• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Grote tv toestellen

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Blijkbaar heeft TCL al een tv van 115” ontwikkeld en zijn deze volgens de Werner van Cinedream wel eens de moeite kunnen zijn.
Dus het einde van projectie ….denk het niet maar ze gaan wel concurrentie krijgen volgens mij . ;)
 
Laatst bewerkt:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
MDlQ4PI.jpg
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Buiten de prijs (momenteel) is het grote nadeel van zo'n toestellen wel dat wanneer ze niet spelen je moet kijken op een gigantische groot zwart beeld in je leefruimte/...

Ik hoop vooral op de UST-beamers in de nabije toekomst. Tot als je betaalbare Tv's hebt die "verdwijnen" wanneer ze niet spelen.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Buiten de prijs (momenteel) is het grote nadeel van zo'n toestellen wel dat wanneer ze niet spelen je moet kijken op een gigantische groot zwart beeld in je leefruimte/...

Ik hoop vooral op de UST-beamers in de nabije toekomst. Tot als je betaalbare Tv's hebt die "verdwijnen" wanneer ze niet spelen.
Om optimale kwaliteit te hebben van een beamer, moet je een scherm plaatsen. Je kunt dat wel wegwerken in het planfond, maar is ook wel wat werk.
In een HT denk ik niet dat een permanent scherm of grote TV stoort. In een living misschien wel.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Als je een mooie vlakke muur hebt kan je die toch ook met een speciale verf voor projectie behandelen?

Maar ik ben idd bezig over een leefruimte. Geen HT.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Als je een mooie vlakke muur hebt kan je die toch ook met een speciale verf voor projectie behandelen?

Maar ik ben idd bezig over een leefruimte. Geen HT.
Dat kan wel, maar ik ben er niet zo'n fan van. Een goed doek is beter dan zo'n verf. En zwarte velours randen zorgen voor een betere perceptie in contrast.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Bwa , je kan uwen tv ook altijd iets laten weergeven ….een haardvuur , foto’s die regelmatig wisselen , kunstwerken …mijne ust heeft ook zo een functie maar heb ze nog nooit gebruikt gehad .
Heb de muur waar het scherm staat ook gewoon grijs gemaakt enkel de zwarte rand valt nu nog wat op ; ;),
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
115” zou hier wellicht wel lukken, maar kijk afstand tot het scherm zou te klein zijn, zou zijn zoals kijken naar een tenniswedstrijd dus met de nodige nekoefeningen 😁

Heb nu een 65” toestel en als deze er ooit uitgaat zal het terug dezelfde maat worden, hoewel 77” ook wel kan. De wand waar de TV nu hangt ga ik dit jaar ook donkerder maken, naast alle andere werken … voorgevel aanpakken, elektriciteit en waterleiding volledig vernieuwen, nieuwe vloeren, muren opnieuw pleisteren, plafonds. Dus kosten genoeg en die TV houdt het hopelijk nog een tijd uit :)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Foto’s weergeven is wel een leuk idee. Maar zal dit niet teveel energie verbruiken en extra speeluren voor je tv waardoor die sneller slijt. Dus sneller nieuwe moeten kopen 😎😜

Verf op muur heb ik ook nog niet gezien. Dus kan niet oordelen over de kwaliteit.

Stiibun Stiibun ik had ook een 65” en nu 77”. Ik ga niet meer terug 😉
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Tja , den tijd dat iedereen 10 jaar dezelfde tv had is ook wel gedaan héé dus denk dat buiten het extra energie verbruik (maar als ge panelen hebt liggen maakt dat ook niet echt uit ) er niet zoveel redenen zijn om het niet te doen . ;)
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
volgens mij geen concurrentie, ik blijf het een redelijk andere beleving vinden dat film kijken via projectie vs het "perfecte" plaatje van TV, wat dikwijls (te) zeer afgeborsteld lijkt. Beetje appels vs peren, zonder een keuze te moeten maken wat lekkerder smaakt. Persoonlijk wissel ik graag eens af :)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
volgens mij geen concurrentie, ik blijf het een redelijk andere beleving vinden dat film kijken via projectie vs het "perfecte" plaatje van TV, wat dikwijls (te) zeer afgeborsteld lijkt. Beetje appels vs peren, zonder een keuze te moeten maken wat lekkerder smaakt. Persoonlijk wissel ik graag eens af :)
Je kan ook tv kijken en af en toe een vuile bril opzetten, effect is dan ong hetzelfde 😎
 
Laatst bewerkt:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
… smaken verschillen en gelukkig maar. Als je tv goed is gekalibreerd en film is kwalitatief gemaakt is het wel spijtig al dat moois te moeten missen, vind ik.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Hmmm, ik ga daar ook niet mee akkoord.
Een goeie 4k projector met kwalitatief doek zet een ander plaatje neer als een OLED TV. Niet persee beter of slechter, maar anders. Het gevoel is anders bij het kijken. Een projector is filmischer en authentieker imo.
Smaken verschillen uiteraard, maar ik vind niks heerlijker dan naar het plaatje van een high end beamer kijken.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Van een goed afgestelde high end beamer dan . ;)

Het zijn inderdaad twee verschillende technieken met elke zijn voor en nadelen maar stel u eens zo een hele muur voor als tv met touchscreen …. ;)

Of gewoon als bureau , lichtjes naar u gekeerd …gewoon vegen en swipen ….zijn we nu toch gewoon met onze telefoons . ;)
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ja een tv geeft meer licht output, maar wil je dit in een HT? Ik moet soms mijn ogen al dichtknijpen bij felle scenes met een projector dus waarom nog meer licht. Persoonlijk vind ik een projector gewoon aangenamer kijken dan een tv in een donkere kamer. En ik denk niet dat projectors snel gaan verdwijnen voor bv. een 115” tv, die zijn gewoon te lomp om te verhuizen.