• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Focal Dome: te gebruiken zonder subwoofer?

bilbo

New Member
10 feb 2015
11
0
4
Voor een kamer ben ik op zoek naar een paar (kleine) luidsprekers die ik aan het plafond kan hangen.

De bedoeling is hier een redelijk aangenaam achtergrond geluid te bekomen. Ik verwacht hier dus geen allerdiepste bassen, maar een beetje laag hoort er toch wel bij. Subwoofer plaatsen is niet mogelijk.

Ik heb al een en ander bekeken en op papier lijken de Focal Dome wel interessant. Ik zou die echter wel graag eens horen. Weet iemand waar die te beluisteren zijn? Bij voorkeur regio Gent maar ik wil wel een eindje omrijden...

Zijn er eventuele alternatieven (goedkoper mag altijd...)?

Thx.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Laagste dat die speakers gaan is 72hz, deze speakers zijn gemaakt om samen te werken met de woofer! Gaat echt geen mooie klank zijn. Is zoals Bose accoustimas zonder de sub kast!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Ik zou er mij ook niet aan wagen zonder sub.

Naar verluidt is er een nieuwe pottenbreker (prijs/kwaliteit) op de markt - een nieuw Andrew Jones concept in de Elac stal -> Debut serie (B5/B6 bookshelfs wat goed geplaatst..)

Zijn nog maar net uitleverbaar en in Gent normaal beschikbaar via Stevens Hifi (geen idee of ze ze werkelijk staan hebben)

In Ninove, Soundcenter zouden ze al beluisterbaar moeten zijn...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ik vraag me af waarom je geen subwoofer kan plaatsen? Deze kan je bijna overal plaatsen en eventueel draadloos.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bilbo

New Member
10 feb 2015
11
0
4
In een keuken is dat niet zo handig... Deze luidsprekers zouden deel uitmaken van een multiroom systeem gebaseerd op Rpi met HifiBerry Amp. Als ik daar dan nog subwoofer kanalen moet bij knutselen wordt het wel ingewikkeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
En inbouw luidsprekers in het plafond? Of is dat geen optie? Zal in ieder geval wel beter kwaliteit zijn denk ik.

En ge kunt ook gebruik maken van een high pass filter op de sub anders.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bilbo

New Member
10 feb 2015
11
0
4
Ik zie er een beetje tegen op om een gat van 10cm diep in gewapend beton te moeten maken...

Ik ben op die Focal Dome gekomen omdat die eigenlijk ook als 2.0 set verkocht worden, dus verwacht ik eigenlijk dat daar toch iets van laag uitkomt. Zoals gezegd zijn dit luidsprekers die voor een achtergrondgeluid moeten zorgen, maar ik zou ze wel eerst eens willen horen, want goedkoop zijn ze niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
Ik heb die focal domes hangen in de keuken. Net hetzelfde doel als jij. Kleine speakers i neen ruimte waar ik echt geen sub ga plaatsen omdat het puur voor achtergrond muziek dient gebruikt te worden. Ik heb ze wel in uitverkoop gekocht aan een sterke prijs.

Maar ze bevallen me zeer voor wat ik ze nodig heb. Je mag altijd eens komen luisteren hoor maar ik zit in Laakdal dus geen idee of dat voor jou haalbaar is. </strong> Lol te laat gezien dat dit reeds een oud topic is <strong>Soit ik laat de reactie staan voor moest er iemand nog de domes overwegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bilbo

New Member
10 feb 2015
11
0
4
Ik heb ondertussen Dali Fazon Mikro's hangen en ben er best tevreden van.
 
Laatst bewerkt door een moderator: