• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Fiets trackers

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zijn er mensen die reeds fietstrackers hebben?
1. Om een gestolen fiets eventueel terug te vinden.
2. Om automatisaties aan te koppelen :)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
In sommige ebikes zit dat standaard in hun fiets. Cowboy is zo'n voorbeeld.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ja daar ben ik vet mee :)
Ik heb geen cowboy

En google levert zoveel resultaten op pff geen begin aan.

Heb he dat zelf niet? Voor een ebike is dat echt wel aangeraden, en kan ik er automatisaties ook mee doen.
Zou toch super zijn.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Dan moet dat ook al lukken met je poort... Dat is bij mij al niet het geval bv. Want dat is via een simpel RF knopje.

Ik heb wel al zitten denken aan die poort aan te passen met dit: https://www.remootio.com/

Maar denk niet dat die werkt met HA. Ik vind toch niet onmiddellijk iets... Maar tracker brengt dus niets op als je poort het niet aankan. Wat systeem heb jij voor je poort mss?

Diefstalbeveiliging is uiteraard leuk. Maar dat zal ze niet tegen houden. Een goed slot werkt dan beter... In theorie mag de politie dit systeem ook niet gebruiken om je fiets te halen. Wat uiteraard wel schandalig is... Ik heb wel diefstalverzekering op mijn fiets.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dan moet dat ook al lukken met je poort... Dat is bij mij al niet het geval bv. Want dat is via een simpel RF knopje.

Ik heb wel al zitten denken aan die poort aan te passen met dit: https://www.remootio.com/

Maar denk niet dat die werkt met HA. Ik vind toch niet onmiddellijk iets... Maar tracker brengt dus niets op als je poort het niet aankan. Wat systeem heb jij voor je poort mss?

Diefstalbeveiliging is uiteraard leuk. Maar dat zal ze niet tegen houden. Een goed slot werkt dan beter... In theorie mag de politie dit systeem ook niet gebruiken om je fiets te halen. Wat uiteraard wel schandalig is... Ik heb wel diefstalverzekering op mijn fiets.

Ik ben niet mee met wat je allemaal typt.
Je kan je poorsturing toch simpel doen met een relay.
Zo heb ik het ook gedaan, mijn poort hangt aan mijn unipi, die is verboden met HA dus zo kan ik mn poort aansturen... ik zou het voor geen ged meer willen missen, ferm makkelijk.

Als ik een tracker heb, kan ik die koppelen met ha, en dan kan ik doen wat ik wil (oa poort koppelen)

Diefstalbeveiliging... die zal het idd mss niet tegenhouden (staat los van slot, daar hebben we het nu niet op), maar je hebt mss wel kans om hem terug te vinden...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb een standaard electriciteitsnet, geen domotica…

Dus al die zaken dat jij opsomt zijn niet mogelijk met een klassieke net.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Geen flauw idee… Zou eens moeten opzoeken wat Shelly is en wat het doet. Mijn net is gewoon een +, - en aarding. Dus geen extra kabels dat je gebruikt voor domotica.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Mijn poort gaat enkel open via een remote. Geen knoppen met een bedrading. Dus ik ben niet zeker dat dit zal werken… Het gaat hem ook over een poort, niet een garage.

Er ligt gewoon een kabel naar motor van mijn poort en dat is zo rechtstreeks aangesloten. Niet via een stopcontact.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Geen flauw idee… Zou eens moeten opzoeken wat Shelly is en wat het doet. Mijn net is gewoon een +, - en aarding. Dus geen extra kabels dat je gebruikt voor domotica.
Das toch gewoon een schakelaar bij jou? Wel gewoon die schakelaar slim maken...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mijn poort gaat enkel open via een remote. Geen knoppen met een bedrading. Dus ik ben niet zeker dat dit zal werken… Het gaat hem ook over een poort, niet een garage.

Er ligt gewoon een kabel naar motor van mijn poort en dat is zo rechtstreeks aangesloten. Niet via een stopcontact.

Ah geen knoppen.
Dan nog moet er wel iets bestaan denk ik :)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Yep. Die remootio oa. Die wordt rechtstreeks op de motor aangesloten en zorgt voor connectie met internet. Via hun app kan je dan alles bedienen en meldingen krijgen. Automatiseren kan bv ook. Als je aankomt met wagen gaat bv automatisch de poort open.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Het zou voor mij een MUST zijn dat er integratie is met HA
Nu , ik heb ff gekeken voor je , en al direct raak

Kort: die remootio is smartthings compatible, en die smartthings is geïntegreerd, dus het werkt ;)
Maar toch ff helemaal lezen ;) zie ik net

MAar het kan wel...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Het zou moeten lukken idd... Maar er zijn al problemen mee geweest, maar dat ligt blijkbaar aan smartthings. Dus is een optie moest ik dit kopen... Een Shelly is volgens mij geen oplossing voor mijn specifiek geval. Shelly kan ik wel gebruiken voor bepaalde verlichting smart te maken...

Maar Shelly is vooral via WiFi. Daar ben ik minder fan van...