• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ervaringen A-serie Boston Acoustics

Bert Vandepitte

New Member
11 nov 2013
8
0
4
Zoals de titel al doet vermoeden; heeft iemand van jullie ervaringen met het speakermerk Boston Acoustics en meerbepaald de A-serie?   Als ik de vele érg lovende kritieken hoor over de A25, vroeg ik me af of deze lijn doorgetrokken kan/mag worden naar de rest van de A-serie...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Er wordt veel geroepen en geschreven, maar te weinig zelf naar speakers geluisterd
1f609.png
Probeer ergens eens met je favoriete muziek naar enkele speakers te luisteren, zodat je weet in welke richting je smaak valt en moet verder zoeken, succes
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik heb twee stuks van de A25 reeks staan en bij elke film blijf ik verbaasd over het feit wat die kleine beestjes produceren, soms heb ik het gevoel dat er veel grotere staan. Voor muziek weet ik niet of ze voldoen, dat zal van het genre afhangen... maar ik weet in ieder geval dan de meeste van mijn muziek, metal plat klinken, maar dat komt door de loudness war.... *zucht*.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

BDC1987

Member
21 mrt 2013
71
0
9
Ik heb de A360 van Boston acoustics. Ik ben absoluut geen kenner, maar de speakers klinken in mijn oren zeer goed. Ik luister voornamelijk muziek (gaande van hip hop tot metal) en vrijwel alles klinkt zuiver en aangenaam. Soms wat veel bass, maar dat ligt eerder aan instellingen dan aan luidsprekers vermoed ik. Mijn mening: betaalbaar en degelijk all round materiaal
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bert Vandepitte

New Member
11 nov 2013
8
0
4
thx voor jullie input! Nu zou ik eigenlijk die speakers nog ergens 'live' willen horen spelen.   Maar waar?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
thx voor jullie input! Nu zou ik eigenlijk die speakers nog ergens 'live' willen horen spelen.   Maar waar?
  A25 heb ik gisteren nog in Mediamarkt hasselt gezien in de hifi sectie..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bert Vandepitte

New Member
11 nov 2013
8
0
4
Ik ben zelf van Turnhout, maar een eindje rijden maakt me niet zoveel uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bert Vandepitte

New Member
11 nov 2013
8
0
4
@ Demon: vreemd dat ik op de website van Mediamarkt dan geen resultaat krijg als ik op Boston Acoustics zoek...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
@ Demon: vreemd dat ik op de website van Mediamarkt dan geen resultaat krijg als ik op Boston Acoustics zoek...
  Goh, ik denk dat de site niet per MM filiaal is, maar in het algemeen.. Anders kan je ze hier nog aankopen: http://hificorner.nl/a25.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik heb de M25 rechtstreeks met mijn DIY speakers kunnen vergelijken. Eerlijk gezegd klinken de DIY speakers een heel stuk beter. En daat heb ik zelf weinig roem aan te verdienen want ze zijn door Markus Beck (van Ari Acoustics) ontwikkeld. Als je een beetje handig bent gaat er naar mijn mening nog steeds niets boven ene goed ontworpen DIY luidspreker.   Misschien dat de A25 toch beter klinkt dan de M25. Daar kan ik niet over oordelen.   Voor een commercieel speakertje van die prijsklasse vond ik de M25 trouwens niet eens slecht klinken hoor. Maar als je zelf bouwt kom je met het budget een stuk verder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Ik heb de A25's nu een maand of 2 in mijn bezit in combinatie met een Denon X-2000 en een SVS PB-1000.

Ik luister vooral elektronische muziek en het stoort mij vooral dat er zoveel verschil tussen de diepe bassen en mid bassen zit. De SVS geeft de diepe uiteraard goed en krachtig weer. De mid bassen zijn echt zwak op de A25's en klinken heel zwak. Ik heb geen idee als het aan de speakers zelf ligt of aan de woonkamer die 35m^2 is. Wellicht is het een combinatie van beiden.   Ik heb al geprobeerd om de output van de subs iets hoger te zetten, maar dit maakt het er niet beter op. Integendeel, dan wordt de kloof alleen maar groter tussen de lage bassen en de mid bassen.   Ik gebruik de set ook om films te kijken en daar vind ik het minder storend. Het is m'n eerste surround systeem en ik heb nog geen andere center speakers gehoord, maar ik vind de A225c vrij dof klinken waardoor ik soms moeite heb om de stemmen te verstaan.   Toch maar eens uit kijken om te graden naar iets anders.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Dit kan aan verschillende zaken liggen, maar ik vrees dat de combinatie van kleine speakers en een gepoorte sub niet ideaal is. Ivm de center, staat deze even luid dan de andere speakers maw heb je dit gemeten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Dit kan aan verschillende zaken liggen, maar ik vrees dat de combinatie van kleine speakers en een gepoorte sub niet ideaal is. Ivm de center, staat deze even luid dan de andere speakers maw heb je dit gemeten?
Ik heb geen deftige meetmic, maar met een app op de iPhone heb ik eens nagemeten en daarmee waren ze allemaal gelijk. Als ik de centeer 3dB verhoog, dan klink het ook niet meer mooi vind ik. Hij staat nu 1,5dB hoger als de waarde die Audyssey er aan geeft.   Gisterenavond nog even zitten spelen met een toongenerator om op het hoor eens te checken hoe diep de A25 gaan. Als ik een beetje doorzakte in de zetel hoorde ik amper lage tonen. Als ik rechtop ging zitten met m'n kop tegen de muur waren de lage tonen goed hoor. Als je rechtstaat in huis is het ook beter. Ga je zitten in een van beide zetels hoor je niks, totdat je 20-30cm van de muur afzit.   Ik vraag mij als andere speakers daar beter mee overweg zouden kunnen. Of zal het met alle speakers crap klinken in die ruimte?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
En spelen met de crossover helpt niet om dit verschil beetje beter te overbruggen? Mijn center luidspreker heb ik ook enkele dBs geboost, dat is denk ik ook wat voorkeur (en ook afhankelijk van het bron materiaal)   Het klinkt inderdaad alsof de ruimte een invloed geeft op de bas weergave.   Anders moet je eens puur als test (want ik herinner dat je weinig plaatsing mogelijkheden kreeg, WAF e.d.) de luidsprekers van het kastje afhalen, op de statieven van je rears zetten, langs de tv en kijken hoe het dan is. Probeer dat ook eens in Pure Direct, zodat Audyssey geen resultaten beïnvloed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
En spelen met de crossover helpt niet om dit verschil beetje beter te overbruggen? Mijn center luidspreker heb ik ook enkele dBs geboost, dat is denk ik ook wat voorkeur (en ook afhankelijk van het bron materiaal)   Het klinkt inderdaad alsof de ruimte een invloed geeft op de bas weergave.   Anders moet je eens puur als test (want ik herinner dat je weinig plaatsing mogelijkheden kreeg, WAF e.d.) de luidsprekers van het kastje afhalen, op de statieven van je rears zetten, langs de tv en kijken hoe het dan is. Probeer dat ook eens in Pure Direct, zodat Audyssey geen resultaten beïnvloed.
Ik heb met de crossover tussen 60 en 250Hz zitten spelen. 80Hz is schel vind en 110-120Hz klinkt het best imo. Ga je daar boven dan klinkt het een beetje dof en minder gebalanceerd.   Ik de luidsprekers al vooruit op het kastje geschoven en dicht bij de muur gezet, maar zoveel verschil is dat niet. Dicht bij de muur is volgens mij zelfs iets meer bass. De stands ga ik nog eens proberen. Eens zien wat dat geeft, maar ik verwacht geen drastische veranderingen.   Waar heb jouw umik-1 gekocht? Kzou wel eens willen zien waar de dips zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Nee, drastische verschillen zullen er miss niet zijn, maar de 'sweetspot' is misschien dan beter in je zetel gericht.  
Waar heb jouw umik-1 gekocht? Kzou wel eens willen zien waar de dips zitten.
  http://www.rumoh.eu - Als het op stock is, voor 16u besteld, morgen thuis!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ik heb hier nu een paar weken 2 A25's staan en ben er erg tevreden over. Het laag is inderdaad niet super, maar dat verwacht je ook niet voor een luidspreker van 75 euro. En voor een simpel systeem is het zeker goed genoeg (nog steeds 100x beter dan AiO setjes). Voor een soortgelijke prijs zal je weinig luidsprekers vinden die beter doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Nee, drastische verschillen zullen er miss niet zijn, maar de 'sweetspot' is misschien dan beter in je zetel gericht.




http://www.rumoh.eu - Als het op stock is, voor 16u besteld, morgen thuis!

Bij deze is hij besteld. 6 weken geleden was hij uit stock, maar nu heb ik meer geluk.

Toch wel even getwijfeld als ik nu echt wel de resultaten van de woonkamer wil zien :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

stuvie

New Member
26 aug 2014
2
0
4
Is er iemand die weet of ze nog ergens een ba A225c in het zwart op stock hebben? Zou mijn huidig stereo setje bestaande uit 2 ba A25's willen uitbreiden met een center maar vind deze nergens online
 
Laatst bewerkt door een moderator: