• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Email troubles

• Onderwerp starter Onderwerp starter Skank
  • Startdatum Startdatum

Skank

Well-Known Member
Hoi
Ik heb sinds een tijdje email troubles.
Sommige mails komen niet toe, en bouncen terug nr de verzender.
Geen idee waarom.
Ik heb een eigen ovh domein
Een eigen gmail adres gekoppeld aan mailadres van dat domein
Gewoon mailen naar het gmail lukt wel, echter bij sommige afzenders worden ze gebounced als ze mailen naar het ovh mailadres
Ik dacht dat ik hiervoor mailgun gebruik,
Welke stappen moet ik ondernemen?

Mogelijke error:
Your email has been blocked because the sender is
unauthenticated. 550-5.7.26 Gmail requires all senders to authenticate with
either SPF or DKIM. 550-5.7.26 550-5.7.26 Authentication results:
550-5.7.26 KIM = did not pass 550-5.7.26 SPF [moke-declercq.be] with ip:
[x.x.x.x] = did not pass 550-5.7.26 550-5.7.26 For instructions on
setting up authentication, go to 550 5.7.26

Uw SPF/DKIM/DMARC policy is niet in orde. Gmail en andere providers zijn daar een stuk strenger op geworden het afgelopen jaar.

De exacte flow van uw setup is me niet helemaal duidelijk, dus lastig om hier advies over te geven. Kan je verduidelijken hoe je moke-declercq.be hebt gekoppeld aan uw gmail?

Uw SPF/DKIM/DMARC policy is niet in orde. Gmail en andere providers zijn daar een stuk strenger op geworden het afgelopen jaar.

De exacte flow van uw setup is me niet helemaal duidelijk, dus lastig om hier advies over te geven. Kan je verduidelijken hoe je moke-declercq.be hebt gekoppeld aan uw gmail?
Tis vrij dringend want ben vanalles aan het plannen :p
Mn vrouw komt zot, want als ze antwoordt, gebruikt ze terug het moke-declercq.be adres ipv gmail, en dan komen ze weer niet toe bij volgende reply

Dak het zelf ook niet goed meer weet wat en hoe, ik vermoed met mailgun, kan ik het een en ander checken?

Mijn tip: laat moke-declercq.be gewoon forwarden naar de gmail accounts. Geen redirects, maar forwards. Redirects zijn niet SPF compliant.
En antwoord gewoon met uw gmail adres. En gebruik gmail voor uw belangrijke dingen. Zodat je niet afhankelijk bent van spielerei.

En is moke-declercq.be belangrijk voor een zaak ofzo, koppel het dan aan een betalende Gmail of Office365 mailbox.

Email security wordt steeds belangrijker en strenger. En als je niet weet wat je aan het doen bent, ga je tegen de muur lopen.
Zeker met zo'n setups waar je 3 services door elkaar gaat gebruiken.
't is leuk he zo'n persoonlijk emailadres. Heb er zelf ook een. Maar ik gebruik in 90% van de gevallen mijn gmail gewoon. Dat werkt altijd.

moke-declercq.be is gewoon omdat het sjiek is, ipv gmail account :) omdat het kan ...

De vraag is nu, hoe ik dit terugdraai zonder kapot te maken...
Die records van mailgun staan erin

Ik weet ook niet of ik dan nog die mail kan forwarden want ik heb geen mailbox bij ovh denk ik

Laatst bewerkt:
Ik heb het nu in gmail aangepast dat hij standaard gmail neemt, ook bij het beantwoorden.
Maar die andere staat er nog steeds in (ook mailgun)

Dus bij ovh ook niets gewijzigd.

Ik ken Mailgun niet zo goed, ik dacht dat het vooral een SMTP service is, maar je kan er ook receiven blijkbaar. Maar geen idee waarvoor het dan gebruikt wordt.
Sowieso lijkt het me niet slim om MX records hebben voor OVH en Mailgun. Ik zou die Mailgun MX records wissen en dan ga je gaat je mail voor moke-declercq.be uitkomen bij OVH. Dan kan je daar wellicht een forward instellen?

Als je antwoord van uit Gmail, zal je mail nooit door mailgun gaan, dus logisch dat die gebounced wordt. Als een niet Gmail adress door een Gmail SMTP server stuurt, heb je het vlaggen als je geen betalend abbo met custom setup hebt.
Je kan enkel maar door die Mailgun SMTP gaan sturen als je een mail client gebruikt.

Misschien moet ik het gewoon uitzetten in mn gmail, dan loopt alles goed.
En dan laat ik die mailgun gerust, en zal de mails van moke-declercq.be toekomen maar is dit uitdovend.
Als ik die mailgun mx zou wissen ben ik namelijk niet zeker, dat ik nog zal kunnen ontvangen via ovh
(laat staan forward instellen) want ik heb niet echt een mailbox denk ik

Kan je hier iets mee? Vooral SFP is belangrijk om in te stellen anders vallen andere mail servers (zoals Gmail dus) hierover als dit niet ingesteld is.

DKIM
SFP

Zo moeilijk is het niet, het is gewoon voor je domein dat je een SPF record moet toevoegen en dan zouden die e-mail problemen moeten opgelost zijn.

Zo moeilijk is het niet, het is gewoon voor je domein dat je een SPF record moet toevoegen en dan zouden die e-mail problemen moeten opgelost zijn.
Het probleem is dat hij mails laat uitkomen in Gmail en dan van uit gmail replied met een niet-gmail from adres. Dat laatste ga je nooit goed krijgen.
Tenzij met een correct ingestelde mail client waarbij je een niet-gmail SMTP server gaat gebruiken. Maar dan krijg je weer issues als van het gmail adres gaat antwoorden.

Hij gebruikt Mailgun voor SMTP en niet OVH waardoor het dan nog eens complexer wordt dan nodig. Dus die handleiding van jou volgen en SPF/DKIM voor OVH invullen, gaat het alleen maar erger maken als hij Mailgun gebruikt.
Er zijn ook MX records ingesteld voor Mailgun, maar daar zal nooit mail toegekomen gezien de priority van de records. Ik zou ook nooit 2 verschillende services gebruiken om mail te ontvangen voor hetzelfde domein.

Skank Skank : Je kan best de mailservice van OVH behouden als die inbegrepen is bij jouw domein en dan de tutorial volgen van Stiibun. Verwijder dan wel die Mailgun MX records. Dan heb je een OVH en Gmail mailbox.
Of je zet er forward naar je Gmail vanaf de OVH mailservice, maar je replied gewoon altijd met Gmail op die mails.

Alle andere custom setups gaan fout lopen vrees ik als je je niet bewust bent van hoe mail security werkt.

Back
Bovenaan