• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ervaringen van je eigen speakerset

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Op aanvraag wil ik hier een thread openen waar iedereen zijn ervaringen over zijn eigen speakerset kan neerpennen. Omdat speakers altijd in de context van een ruimte horen, is het moeilijk om enkel in detail te treden over de kwaliteit van de speakers zelf, maar we kunnen proberen he
1f609.png


Ik zal al van start gaan met mijn set: 5.0 set van Boston acoustics A-serie (A250, A225c en A25). Hierover is al zeer veel geschreven omdat de prijs/kwaliteit verhouding zeer goed ligt. Hier ben ik het ook mee eens, maar je moet hier wel wat kanttekeningen bij maken. Mijn volledige set heeft mij 360 euro gekost, voor die prijs is er geen enkele andere set te vinden die nog maar in de buurt komt van de Boston Acoustics. Echter hoor je ook vaak dat ze kunnen concurreren met veel duurdere modellen (Focal, Klipsch, ...) maar daar ben ik het niet mee eens. Je hoort vooral in detail en dynamiek nog een "groot" verschil. Maar zoals het bij HiFi gaat betaal je voor de laatste 10% geluidskwaliteit makkelijk 10x meer... Als je budget hebt, en je wil het beste van het beste, is de A-serie niet ideaal. Maar als startersset is hij ideaal, of als je de voorkeur geeft aan bvb een 7.2.4 Atmos opstelling met deze speakers tov een 3.1 opstelling van bvb Focal (zelfde prijsklasse gok ik)...

Eens ik aan de dedicated kan beginnen twijfel ik nog om ofwel nog een set A250's bij te kopen en dan A25's als height-channels te gebruiken. Ofwel de huidige set in de woonkamer te gebruiken en een betere set voor de dedicated te gebruiken.

Ik ben benieuwd naar wat andere mensen over hun speakers kunnen zeggen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: