• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Fietsmerken

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Bij de fietsenmaker krijg je korting op de adviesprijs. Ik heb 15% gekregen op mijn nieuwe Trek. Zelfs bij overname van mijn "oude" stadsfiets.   Een 29er met wat smallere bandjes kan je ook voor wat minder off-road tochten gebruiken. Als je er dan echte TB banden op legt kan je lekker de modder in. Een XCalliber vind ik een hele mooie. Ik heb zelf een Elite 8.6 in het zwart en wit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Mmm nu doe je me nog meer nr mb richten.

Vriend van me zei ook pak toch een mtb 29er.. Met smalle wielen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
't Ligt ook wat aan je budget he. Een 29er zal wel wat duurder zijn als je dezelfde montage wil dan een 26". (de Elite zijn de enige 26" hardtail MTB's in het Trek gamma denk ik)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
750 max 1000 denk ik willen te geven
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Dat wordt moeilijk om een deftige 29er aan te schaffen dan. Alhoewel. Je gaat er niet hevig mee de bossen in dus de vork is misschien niet zo heel erg belangrijk. Dat is een zeer duur onderdeel. Dus als je daar met een wat goedkoper exemplaar toekomt kan je wel tussen de iets "goedkopere" 29ers gaan kiezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Mm of toch een hybdride

Kijk eens naar de dual fiets van trek of de fitness fx serie van trek


Twijfels.

Ik heb nu een mtb op rollen staan.. Wil. Die daar houden. Dus misschien toch geen mtb maar een dual of fitness.. En dan als ik echt wil mtb, mn oude vd rollen nemen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Dan lijkt me inderdaad een fitness de beste keuze. Zo'n gedoe is het toch ook niet om die mtb van de rollen te halen. De mijne staat nu ook in de rollen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Vind je? Telkens die band vervangen..

Er zit een speciale fietsband op voor de taxc rollen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
De Dual sport of de Fitness: Het ligt er een beetje aan of je vaak wat veldwegen etc wil gaan opzoeken. Als je 99% op de weg gaat rijden zou ik de fitness reeks eens bekijken. Ziet er best goed uit. Die 7.5 FX is toch een mooie fiets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Vind je? Telkens die band vervangen..

Er zit een speciale fietsband op voor de taxc rollen
Ah, ik heb er een apart wiel voor. Gewoon ergens een 2de hands MTB wiel gekocht en er de juiste pion op gemonteerd en dan de tacx band er op. Dan wissel je gewoon het wiel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
De Dual sport of de Fitness: Het ligt er een beetje aan of je vaak wat veldwegen etc wil gaan opzoeken. Als je 99% op de weg gaat rijden zou ik de fitness reeks eens bekijken. Ziet er best goed uit. Die 7.5 FX is toch een mooie fiets.

Inderdaad . Ik denk dat het enige verschil tussen de 2 de vork is: met of zonder vering.

Die met kan ik wel vastzetten voor op de baan.

Met de fitness kan ik niet op veldwegen.. Met de dual misschien wel efkes offroad of op verharde boswegen... En misschien is dat wel wat ik zoek.


Die 7.5 fx is idd mooi , het is of die of de dual.

Het is trouwens het enige merk die zo duidelijk zo'n fiets heeft.. Niet echt stad en niet echt mtb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Heeft Cube ook niet zo'n reeksen? Of je echt veel goedkoper gaat uitkomen betwijfel ik trouwens. Trek zijn fietsen zijn best aantrekkelijk geprijsd. En ze zijn heel netjes afgewerkt. De montage zal bijna identiek zijn binnen dezelfde prijsklasse. Maar Cube heeft regelmatig wel mooie kleurcombinaties.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
De Tour of de Hybrid.   Oeps, ik merk dat die Hybrid echt hybrides zijn met elektrische aandrijving.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Pff zoveel fietsen onder de "tour" daar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ja, het gamma is redelijk uitgebreid. Dat maakt de keuze niet altijd gemakkelijker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Mogelijkheden zijn cube sl road, cube cross pro, cube nature pro of trek dual 8.6 ds of fx 7.5 of toch een mtb
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Tja, een redelijk uiteenlopende keuze-lijst. Dan wordt het moeilijk.

Je zal toch eerst moeten beslissen of je echt makkelijk "off-road" wil kunnen of dat de voorkeur toch ligt bij het vlot op verharde wegen rijden ligt.
 
Laatst bewerkt door een moderator: