• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Goedkoop Sonos Connect:AMP alternatief

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Ik dacht om een Sonos play 3 aan te schaffen voor op de slaapkamer, maar ik ben niet echt overtuigd van het geluid. Ik heb nog een center speaker op overschot (Boston Acoustics A225) en ik ben opzoek naar een kastje dat die speaker van stroom kan voorzien en een Airplay of Spotify connect signaal kan ontvangen.

Zo'n Sonos amp is mij wat te duur om dit te testen, maar zou iets gelijkaardig bestaan voor 50-100euro?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Ik dacht om een Sonos play 3 aan te schaffen voor op de slaapkamer, maar ik ben niet echt overtuigd van het geluid. Ik heb nog een center speaker op overschot (Boston Acoustics A225) en ik ben opzoek naar een kastje dat die speaker van stroom kan voorzien en een Airplay of Spotify connect signaal kan ontvangen.

Zo'n Sonos amp is mij wat te duur om dit te testen, maar zou iets gelijkaardig bestaan voor 50-100euro?
Voor een budget van 50-100 euro, zal je niet veel soeps vinden dat de sound van een Sonos Play 3 moet overstijgen en al zeker niet het gebruiksgemak van Sonos, al ontbreekt er bij Sonos momenteel ook wel Airplay en Spotify Connect
2639.png
Als de geruchtenmolen mag kloppen, wordt Spotify Connect ... kortelings toegevoegd, zodat je hiervoor niet meer afhankelijk bent van de Sonos app zelf.

Indien je op dit moment echt behoefte hebt aan draadloze speaker met ondersteuning van Airplay of Spotify en hier bovenop nog eens een betere geluidskwaliteit wenst dan een Sonos Play 3, je echt wel dieper in de buidel moet tasten. Langs de andere kant vraag ik me af waarom de lat voor een slaapkamer zo hoog ligt
1f606.png
voor een beetje achtergrondmuziek kunnen de meeste speakers toch volstaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Joske007 zei:
Voor een budget van 50-100 euro, zal je niet veel soeps vinden dat de sound van een Sonos Play 3 moet overstijgen en al zeker niet het gebruiksgemak van Sonos, al ontbreekt er bij Sonos momenteel ook wel Airplay en Spotify Connect
2639.png
Als de geruchtenmolen mag kloppen, wordt Spotify Connect ... kortelings toegevoegd, zodat je hiervoor niet meer afhankelijk bent van de Sonos app zelf.

Indien je op dit moment echt behoefte hebt aan draadloze speaker met ondersteuning van Airplay of Spotify en hier bovenop nog eens een betere geluidskwaliteit wenst dan een Sonos Play 3, je echt wel dieper in de buidel moet tasten. Langs de andere kant vraag ik me af waarom de lat voor een slaapkamer zo hoog ligt
1f606.png
voor een beetje achtergrondmuziek kunnen de meeste speakers toch volstaan?
Het moet niet beter zijn als een Play 3 hoor. Wel goedkoper
263a.png
Ik gebruik m'n center speaker uit de woonkamer niet meer en als ik er een versterker met bluetooth of wifi module kan op aansluiten om zo te streamen vanaf m'n iphone met Spotify, ben ik tevreden.

Denk dat je dat een Play 3 zoveel beter is als een centerspeaker van +-250euro? Veel stereo zal daar uitkomen. Vorige week stond ik er nog naar te luisteren in de mediamarkt, maar ik vond het eerlijk z'n 350euro niet waard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Het moet niet beter zijn als een Play 3 hoor. Wel goedkoper :)Ik gebruik m'n center speaker uit de woonkamer niet meer en als ik er een versterker met bluetooth of wifi module kan op aansluiten om zo te streamen vanaf m'n iphone met Spotify, ben ik tevreden.

Denk dat je dat een Play 3 zoveel beter is als een centerspeaker van +-250euro? Veel stereo zal daar uitkomen. Vorige week stond ik er nog naar te luisteren in de mediamarkt, maar ik vond het eerlijk z'n 350euro niet waard.
Niemand zegt hier dat een Play # een betere soundstage zal neerzetten dan een gemiddelde center van pakweg €250, hé
1f609.png
Wel als je het totaalpakketje wil hebben van bv een Sonos Play, Bluesound Puls, enz... dan betaal je gewoon wat meer voor het totaalplaatje, waaronder een mooie app, Spotify, Deezer, enz....vandaar de vermelding ivm het gebruiksgemak van een product ala Sonos. Indien je dit wil overstijgen... dan betaal je gewoon meer, toch
1f609.png


Als het dan echt goedkoop moet, kan je dan niet beter opteren voor een afgeschreven ocassie receiver met wifi/bluetooth?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Een tda of smsl miniversterker aan een chrome cast audio?


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Een tweedehands play 3 he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Aan het Sonos ecosysteem heb je weinig als je spotify connect gebruikt. Een Raspberry Pi kan je instellen als spotify connect ontvanger en een Pi-DigiAmp+ classe D versterker klinkt echt niet verkeerd. Dergelijke classe D/t modules vind je overigens in een sonos amp.

Je kan ook een combinatie doen: Raspberry Pi + SMSL q5(bijvoorbeeld).

Maar chromecast audio is echt een goed product, doet ook high res, Multiroom en je kan er om het even welke versterker aan hangen in de trend van een smsl sa50.

Volgens mij ben je telkens klaar onder de 100€ met een kwaliteit die niet moet onderdoen voor sonos; al is het prutsgehalte wel vrij hoog bij sommige combinaties.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Road Rebel zei:
Aan het Sonos ecosysteem heb je weinig als je spotify connect gebruikt. Een Raspberry Pi kan je instellen als spotify connect ontvanger en een Pi-DigiAmp+ classe D versterker klinkt echt niet verkeerd. Dergelijke classe D/t modules vind je overigens in een sonos amp.

Je kan ook een combinatie doen: Raspberry Pi + SMSL q5(bijvoorbeeld).

Maar chromecast audio is echt een goed product, doet ook high res, Multiroom en je kan er om het even welke versterker aan hangen in de trend van een smsl sa50.

Volgens mij ben je telkens klaar onder de 100€ met een kwaliteit die niet moet onderdoen voor sonos; al is het prutsgehalte wel vrij hoog bij sommige combinaties.
Thanks voor de tips! Ik ze ga ze eens bekijken. En 't is niet erg dat het gepruts is. Net omdat ik die speaker nog heb liggen en wat wil prutsen, dat ik hiervoor een oplossing zoek
263a.png


Alst moet werken zonder geprusts dan haal ik wel een Sonos/Heos/Bluesound speaker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Road Rebel zei:
Aan het Sonos ecosysteem heb je weinig als je spotify connect gebruikt.
Momenteel zijn de beta-testers druk bezig met de volledige Spotify Connect bediening, eens deze prima is bevonden zal de eerste update uitrollen... Langs de andere zijde is in het ecosysteem van Sonos, Spotify Connect ook binnen de app van Sonos zelf te gebruiken, wat naar mijn mening ook wel zijn eigen voordelen heeft
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Joske007 zei:
Momenteel zijn de beta-testers druk bezig met de volledige Spotify Connect bediening, eens deze prima is bevonden zal de eerste update uitrollen...Langs de andere zijde is in het ecosysteem van Sonos, Spotify Connect ook binnen de app van Sonos zelf te gebruiken, wat naar mijn mening ook wel zijn eigen voordelen heeft
1f609.png
En ondersteunt Sonos eigenlijk iets van airplay? Ik gebruik thuis eigenlijk 90% van de tijd Airplay en Spotify connect op m'n receivers. Als ik echt actief muziek ga luisteren in de HT, dan neem ik de Bluesound voor m'n FLACS af te spelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Bij Sonos geen Airplay.


AirPlay zit niet ingebouwd in de Sonos-speakers, maar het is wel mogelijk om het te installeren en via een AirPort Express, Apple-tv of je Mac-mini in je hele huis muziek te streamen van bijvoorbeeld iTunes Radio, Apple Music of andere apps die compatibel zijn met Airplay.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Joske007 zei:
Bij Sonos geen Airplay.


AirPlay zit niet ingebouwd in de Sonos-speakers, maar het is wel mogelijk om het te installeren en via een AirPort Express, Apple-tv of je Mac-mini in je hele huis muziek te streamen van bijvoorbeeld iTunes Radio, Apple Music of andere apps die compatibel zijn met Airplay.
Hoe gaat dat dan? Moet je dan een applicatie installeren op de Mac mini die als tussenlaag fungeert tussen Sonos en AirPlay?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
het is een beetje vals spelen - jack out van den airport naar line in van een van uw sonossen... er is een wel een hack voor sonos - google maar es op airsonos, je moet wel een pc draaien om een batchke te runnen die uw sonos toestellen airplay compatible maken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Al we toch hogerop gaan kijken, je hebt ook ROON; fantastische app, de breedste ondersteuning qua spelers en protocollen op de markt; wel geen spotify maar Tidal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Waarom zou je Airplay en Sonos samen gebruiken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Chr1st0f zei:
Waarom zou je Airplay en Sonos samen gebruiken?
Om deftig te kunnen streamen vanaf Spotify of Apple music.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Serieuze tekortkoming van sonos dan toch wel me dunkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
djaxx zei:
Serieuze tekortkoming van sonos dan toch wel me dunkt.
Waarom? Je kan alles via de Sonos app afspelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik snap ook echt niet waarom sonos airplay zou moeten hebben... Connect wel en die komt ook. Ik vind ook niet dat je een sonos kunt vergelijken met dat ander gepruts, en al zeker niet op een gora als dit
1f609.png
Ik volg ff niet hierin
 
Laatst bewerkt door een moderator: