• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Gegroet Iedereen!

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Hoi hoi,

Ik ben Davy, afkomstig uit Herzele in Oost-Vlaanderen. Ondertussen 28jaar oud (of jong?
1f61b.png
) en voorlopig nog wonend in het ouderlijk huis waar ik mijn eigen dedicated HT-ruimte heb, die continu nog in opbouw is. Een bekende ziekte zeker bij ons: het is nooit AF?! hmm

Ondertussen werk ik 5j als produktie-operator in de Zuivelindustrie en zijn wielrennen (op amateurniveau), HiFi en gaming mijn hobby's. Ik verzeker U: dure hobby's! Ik vind ze allemaal even plezant dus ik wil niet kiezen, ergens moet ik dus de gulden middenweg kiezen om het financiëel haalbaar te houden en nog te kunnen sparen voor een eigen huis te kunnen kopen. Hier is voorlopig echter geen haast bij...

In Juni 2013 liep ik een blessure op aan de rechterknie en moest hieraan geopereerd worden, hierdoor moest ik het wielrennen een heel tijdje aan de kant schuiven en had ik veel meer tijd om mijn aandacht te verschuiven naar HiFi en dus mijn eigen HT-ruimte. Er is toen een heel nieuwe wereld voor mij open gegaan, mede dankzij Htforum.nl en deze community. In mijn regio is er een uitstekende HiFi-zaak(Soundcenter Ninove) waar ik ook heel wat advies gekregen heb en dus waren de eerste serieuze stappen gezet. Wist ik veel dat geluid zo complex kon zijn...!
1f628.png


Ondertussen kan ik zeggen dat ik een aardige setup heb waar ik elke dag meer plezier aan beleef, maar toch kriebelt het soms om andere dingen te kunnen proberen. Maar dat gevoel kent iedereen wel zeker?! this Soms begin ik mij af te vragen: ben ik nu een audiofiel of een muziekliefhebber aan het worden, de grens is soms heel vaag... Ik betrap er mij soms op dat ik minder klinkende opnames vaker links laat liggen, ook al is er geen beter alternatief...

Ik besef dat ik nog veel te leren heb, en eventueel de hulp van anderen kan gebruiken. Maar ikzelf heb ook al heel wat geleerd dus als ik hier iemand mee kan helpen zal ik dit niet laten!

Het is toch zo'n mooie hobby!
1f60d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Welkom en plaats gerust eens wat foto's en korte beschrijving van je setup in je showcase!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Welkgekomen.

Ben ook benieuwd naar een paar foto's van je set.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Welkom! En hier ook enorm benieuwd naar je setup in een showcase!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Welkom hi

ps. Mooie DAC
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik zie nu pas zn setup. Nice! Erg benieuwd nr totaalplaatje
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Chr1st0f zei:
Welkom hi

ps. Mooie DAC
1f609.png
Vind ik ook, maar behoort eigenlijk bij m'n Schiit Valhalla hoofdtelefoonversterker en Sennheiser HD650 die zich in een andere ruimte bevinden... Ik vind hem goed klinken in combinatie met m'n Creek Evo50 en Speakers dus ik gebruik hem ook zo.
263a.png


Ik zit te azen op de Marantz HD-DAC1 in de zwarte uitvoering maar voorlopig geen prioriteit.
1f609.png
Ik wacht eventjes af tot ik een mooie actieprijs tegenkom..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hi Davy,

Van harte welkom hier op ons Vlaamse forum
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Hoi Davy, welkom
263a.png
!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Welkom!

Mooie speakers precies! Die Clockwork modification wat houdt dat precies in?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
luckske zei:
Welkom!

Mooie speakers precies! Die Clockwork modification wat houdt dat precies in?
Filter aanpassing en alle drivers worden behandeld met c37 carbonbinding die ook te vinden is in violen. Daarna hebben de drivers 6 weken nodig om te harden. Dit kan echter niet met alle type drivers uitgevoerd worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Welkom! Ik ben erg benieuwd naar jouw showcase. Zeker met al dat moois in je HT
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Welkom bij de club
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

steves

Member
30 dec 2014
36
0
9
Welkom en veel leesgenot op dit toffe forum!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
davylermi zei:
Filter aanpassing en alle drivers worden behandeld met c37 carbonbinding die ook te vinden is in violen. Daarna hebben de drivers 6 weken nodig om te harden. Dit kan echter niet met alle type drivers uitgevoerd worden.
Had je dan beter niet gewoon speakers genomen met een ander materiaal dat "af-fabriek" stijver is als de klassieke fiber/papier materialen ? Alu / Keramisch bijvoorbeeld. Is uiteraard een totaal ander iets, filter moet inderdaad volledig aangepast worden etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
jvanhambelgium zei:
Had je dan beter niet gewoon speakers genomen met een ander materiaal dat "af-fabriek" stijver is als de klassieke fiber/papier materialen ? Alu / Keramisch bijvoorbeeld. Is uiteraard een totaal ander iets, filter moet inderdaad volledig aangepast worden etc.
Ding is: in de prijsklasse (tot 1500euro, inclusief center) vond ik niet direct iets dat mij kon bekoren qua bass... Ik zocht iets dat een diepe, droge en vooral gecontroleerde bass had. De Monitor Audio RX6 waarvoor ik origineel ging kon mij niet 100% bekoren. Als laatste mocht ik deze gemodificeerde Heco's horen in combinatie met zowel een budget amp als een LFD zero MK5 en ik had was verkocht!

Ooit zal ik wel eens een serieuze upgrade doen, waarschijnlijk zal ik dan wel een eigen woning hebben en dan kan ik budget verhogen.. Ondertussen kan ik uitzoeken welke speaker voor mij HET is, want ik merk nu al dat mijn muzieksmaak een beetje aan het veranderen is... De KEF LS50 is daarbij voor mij al een stapje...
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: