• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Goede 2.1 setup voor 1000 euro met oog op uitbreiding later naar 5.1

icedbeverage

New Member
21 jul 2016
7
0
4
Wat wil je doen met je nieuwe Home Cinema systeem</strong> Vooral films bekijken en muziek beluisteren. Games worden zelden gespeeld, dus is niet van belang.


Wat mag het Home Cinema systeem gaan kosten? 1000 euro maximum inclusief verzendkosten.


Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Neen.


Wat denk je allemaal nodig te hebben? We hebben geen plaats voor een 5.1 systeem dus we zijn op zoek naar een 2.1 systeem. Dus 2 speakers vooraan, een subwoofer en een receiver. We zijn wel van plan om later het systeem uit te breiden naar een 5.1 systeem eenmaal we meer plaats hebben. Dus de receiver dient in de toekomst compatibel te zijn met 5.1. We zijn niet uit op het beste van het beste, we willen gewoon de beste bang for the buck... Geluidskwaliteit boven features vooral.


Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Neen.

<strong>Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidskwaliteit boven features. Ook moet het mogelijk zijn om via onze ipod muziek af te spelen op de speakers. Er hoeft geen specifieke ipod functionaliteit of aansluitingen aanwezig te zijn, maar het moet wel mogelijk zijn om rechtstreeks via een kabel het geluid van die ipod door te sturen naar de speakers.

Veel dank voor de suggesties!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
zou persoonlijk dan eerder voor 2.0 of 3.0 gaan. Goede sub kost ineens veel geld en zou serieuze hap uit budget zijn. Qua receiver zou ik zeggen denon avrx42(3)00 qua speaker Mr bronze 1(2) dali zensor . Klipsch mk150 enz . Vooral gaan luisteren zou ik zeggen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Lijkt me met €500,00 toch een hele hap uit het budget. Dan toch eerder een mooie zuilspeaker voor een vergelijkbaar bedrag. Een sub kan je (evt 2de hands) later bijvoegen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
69
58
Er gaat wel bas uitkomen want hij gaat iets lager dan goede vloerstaanders maar je gaat het ultra laag geluid missen , wat voor films toch wel belangrijk is . Voor muziek zal hem meer dan genoeg presteren ( of het moet van dat bonke bonke spul zijn alle tomorrowland ) .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
ik denk dat deze nogal prijzig is voor zijn kunnen voor 50€ verschil heb je al een svs pb(sb)1000

en op een budget van 1000€ vind ik 500€ voor een sub best veel , kan je beter voor een degelijke receiver gaan en 2 full range vloerstaande/boekenplank speakers gaan en later nog sub toevoegen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Ik kan me hierbij aansluiten.

Met een enkele actieve 8inch (+1 passieve) driver en slechts 100W RMS (200W 'muziekvermogen') gaat deze sub je echt geen aardbevingen geven. Hij is leuk als aanvulling bij een paar compacte speakers, maar de geclaimde 25Hz gaat hij je niet bezorgen. Hooguit 30Hz met behulp van voldoende room gain.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Gwenners

New Member
22 jul 2016
1
0
4
Ik zou eens kijken op tweedehands of marktplaats. Veel moois en soms voor weinig geld. Nu te koop B&w asw675. Vraagprijs 400 euro.

Dali ikon1 mk2 Vraagprijs 520 euro.

Als je er bij beide nog wat af krijgt, top combinatie volgens mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

icedbeverage

New Member
21 jul 2016
7
0
4
We hebben besloten van later de subwoofer te kopen. We wonen momenteel op een appartement en dit zou misschien niet al te beleefd zijn tegenover onze geburen. Dus we zullen het houden bij 2 speakers vooraan en een receiver. Tweedehands willen we niet.

Ons oog is gevallen op deze 2 keuzes: http://www.plattetv.nl/info/onkyo-tx-sr343-zwart-13239.html?channel_code=40&s2m_product_id=13239&utm_source=Tweakers&utm_medium=cpc&utm_content=Listing&utm_campaign=Tweakers_NL&utm_term=Onkyo+TX-SR343+Zwart

https://www.poulissen.nl/dali/zensor-7-zwart


939 euro in totaal. Goede keuze of hebben jullie betere suggesties?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
zou persoonlijk iets meer uitgeven aan receiver ala avrx4200 en als fronts de zensor 1 nemen .Kan je later nog de zensor vocal toevoegen en nog later de zensor 1 als surround gebruiken en de zensor 7 als front met daarna subwoofer .die receiver in combinatie met zensor 7 ( en zeker daarna naar 5.0/1 ) gaat echt tekort komen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
@icedbeverage, Ik zou me niet teveel zorgen maken over die Onkyo Receiver. Persoonlijk zou ik een gelijkwaardig model kopen bij Denon of Yamaha.

Als je het belang van een aantal elementen op je muziekbeleving % moeten uitdrukken dan zou je volgend lijstje kunnen hanteren:

    • 91%- verwachtingen en je psygologische toestand
    • 90% - bronmateriaal (dit is dan de kwaliteit van de geluidsopname)
    • 75%- ruimtelijk acoustic van de kamer waarin je luistert
    • 50% - Luidsprekers
    • 22%- Positie van de luisteraar t.o.v. de luidsprekers
    • 18%- afregeling van het system t.o.v. de ruimte
    • 7% - de versterker
    • 1% - de muziekspeler
    <li>

als je bovenstaande logica hanteerd is het dus niet atypisch meer geld in je speakers dan wel je versteker te steken. Met budget 1000 Euro is zou ik niet meer dan 30% ~300 Euro uitgeven aan een receiver.

T'is zeker waar dat de goedkopere receivers niet het vermogen zullen leveren van de duurdere modellen, maar je zal dat enkel gaan merken als je graag heel luid naar muziek/film luisterd/kijkt. => hou er rekening mee dat alle receivers (duur of geodkoop) op een zeker moment gan vervormen, dus als je tevreden bent van het geluidsvolume volume op 1/2 max 3/4 van het vermogen zit je goed. M'm budget receiverke van 300 Euro, zet ik zelden luider dan 60% van het bereik en dit in een ruimte van meer dan 50m2. ik heb die dan ook nog eens aangesloten op een 5.1 installatie met tower speakers als fronts.
 
Laatst bewerkt door een moderator: