie je nog Dolby TrueHD staan?
263a.png


Auro 3D is eigenlijk al niet voor de consumentenmarkt bestemd, Atmos gaat volgens mij geen succes zijn dus we weten al welke kant het zal opgaan.. Wetende dat DTS:X een flexibel platform zal zijn naar luidsprekerplaatsing toe..

https://www.youtube.com/watch?v=CAbNEB0W0rc

Aanrader!
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Steve Wilkinson van AVSforums zei net het omgekeerde, en zowel op de CES als in een privé ruimte van DTS (met 7.2.4 opstelling) vond hij Atmos superieur. De kanttekening daarbij is dat hijzelf Atmos heeft in zijn ruimte en DTS in een provisoire ruimte was en dat het waarschijnlijk dus een ruimte probleem was. Losstaand daarvan is dus het feit dat ze weer erg aan elkaar gewaagd gaan zijn.

De bewering dat DTS-HD superieur is aan TrueHD is volgens mij ook maar zo zo - DTS-HD wordt luider gemasterd waardoor je een indrukwekkender gevoel krijgt. De reden waarom er nog weinig TrueHD discs zijn? DTS-HD is een snellere codec in de render en time is money.

Je kan ditmaal het mogelijke succes van Dolby Atmos ook niet onderschatten - in België in vele mindere mate - maar mensen kennen Atmos al van in de cinema en dit van 2012, ook de add-on modules heten Dolby Atmos speakers. Dit gaat geen make or break zijn, maar een streepje voor is het zeker wel. Trouwens, al die bedrijven die DTS opnoemt hebben ook Dolby contracten.

En 't is zeker niet omdat ik een Atmos setup heb dat ik Atmos wil verdedigen en dat het het enige formaat out-there mag zijn. Integendeel - ik ben sowieso gereed voor DTS:X, worst-case een nieuwe receiver - maar dat wist ik voor ik deze stap zetten. Maar DTS heeft al, indirect en off-the-records, aangegeven gehad aan Steve Wilkinson dat bestaande receivers bijna allemaal zouden kunnen geüpdatet worden - als de fabrikanten willen. Of dat gaat gebeuren zullen we wel zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
davylermi zei:
Gene van Audioholics raadde meerdere malen in 2014 iedereen aan om nog tot eind 2015, begin 2016 te wachten voor een nieuwe receiver aan te kopen tenzij je echt niet anders kon...

Volgens hem is DTS al sinds de begindagen de meerdere van Dolby, mede doordat DTS altijd hun formaat NA Dolby introduceert. Kwalitatief zijn ze altijd al de meerdere geweest van Dolby, ze hebben de grootste fabrikanten aan hun zijde. Dat is nu ook al met DTS:X
GOh. .... da's natuurlijk ook een beetje hoe je het bekijkt.

"Altijd hun formaat na Dolby geïntroduceerd". Dan heb je altijd de mogelijkheid om het net iets anders te doen, ....je kijkt wat je concurrent doet.... maakt het na.... in tussentijd is al geweten waar eventuele pijnpunten zullen liggen bij iets nieuws en inovatiefs van je concurrent, en je probeert daarop aanpassingen te maken.

Over kwaliteit/ verschil tussen de twee lees ik toch heel vaak dat men weinig verschil kan waarnemen.

En wat betreft fabrikanten.... die doen niets liever! Wanneer je 15 jaar lang dolby digital EX receivers zou moeten verkopen, dan koopt de consument enkel een nieuwe receiver als de vorige stuk is.

Wanneer er elke 2 jaar een nieuw sound format uitkomt, dan 1080p, 4K, 8K, HDR, Doldy vision, HDCP 2.0, 2.2.. en ga zo maar verder. Dan kun je elk jaar hardware verkopen met "nooit geziene aanpassingen die je cinema ervaring op een nieuw niveau brengen"
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.766
422
98
Earth
Ben erg benieuwd hoe dts zal "scoren". Ik heb nog niks veranderd, maar hoop wel op atmos deze keer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.766
422
98
Earth
Hoezo? Ik quote

Datasat Digital Entertainment (formerly DTS Digital Cinema)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Skank zei:
Hoezo? Ik quote

Datasat Digital Entertainment (formerly DTS Digital Cinema)
Inderdaad 'formely' ! Is trouwens oud nieuws! Datasat heeft niets meer te maken met DTS! Zoals MKsound niets meer te maken heeft met Miller & Kreisel, andere eigenaars! Je bericht is misschien wat misleidend, vandaar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
wat raden jullie aan voor zij die een kamer klaar hebben voor atmos? wachten tot ...20xx? DTS-X

Nu zit ik met een pioneer 921, die speelt 7.1, maar thats it. nu heb ik 4 speakers in mijn plafond die daar maar wat stof vangen
 
Laatst bewerkt door een moderator: