• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Emby

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb net Embycon geconfigureerd op Kodi. Alle widgets met Emby staan nu vooraan in de interface.

Wanneer ik nu iets afspeel via Kodi komt daar direct spelen op als ik dit check op mijn server. Geen transcoding dus…

De IF lijkt wel trager. Dikwijls de cirkel van loading. Scraper lijkt wel goed te zijn.

Heb jij dan je bibliotheek ook nog via de klassieke Kodi manier ingesteld?
Wat is IF ?

Wanneer je kodi opstart moet je idd efkes wachten tot hij verbinding maakt met de server, erna niet meer.
Scraper is op serverside he, niet client side.

Bibliotheek instellen via klassieke kodi moet niet meer he, anders heb je dubbel en zal er mogelijks iets fout gaan.
Staan je embycon settings juist?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nu test met Emby for android TV. Bij het opstarten valt direct op dat IF sneller is. Geen loading scherm meer. Wanneer ik dan iets afspeel komt er ook direct afspelen op. Dus geen transcoding volgens mij. Ik precies wel het gevoel dat ik volume iets hoger moet zetten. Gezien de tragere IF op Kodi is momenteel de Emby app mijn voorkeur…

Mogelijks zal die idd iets sneller zijn bij het openen, maar ik geef nog steeds de voorkeur van de andere apps ook te kunenn gebruiken binnen kodi
Zo kan ik vrtnu en vtm go/netflix en andere zaken ook rechtstreeks in de skin zien
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
IF = interface. Beide bibliotheken zijn nog ingeteld op Kodi. Dat is mss de reden waarom het traag is.

Alles is gewoon sneller. Bij Kodi is de opstart ok, maar iets trager. Maar het blijft het traag. Net na bekijken van aflevering bleef het maar cirkels draaien. Echt niet werkbaar.

Volgens mijn is alles juist ingesteld…
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
IF = interface. Beide bibliotheken zijn nog ingeteld op Kodi. Dat is mss de reden waarom het traag is.

Alles is gewoon sneller. Bij Kodi is de opstart ok, maar iets trager. Maar het blijft het traag. Net na bekijken van aflevering bleef het maar cirkels draaien. Echt niet werkbaar.

Volgens mijn is alles juist ingesteld…
Ok dat heb ik niet, dat het blijft cirkels draaien, en ik zit op een oudere shield
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Nope. Rechtstreeks via Emby. Gebruik Kodi niet meer momenteel…
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Yep. Ik heb er geen probleem mee om te betalen voor goeie software…
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Veel zin om terug alles op emby te plaatsen.
Meer bepaald zodat ik ook op smartphone/tablet/PS kan streamen...

Lukt dat bij jou vloeiend sphinkx?

Wanneer ik emby test op shield op tv beneden, dan lukt dat vlot.
Test ik het via emby app op de tv beneden = ramp

Op smartphone (android) -> via wifi = perfect (geen transcoding)
-> via 4G = ramp (wel transcoding)

Gebruik jij ook meerdere gebruikers?
Zodat elk zijn eigen watch status heeft?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Maar 1 gebruiker bij mij. Speel het ook vooral op mijn ShieldTV af. Daar loopt alles supervlot… Ik kijk niet echt naar media op andere bronnen dan mijn tv…
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hoi



Even een vraagje.

Ik heb een unraid server, met daarop emby.

Ik heb verschillende clients (shield, vero 4K) die doen allemaal direct play so far so good.

Maar nu dacht ik: ik wil eigenlijk overal kunnen kijken, op mn smartphone, tablet , kids hun ps4 en zelfs bij een vriend thuis die ook een shield heeft (bekabeld)



Net bij dat transcoding gaat het fout.

Op gsm wifi thuis, geen probleem, op 4G op smartphone hapert het...

Daarpas bij mn vriend thuis geprobeerd, connecteren gaat top, afspelen van 4K films haperen (wegens transcoding) op zn shield.

Een andere film ging wel perfect maar dan deed de server direct play.



Nu is mijn vraag...

Die transcoding, waar gebeurd dit nu ? Op serverside of clientside?

Kan het zijn dat mn unraid machine te zwak is om te transcoden? Of zal dit toch op client zijde zijn?

Is het uberhaupt realistisch om vloeiend een film te kunnen spelen bij mn vriend thuis, als de server bij mij staat?



Veel vragen omtrent transcoding dus
:)


Zou wel top zijn mochti k op mn gsm bv ook een filmpje kunnen zien op reis...

Of op laptop/tablet.



Anders post ik hier gerust even mn server specs:

 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Wordt die transcoding ingesteld op de server of op de client? Indien het laatste heb je volgens mij een antw op je vraag. Je kan ook altijd eerst de aflevering dl op je client om erna af te spelen. Maar dat is allicht geen optie…
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wordt die transcoding ingesteld op de server of op de client? Indien het laatste heb je volgens mij een antw op je vraag. Je kan ook altijd eerst de aflevering dl op je client om erna af te spelen. Maar dat is allicht geen optie…
Das de vraag die ik mij ook stel :)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Dat zegt hun Wiki..


Deze is belangrijk:

Whenever possible, Emby apps will play your files directly and avoid transcoding. Transcoding will only be used when files are not natively supported by the device you're trying to play from, or the bitrate of the content is higher than the app's bitrate setting

Volgens emby gaat de app zelf checken wat je hardware en vooral je internet snelheid aankan. Maar die kan je uiteraard aanpassen… Maar via 4G zal dat uiteraard niet ideaal zijn…
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.113
324
113
Transcoding is serverside. Net om de stream over een lagere bandbreedte mogelijk te maken.
Moest transcoding client side gebeuren, dan moet de uncompressed file eerst binnen komen.

Met Emby geen ervaring, maar Plex werkt prima om remote te streamen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Transcoding is serverside. Net om de stream over een lagere bandbreedte mogelijk te maken.
Moest transcoding client side gebeuren, dan moet de uncompressed file eerst binnen komen.

Met Emby geen ervaring, maar Plex werkt prima om remote te streamen.

Ja dat dacht ik al, en mn unraid is te zwak daarvoor denk ik.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Transcoding hier ga ik weer...

Waneer transcode hij nu?
Ik lees net het volgende:

"
Plex en Emby zijn bedoelt als dlna servers om via het dlna protocol over het netwerk naar een tv te streamen die dlna ondersteund.
Als je dan een video hebt die niet aan de specificaties van een van zijn dlna profielen voldoet dan gaat Emby of Plex die transcoderen en dat kost gewoon heel veel cpu power.

Als je echter een shield hebt, sluit die je via hdmi aan op je TV en hoeft die shield enkel bestanden in te lezen van ofwel een eigen disk ofwel een netwerkshare zoals een Nas en wordt er helemaal niets gestreamd over het netwerk en dus ook nooit getranscodeerd.

Die streaming functionaliteit van Emby of Plex is dan nooit nodig dus het nut van die applicaties daarmee dan ook weg.
Dan kun je net zo goed Vlc op die shield zetten of als je een library beheer fijn vind neem je Kodi.

Emby en Plex zijn dinosaurussen uit het verleden.
Als je geen shield hebt koop je tegenwoordig een veel goedkopere "google chromecast met google tv" die ook alles moeiteloos vanaf netwerk zoals een Nas afspeelt en nog veel meer functionaliteiten heeft.
Dat doe je dan ook met Vlc of Kodi die je daarop zet.

"

Zelf heb ik op mijn unraid machine (geen synology hier) ook emby server staan.
Als clients heb ik idd google tv's en een vero 4K, de google's hebben de emby client staan, en de vero 4K kodi met emby for kodi..
Maar dus de emby server staat op de server/nas
Maar als ik het hoor, zetten zij dus de server op de client die wijst naar de nas?
Dus in principe zou je dit op de google tv (maar doe je niet wegens niet genoeg power en storage) of op de vero 4K kunnen doen?

Ik heb namelijk zaken die gekoppeld zijn aan de emby, maar doordat mn server offline gaat, zijn die zaken onbeschikbaar
Ik zou dus kunnen op de vero koppelen in mijn geval.
Moet ik es over nadenken

Heeft die vero 4k wel enough power voor transcoding?

Maakt dus als nas zijn, helemaal niks uit dat hij transcoding doet? Dan is mn besluit vast en ga ik voor de duurdere
:p
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
> Emby en Plex zijn dinosaurussen uit het verleden.

Haha, da's héél kort door de bocht. LOKAAL op je eigen LAN zou ik zeggen dat "Transcoding" eigenlijk niet echt nodig zou zijn als je een goede client hebt.
Echter van zodra je remote over 4G/Hotel Wifi "thuis" films gaat bekijken zal "Transcoding" quasi altijd vandoen zijn oa door wisselende / beperkte bandbreedte.
Ik heb hier MKV's van 80Mbps bitrate en die zijn gewoon niet "effe" af te spelen vanop afstand, dus Plex brengte die netjes naar 4 / 8 of 12Mbps dmv "Transcoding"

Als ik op verlof ga neem ik m'n Chromecast-met-GoogleTV mee, daarop staat "Wireguard" voor m'n VPN naar het thuisfront en daaover kijken we Plex als we filmpje willen zien. Sommige locaties hebben goede Wifi of 4G/5G, soms moet Plex terug transcoden naar 4Mbps ofzo maar die doet dat dan wel goed.
Good luck met je KODI of VLC op zo'n locatie, gaat niet zo deftig werken...
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Skank Skank , dat cursieve stuk tekst komt dat ergens van een website of zo? Zit toch met haken en ogen aan elkaar.